بررسی گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

مقدمه

فهرست مطالب

گلکسی بادز ۲ پرو (Galaxy Buds2 Pro) نسل دوم هدفون پرچم‌دار سامسونگ است که مرداد امسال همراه با گلکسی فولد ۴ و گلکسی فلیپ ۴ در رویداد آنپکد معرفی شد. بادز ۲ پرو با کیفیت صدای عالی، یکی از بهترین تجربه‌های نویز کنسلینگ فعال (ANC) و پشتیبانی از پخش محتوای صوتی ۲۴ بیتی و صدای بی‌اتلاف (Lossless)، می‌کوشد در درجه‌ی اول کاربران اکوسیستم سامسونگ و در درجه‌ی دوم، کاربران گوشی‌های اندرویدی دیگر را با تجربه‌ی هدفونی در حد و اندازه‌ی ایرپادز برای کاربران اکوسیستم اپل همراه کند. اکنون که دنیای تکنولوژی به سمت هرچه اختصاصی‌تر شدن و بالاتر رفتن دیوارهای باغ محصور اکوسیستم پیش می‌رود، نمی‌توان انتظار داشت سامسونگ مانند رقیبانش وارد این بازی نشود؛ اما جایی که رقبایی چون اپل و گوگل بر قابلیت‌هایی ازجمله راه‌اندازی آسان، جابه‌جایی خودکار بین دستگاه‌ها و صدای سه‌بعدی برای ترغیب کاربران به خرید هدفون‌های برند خود تأکید می‌کنند، سامسونگ بر قابلیت پخش صدای ۲۴ بیتی تمرکز داشته است.

با بررسی گلکسی بادز ۲ پرو همراه ما باشید تا ببینیم کره‌ای‌ها چقدر در ترغیب کاربران به ورود به باغ محصور اکوسیستم سامسونگ موفق عمل کرده‌اند.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی بادز ۲ پرو

ظاهر گلکسی بادز ۲ پرو درمقایسه‌با نسل گذشته تفاوت چندانی نداشته و فقط ایربادهای تخم‌مرغی شکل آن به‌جای روکش براق پلاستیکی، از روکش ماتی بهره می‌برند که آثار انگشت و گردوغبار بیشتری به خود می‌گیرند؛ اما درعوض شکیل‌تر به نظر می‌رسند و از دست سُر نمی‌خورند. روی هر ایرباد نیز ناحیه بادگیری برای جریان بهتر هوا و کاهش فشار ANC طراحی شده است. این هدفون در سه رنگ مشکی مات، سفید و یاسی موجود است که رنگ مشکی آن برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

مهندسان سامسونگ در بحث کیفیت ساخت و راحتی هدفون‌ همیشه سنگ‌تمام می‌گذارند و بادز ۲ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین هدفون کره‌ای‌ها به‌قدری راحت است که می‌توانید تا آخرین لحظه‌ای که ایربادها کماکان شارژ دارند، بدون کوچک‌ترین حس آزردگی به موسیقی مورد‌علاقه خود گوش دهید. بااین‌حال، فیت هدفون تنها به شکل ایربادها و سه سری سیلیکونی ۱۱، ۱۳ و ۱۵ میلی‌متری آن محدود است و گاهی هنگام دویدن یا صحبت کردن، ایربادها در گوش تکان می‌خورند و نیاز به تنظیم مجدد دارند.

هدفون گلکسی بادز ۲ پرو در کیس

این هدفون زیر سطح پلاستیکی هر ایرباد، از دو درایور ساخت AKG شامل توییتر ۵٫۳ میلی‌متری برای تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس بالا و ووفر ۱۰ میلی‌متری برای پوشش ضعف پردازش فرکانس‌های پایین بهره می‌برد و سه میکروفون نیز برای حذف صدای محیط و افزایش کیفیت تماس گنجانده شده است.

راحت‌ترین هدفون سامسونگ تاکنون

بادز ۲ پرو از مدل پیشین حدود ۱۵ درصد کوچک‌تر و با وزن ۵٫۵ گرم برای هر ایرباد، حدود یک گرم سبک‌تر است. این هدفون از همان درجه‌بندی IPX7 بادز پرو با مقاومت رضایت‌بخشی دربرابر آب و عرق بهره‌ می‌برد؛ به‌همین‌‌دلیل، می‌توانید با خیال راحت از آن هنگام پیاده‌روی زیر باران و تمرینات ورزشی سنگین در باشگاه استفاده کنید؛ هرچند ابعاد نسبتاً بزرگ و طراحی برآمده‌ی ایربادها و نبود قلابی که جای آن‌ها را در گوش محکم کند، استفاده از بادز ۲ پرو را برای دویدن چالش‌برانگیز خواهد کرد.

کیس هدفون نیز هماهنگ با رنگ و جنس ایربادها، از پلاستیک مات و لطیفی ساخته شده که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی منتقل می‌کند؛ هرچند استعداد زیادی در جذب گردوغبار و چربی دارد و احتمالاً دربرابر خراشیدگی نیز آسیب‌پذیر باشد. درِ کیس نیز به‌لطف خاصیت مغناطیسی به‌خوبی چفت می‌شود و محافظ قابل‌اطمینانی برای این هدفون بسیار ظریف است. درضمن، طراحی کیس طبق سنت همیشگی سامسونگ، به‌طرز خوشایندی مینیمال است و تنها یک LED از بیرون شارژ شدن کیس و LED داخل شارژ شدن ایربادها را نشان می‌دهد.

کیفیت صدا گلکسی بادز ۲ پرو

گلکسی بادز ۲ پرو از بلوتوث ۵.۳ با برد ۶۰ متر و کدک‌های استاندارد AAC ،SBC و کدک اختصاصی سامسونگ موسوم به Samsung Seamless Codec پشتیبانی می‌کند که به ادعای کره‌ای‌ها، قادر به پخش بلوتوثی محتوای صوتی با عمق ۲۴ بیت است که به گوشی‌های سامسونگ مبتنی‌بر One UI 4.0 و بالاتر اجازه می‌دهد ۲۵۶ برابر داده‌ی بیشتر به هدفون ارسال کنند.

در اکثر هدفون‌های بلوتوثی، عمق بیت نهایتاً ۱۶ است که میزان نویز قابل درک برای گوش را به کمترین حد می‌رساند. به‌همین‌دلیل، عمق ۲۴ بیت برای کاربران عادی اهمیتی نخواهد داشت و صرفاً برای ویرایش موسیقی در استودیو کاربردی است. علاوه‌براین، تنها چند پلتفرم استریم محدود ازجمله اپل موزیک و تایدل از پخش موسیقی با عمق ۲۴ بیت پشتیبانی می‌کنند.

آنچه در کیفیت کلی صدا مهم است، میزان بیت‌ریت است که طبق ادعای سامسونگ،‌ بادز ۲ پرو تا ۲۳۰۴ کیلوبیت‌برثانیه که همان تجربه‌ی صدای بی‌اتلاف (lossless) است را پوشش می‌دهد. برای مقایسه، کدک LDAC سونی تا ۹۹۰ کیلوبیت‌برثانیه را پشتیبانی می‌کند که کماکان به پای کیفیت صدای بی‌اتلاف سی‌دی نمی‌رسد.

هدفون گلکسی بادز ۲ پرو در گوش

درایورهای گلکسی بادز ۲ پرو درمقایسه‌با گذشته حدود یک میلی‌متر کوچک‌تر شده‌اند؛ اما این تفاوت عملا تأثیری در کیفیت صدای دو هدفون نداشته است. به‌طورکلی، پروفایل صدای بادز ۲ پرو تقریباً خنثی است؛ حتی خنثی‌تر از مدل قبلی با دقتی فوق‌العاده در پوشش بازه فرکانسی پایینی و بیس. این هدفون بیس آهنگ الکترونیک Goodbye از گروه Apparat را به‌اندازه‌‌ای که شنیدنش خوشایند باشد، پوشش می‌دهد؛ اما شاید نظر خوره‌های بیس را جلب نکند؛ همان کسانی که دوست دارند تأکید این بازه بیش از حد طبیعی باشد،‌ .

ادعای سامسونگ: پشتیبانی تا بیت‌ریت ۲۳۰۴ کیلوبیت‌برثانیه!

پوشش بازه بالایی و سطوح تربل در این هدفون کمی مایل به ضعیف به گوش می‌رسد؛ البته برای هدفونی که تنظیمات اکولایزر حرفه‌ای ندارد، اتفاق بسیار خوبی است؛ چراکه تأکید زیاد در سطوح تربل باعث می‌شود صدای سازهایی مانند سنج به‌شدت آزاردهنده شوند.

من برای تست این بازه سراغ آهنگ‌های اکستریمی می‌روم تا ببینم آیا صدای سازها به‌قدری آزاردهنده است که بخواهم ایربادها را بلافاصله از گوش‌‌هایم بیرون آورم و به گوشه اتاق پرتاب کنم!‌ خوشبختانه بادز ۲ پرو با موفقیت از آزمون پخش آهنگ Sentient Oona از گروه سایکدلیک پانک Thee Oh Sees بیرون آمد. صدای لید گیتار این آهنگ از دقیقه‌ی ۱:۳۳ به‌قدری زنگ‌دار و کوبنده است که تنها هدفون‌های باکیفیت با پوشش خنثی سطوح تربل می‌توانند آن را به‌خوبی پخش کنند.

ابعاد گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

جایی که عملکرد هدفون مأیوس‌کننده بود، پوشش بازه‌ی میانی و جایی است که صدای خواننده و اکثر سازهای اصلی به گوش می‌رسند. بادز ۲ پرو در پوشش بازه میانی ضعیف‌تر از انتظار عمل می‌کند؛ به‌طوری که در آهنگ‌های شلوغ و سازمحوری مثل Angel از گروه هوی‌متال Judas Priest، وضوح صدای خواننده از دست می‌رود و به‌نوعی پشت صدای سازها به‌ویژه الکتریک گیتار و درامز خفه می‌شود.

از سوی دیگر، پوشش ضعیف بازه میانی در آهنگ‌های وکالزمحوری چون I Can See Clearly Now از گروه جز Holly Cole Trio باعث قوی‌تر شنیده‌ شدن بیس می‌شود؛ اما اگر بیس آهنگ زیاد باشد،‌ مثل آهنگ سینث پاپ Enjoy the Silence از گروه Depeche Mode، ضعف پوشش بازه میانی روی شنیده شدن بیس تأثیر منفی می‌گذارد.

تنها زمانی که مشغول گوش‌دادن به آهنگ‌های آکوستیک با تأکید بیشتر بر صدای خواننده به‌جای سازها باشید، مثل آهنگ Hello Cabaret از گروه Poets of the Fall که میکس تمیزی دارد و صدای خواننده از ساز‌ها به‌راحتی تفکیک‌ می‌شود، متوجه افت بازه‌ی میانی نخواهید شد.

دقت عالی در پوشش بیس، ضعف در پوشش بازه میانی

برای تست عملکرد بادز ۲ پرو در پخش آهنگ‌های شلوغ و پر از ساز، سراغ آهنگ ملودیک دث متال The Wonders at Your Feet از گروه Dark Tranquillity و Oceans of Grey از بند دث متال Septicflesh رفتم.

هدفون پرچم‌دار سامسونگ به‌خوبی از پس تکفیک صدای سازها برمی‌آید و به‌اصطلاح آهنگ دیستورت و به‌هم‌ریخته نمی‌شود؛ اما مشکل پوشش ضعیف بازه‌ی میانی کماکان باعث می‌شود وکالز پشت صدای گیتار، درامز، فلوت و ویولن خفه شود. وضوح و شفافیت صدای سازهای مختلف در بادز ۲ پرو اجازه می‌دهد از شنیدن آهنگ‌های پانک قدیمی که معمولاً میکس بدی دارند، مثل آهنگ Perfect World از گروه Billy Talent تجربه‌ی ناخوشایندی نداشته باشید.

ناگفته نماند در اپلیکیشن همراه سامسونگ می‌توانید از پریست‌های اکولایزر برای کاهش یا افزایش پوشش بیس و تربل استفاده کنید؛ اما قابلیت تنظیم دستی باندها وجود ندارد و هیچ‌یک از پریست‌ها در پوشش بازه‌ی میانی نیز تغییر معناداری ایجاد نمی‌کند. این هدفون عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز در جلوگیری از نشت صدا به بیرون دارد و می‌توانید حتی در محیط‌های آرام با صدای بلند به آهنگ دلخواهتان گوش دهید، بدون آنکه اطرافیان از بلندی صدا آزرده‌خاطر شوند.

عملکرد ANC گلکسی بادز ۲ پرو

شاید بتوان گفت بهترین قابلیت گلکسی بادز ۲ پرو که ارزش خریدش را بالا می‌برد، عملکرد فوق‌العاده‌ی نویز کنسلینگ فعال (ANC) آن است. سامسونگ می‌گوید ANC هدفون پرچم‌دار جدیدش با ۴۰ درصد بهبود درمقایسه‌با مدل قبل، می‌تواند تا ۳۵ دسی‌بل از صدای محیط را حذف کند و در تست‌های ما نیز این بهبود کاملاً حس می‌شد.

یکی از بهترین تجربه‌های ANC در بین هدفون‌های بازار

برای تست ANC بادز ۲ پرو، از این هدفون در محیط شلوغ کار و همهمه‌ی مترو و ترافیک شهری استفاده کردم. بادز ۲ پرو استعداد شگفت‌انگیزی در حذف صدای باد دارد؛ به‌طوری که با فعال‌کردن ANC احساس می‌کنید یک‌باره وارد فضای خلأ شده‌اید.

این هدفون همچنین می‌تواند ۶۰ تا ۷۰ درصد از سروصدای حرکت قطار، بوق خودروها و همهمه‌‌ی مترو را حذف کند؛ به‌طوری که می‌توانید در محیط‌های شلوغ با خیال راحت به آهنگ‌های آرام و آکوستیک گوش دهید. بااین‌حال، عملکرد ANC در کاهش صدای افراد به‌خوبی کاهش نویز محیط نیست. افزون‌براین، طراحی ونت (vent) روی ایربادها کمک زیادی به کاهش فشار ANC کرده؛ اما در عین حال باعث نشت صدای بیرون به داخل می‌شود؛ مشکلی که هنگام گوش‌دادن به موسیقی متوجه آن نخواهیدشد.

گلکسی بادز ۲ پرو درکنار گلکسی اس ۲۲ اولترا

به‌طورکلی، ANC بادز ۲ پرو به‌گونه‌ای شما را در حباب شخصی‌تان فرو خواهد برد که هنگام گوش‌دادن به موسیقی، متوجه صدای بوق خودرو یا اعلانات مترو نخواهید شد. برای حل این مشکل، بادز ۲ پرو از قابلیت Ambient Sound بهره می‌برد که مشابه حالت Transparency هدفون‌های اپل، صدای محیط را تقویت می‌کند. عملکرد Ambient Sound بادز ۲ پرو به‌مراتب از نسل گذشته بهتر شده و به‌گفته‌ی سامسونگ، صدای محیط را تا ۲۵ دسی‌بل تقویت می‌کند؛ اما هنوز تا رسیدن به کیفیت Transparency راه درازی در پیش دارد.

قابلیت Ambient Sound که با فرمان لمسی یا ازطریق اپلیکیشن فعال و جایگزین ANC می‌شود، عملکرد قابل‌قبولی در تقویت سروصدای محیط مثل صدای تایپ یا خش‌خش کاغذ دارد؛ اما نمی‌تواند صدای افراد را به‌حدی تقویت کند که فهم آن‌ها آسان‌تر شود. از بخش Accessibility اپلیکیشن می‌توانید Ambient Sound را تقویت کنید که در این حالت، عملکرد آن تا حدی به Transparency هدفو‌ن‌های اپل نزدیک می‌شود؛ اما کماکان برای تشخیص دقیق صحبت افرادی که در فاصله‌ی ۱۰ متری از شما قرار دارند، به زحمت خواهید افتاد.

کنترل و قابلیت‌های گلکسی بادز ۲ پرو

فرمان‌های لمسی سیستم کنترل بادز ۲ پرو مطابق با سایر هدفون‌های سامسونگ و با صدای بیپی همراه هستند که به کاربر می‌گوید فرمان دریافت شده است. برای کنترل لمسی بادز ۲ پرو چهار فرمان تعریف شده است؛ ازجمله یک ضربه برای پخش/توقف موسیقی، دو ضربه/سه ضربه برای انتخاب آهنگ بعدی/قبلی و ضربه و لمس یک‌ثانیه‌ای قابل تغییر از داخل اپلیکیشن که به‌طور پیش‌فرض برای جابه‌جایی بین ANC و Ambient Sound در نظر گرفته شده است؛ اما می‌توانید آن را با فراخوانی دستیار صوتی بیکسبی، فعال‌کردن اسپاتیفای یا کنترل حجم صدا (کاهش صدا ازطریق لمس ایرباد چپ و افزایش صدا از ایرباد سمت راست)‌ تعویض کنید.

اگر هم نمی‌خواهید گزینه‌ی ANC/Ambient Sound را برای فعال‌کردن کنترل صدا از دست بدهید، می‌توانید از بخش Lab در اپلیکیشن،‌ حالت Double tap earbud edge را فعال کنید تا با دو ضربه به گوشه‌های ایرباد، حجم صدا کم یا زیاد شود. این قابلیت چندین سال است به هدفون‌های سامسونگ اضافه شده؛ ولی هنوز به‌خوبی فرمان‌های دیگر اجرا نمی‌شود و احتمالاً ترجیح دهید از خیر آن بگذرید.

گلکسی بادز ۲ پرو و اپلیکیشن Wearable سامسونگ

متأسفانه سامسونگ کماکان مشکل حساسیت بیش‌ از حد کنترل لمسی هدفون‌هایش را نیز حل نکرده است و به دفعات پیش می‌آید هنگام تنظیم جای ایربادها در گوش، به‌اشتباه آهنگ را پخش یا متوقف کنید. اگر حساسیت زیاد سیستم کنترل ایرپادز ۲ پرو برایتان آزاردهنده است، می‌توانید کنترل لمسی را ازطریق اپلیکیشن غیرفعال و برای کنترل هدفون، از گزینه‌های گوشی استفاده کنید.

یکی از جذابیت‌های هدفون‌های سامسونگ، قابلیت‌های متعدد اپلیکیشن همراه آن است که یک‌ سروگردن از قابلیت‌های هدفون‌های اپل بالاتر است و در رقابت تنگاتنگی با سونی قرار دارد. دانلود اپلیکیشن Wearable تنها برای گوشی‌های اندرویدی ممکن است؛ به‌همین‌دلیل، خرید ایرپادز ۲ پرو به کاربران آیفون پیشنهاد نمی‌شود؛ هرچند می‌توانید با این هدفون به آیفون متصل شوید و کنترل ANC/Ambient Sound را با فرامین لمسی به دست بگیرید.

قابلیت‌های فراوان؛ اما فقط برای گوشی‌های سامسونگ

درکنار قابلیت‌های معمول ازجمله به‌روزرسانی فرم‌ور، خاموش‌/روشن‌کردن ANC و Ambient Sound که متأسفانه تعیین درجه‌ی آن‌ها ممکن نیست؛ اما از بخش Accessibility می‌توانید Ambient Sound را تقویت کنید و تشخیص صدا (Voice Detect) که پیش‌تر در هدفون‌های سونی به‌کار رفته بود و با شروع‌کردن به صحبت، صدای آهنگ را کم می‌کند، اپلیکیشن Wearable قابلیت‌های متعدد دیگری دراختیار کاربر می‌گذارد که مخصوص بادز ۲ پرو است.

یکی از قابلیت‌های جالب این هدفون که در نسل قبل نیز دردسترس بود و عملکرد آن حالا بهتر شده است، Audio 360 نام دارد که حرکات سر را ردیابی می‌کند تا حالتی شبیه صدای سه‌بعدی و فراگیر را شبیه‌سازی کند. این قابلیت فقط برای دستگاه‌های سامسونگ با One UI 4 یا بالاتر دردسترس است. البته ازنظر من تجربه‌ی Audio 360 برای موسیقی چندان رضایت‌بخش نیست و احتمالاً بخواهید آن را تنها برای تماشای فیلم تجربه کنید.

ویجت گلکسی بادز ۲ پرو

قابلیت دیگری به نام Neck stretch reminder نیز در اپلیکیشن وجود دارد که با فعال‌کردن ‌آن، اگر بیش از ده دقیقه سرتان به پایین خم باشد، هشدار می‌دهد تا سرتان را بالا بگیرید. این روزها که به‌دلیل استفاده از گوشی‌های هوشمند یا کیبورد سرمان مدام به سمت پایین خم شده است، این قابلیت می‌تواند مفید باشد و احتمالاً بخواهید آن را فعال کنید.

با فعال‌کردن قابلیت اتصال یکپارچه ایرباد (Seamless earbud connection) که در بادز ۲ نیز دردسترس است،‌ می‌توانید اتصال هدفون به دستگاه‌های مختلف را آسان‌تر کنید؛ بدین‌ترتیب، تمام دستگاه‌هایی که به اکانت سامسونگ شما متصل هستند، بدون نیاز به مراحل جفت کردن، به بادز ۲ پرو متصل می‌شوند. اگر دستگاهی غیرسامسونگی را قبلاً با این هدفون جفت کرده باشید و بخواهید از گوشی دیگری به آن متصل شوید،‌ نیازی به Disconnect شدن از دستگاه فعلی نیست و هدفون این کار را انجام خواهد داد.

محیط اپلیکیشن گلکسی بادز ۲ پرو سامسونگ

اگر از خود سامسونگ بپرسید مهم‌ترین قابلیت گلکسی بادز ۲ پرو چیست، به احتمال زیاد پشتیبانی از پخش موسیقی ۲۴ بیتی را نام ببرد. این قابلیت که پیش‌تر در بخش کیفیت صدا درباره‌اش صحبت کردیم، تنها برای گوشی‌های سامسونگ مبتنی‌بر One UI 4.0 و بالاتر دردسترس است و فقط از چند پلتفرم استریم محدود ازجمله اپل موزیک، تایدل و آمازون موزیک ارائه می‌شود.

در گکنار تمام این قابلیت‌ها و گزینه‌های دیگری چون حالت گیمینگ برای کاهش تأخیر انتقال صدا هنگام اجرای بازی‌های موبایلی یا اعلام نوتیفیکیشن‌ها توسط بیکسبی، جای خالی دو قابلیت مهم احساس می‌شود: یکی قابلیت اتصال هم‌زمان دو دستگاه معروف به «Multipoint» و دیگری قابلیت توقف پخش آهنگ با خارج‌کردن یکی از ایربادها از گوش.

در بادز ۲ پرو، برای توقف آهنگ باید هر دو ایرباد از گوش خارج شود که گاهی با تأخیر انجام می‌شود و با بازگرداندن آن‌ها به گوش، پخش آهنگ به‌طور خودکار از سر گرفته نمی‌شود. شما را نمی‌دانم؛ ولی من ترجیح می‌دادم این هدفون به‌جای قابلیت‌هایی مثل Audio 360 یا حالت گیمینگ، از Multipoint و توقف خودکار آهنگ بهره می‌برد.

عمر باتری گلکسی بادز ۲ پرو

اگرچه گلکسی بادز ۲ پرو درمقایسه‌با مدل قبلی ۱۵ درصد کوچک‌تر شده، ظرفیت باتری دست‌نخورده مانده است. انتظار می‌رفت عمر باتری هم‌پای رقبا افزایش پیدا کند. سامسونگ عمر باتری بادز ۲ پرو برای پخش مدام موسیقی را ۵ ساعت در حالت ANC روشن و ۸ ساعت در حالت ANC خاموش اعلام کرده است. در بررسی زومیت، در حالتی که ANC روشن و حجم صدا حدود ۷۰ درصد بود، باتری تا حدود ۶ ساعت دوام آورد.

میزان شارژدهی هدفون هنگام برقراری تماس با ANC روشن نیز به حدود ۳ ساعت و با ANC خاموش به ۴ ساعت کاهش می‌یابد. کیس هدفون از USB-C و شارژ‌ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با آن سه بار هدفون را از صفر تا ۱۰۰ شارژ کنید. همچنین به‌گفته‌ی سامسونگ، با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید تا حدود یک ساعت از هدفون استفاده کنید.

گلکسی بادز ۲ پرو درحال شارژ بیسیم روی اس ۲۲ اولترا

در کل، ۵ تا ۶ ساعت شارژ‌ هدفون توگوشی به‌علاوه‌ی شارژ کیس برای مصرف روزانه عالی است. برای مقایسه، عمر باتری ایرپادز ۳ اپل هفت ساعت و ایرپادز پرو ۵ ساعت است. با‌این‌حال، هدفون WF-1000XM4 سونی با ۸ ساعت شارژدهی انتظار ما را از عمر باتری هدفونی با برچسب قیمتی ۲۳۰ دلار بالا می‌برد. از سوی دیگر، نبود گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در مصرف باتری باعث می‌شود حتی با قطع اتصال هدفون از گوشی، شارژ کماکان خالی شود.

کیفیت تماس گلکسی بادز ۲ پرو

گلکسی بادز ۲ پرو از سه میکروفن بهره می‌برد که یکی از آن‌ها برای حذف صدای محیط و دو تای دیگر برای برقراری تماس به‌کار می‌روند. در محیط آرام و بدون سروصدا، میکروفن‌های بادز ۲ پرو به‌خوبی از پس انتقال صدا برمی‌آیند؛ اما در مکان‌های شلوغ، سروصدای محیط کیفیت تماس را پایین می‌آورد و ممکن است طرف مقابل به‌خوبی متوجه حرف‌های شما نشود. اگر از اپلیکیشن گزینه‌ی Ambient sound during calls را فعال کنید، کیفیت صدای خودتان موقع تماس بهتر می‌شود و در محیط‌های شلوغ لازم نیست برای شنیدن صدایتان داد بزنید.

جمع‌بندی: آیا گلکسی بادز ۲ پرو ارزش خرید دارد؟

گلکسی بادز ۲ پرو با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه شد؛ اما در بازار ایران حدود ۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد که البته ممکن است برای کاربران ایرانی کماکان هزینه‌ی زیادی باشد. اگر نسل قبلی این هدفون را دارید و از آن راضی هستید، نیازی به ارتقا نیست؛ چراکه کیفیت صدای هر دو تقریباً یکی است و عمر باتری نیز دست‌نخورده باقی مانده است؛ هرچند از لحاظ راحتی بهبود یافته است.

از سوی دیگر، گلکسی بادز ۲ که سال گذشته عرضه شد، اگرچه بسیاری از قابلیت‌های نسخه‌ی پرو را ندارد و دربرابر آب نیز مقاوم نیست، از کیفیت صدا و عملکرد ANC بسیار خوبی بهره می‌برد و برچسب قیمتی بسیار معقولانه‌تری دارد.

گلکسی بادز ۲ پرو در کنار اس ۲۲ اولترا و گلکسی واچ

درکل، اگر با برچسب قیمتی بادز ۲ پرو مشکلی ندارید و گوشی‌تان سامسونگ است، این هدفون را برای ANC فوق‌العاده‌اش بخرید؛ چراکه در بحث کیفیت صدا و باتری، گزینه‌های ارزان‌تری در بازار پیدا می‌شود و قابلیت پخش صدای ۲۴ بیتی احتمالاً آن‌قدری که سامسونگ تبلیغش را کرده، کاربردی نباشد.

سامسونگ مدعی است این هدفون توانایی پخش محتوای صوتی تا ۲۳۰۴ کیلوبیت‌برثانیه را دارد و اگر این موضوع فقط در حد ادعا نباشد، جهش بی‌نهایت بزرگی در دنیای هدفون‌های بی‌سیم خواهد بود. درضمن، قرار است در آینده پشتیبانی از Bluetooth LE یا بلوتوث کم‌مصرف به این هدفون اضافه شود که یکی از قابلیت‌هایش این است که اجازه می‌دهد صدا به‌صورت ۳۶۰ درجه ضبط شود و احتمالاً عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.

در بین هدفون‌های رقیب، اگرچه ایرپادز پرو اپل در محدوده‌ی قیمتی مشابه‌ای با بادز ۲ پرو قرار دارد، سه سال از عمر آن می‌گذرد و انصاف نیست ازنظر کیفیت صدا و ANC با هدفون جدید سامسونگ مقایسه شود (در هر دو زمینه، پیروزی با بادز ۲ پرو است!). نسل دوم ایرپادز پرو نیز اگرچه ۲۵۰ دلار قیمت دارد و تنها ۲۰ دلار از بادز ۲ پرو گران‌تر است، در بازار ایران حدوداً سه‌میلیون تومان گران‌تر است و رقیب مناسبی برای بادز ۲ پرو محسوب نمی‌شود.

شاید بهترین رقیب برای هدفون پرچم‌دار سامسونگ، هدفون توگوشی WF-1000XM4 سونی باشد که حدود یک‌میلیون تومان از بادز ۲ پرو گران‌تر است؛ اما از کیفیت صدا و عمر باتری بیشتری بهره می‌برد و با تمام اکوسیستم‌ها، سازگاری کامل دارد. پیکسل بادز پرو گوگل نیز فرم‌فکتور راحتی ندارد و از بسیاری از قابلیت‌های خاص بادز ۲ پرو بی‌بهره است؛ ولی درعوض ارزان‌تر است، بیشتر قابلیت‌هایش مختص پیکسل نیست و از کیفیت صدا و ANC بسیار خوبی بهره می‌برد. درضمن، قابلیت اتصال هم‌زمان به دو دستگاه (Multipoint) را نیز دارد.

نکات مثبت

  • سبک و بسیار راحت
  • عملکرد فوق‌العاده ANC، به‌ویژه در حذف صدای باد
  • مقاوم دربرابر آب (IPX7)
  • کیفیت صدای عالی
  • پشتیبانی از پخش محتوای صوتی ۲۴ بیتی

نکات منفی

  • حساسیت زیاد کنترل لمسی
  • قابلیت‌های انحصاری زیاد
  • نبود قابلیت اتصال هم‌زمان به دو دستگاه
  • نبود قابلیت توقف خودکار آهنگ
  • ضعف در پوشش بازه میانی به‌ویژه در آهنگ‌های شلوغ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link