برنامه ویرایش عکس با ایجاد سلفی با هوش مصنوعی به صدر اپلیکیشن‌های اپل رسید

اپلیکیشن ویرایش عکس Lensa AI در این آخر هفته محبوبیت زیادی به دست آورده و در ایالات متحده رتبه اول را در جدول اپ استور اپل به خود اختصاص داد.

برنامه ویرایش عکس با هوش مصنوعی Lensa از سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده و مجموعه‌ای از ابزارها را دارد که به کاربران اجازه می‌دهد اشیاء را از عکس‌ها حذف کنند، لکه‌های سلفی را حذف کنند و پس زمینه را تغییر دهند.

ولی در دور جدید، لنزا با راه‌اندازی ویژگی ایجاد سلفی با هوش مصنوعی، موسوم به “آواتارهای جادویی” در اواخر نوامبر، محبوبیت زیادی کسب کرده.

مولدهای سلفی در رسانه‌های اجتماعی معمولا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و همین رویکرد، لنزا را به صدر جدول اپ استور اپل برده و حتی از از تیک تاک و اینستاگرام (در آمریکا) پیشی گرفته.

لنزا، با «آواتارهای جادویی» تصاویر کاربر را پردازش می‌کند تا مجموعه‌ای از پرتره‌های تلطیف‌شده ایجاد کند که گویی توسط یک هنرمند دیجیتال خلق شده‌اند.

Lensa از مدل منبع باز Stable Diffusion استفاده می کند. کاربران باید ۱۰ تا ۲۰ عکس از خود آپلود کنند تا مولد سلفی هوش مصنوعی برنامه بتواند آواتاری از آنها را در سبک هایی مانند پاپ آرت، فانتزی و انیمه تولید کند.

لنسا از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۸، طبق پلتفرم تحلیلی دیجیتال، Sensor Tower ، حدود ۲۲.۲ میلیون دانلود در سراسر جهان و تقریباً ۲۹ میلیون دلار هزینه مصرف‌کننده داشته است .

اما در ماه گذشته، این اپلیکیشن با انتشار آواتارهای جادویی بسیار رشد یافته. این اپلیکیشن در ماه نوامبر ۱.۶ میلیون بار دانلود شد که ۶۳۱ درصد نسبت به ۲۱۹۰۰۰ بار در اکتبر افزایش داشت.

آمریکا بزرگترین بازار لنزای AI است که ۵۸ درصد کاربران را تشکیل می دهد، این برنامه در حال حاضر در برزیل هم محبوبیت خاصی دارد. از کل دانلودهای نوامبر، ۳۱٪ از شهروندان برزیلی بودند.

Lensa در iOS و Android در دسترس است. این اپیلیکشن در یک دوره آزمایشی هفت روزه رایگان برای کاربران جدید رایگان است. البته در همین دوره هم اگر آواتارهای زیادی بخواهید بسازید، مبلغی باید بپردازید.

Prisma Labs، تیم سازنده هوش مصنوعی Lensa، می‌گوید که از خدمات ابری Amazon Web Services (AWS) برای پردازش عکس‌های کاربران استفاده می‌کند و ادعا می‌کند به محض اینکه یک مدل هوش مصنوعی بر روی عکس های کاربر آموزش داده شود، تصاویر بلافاصله حذف می شوند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link