بررسی لپ تاپ گیمینگ ROG STRIX G16 ایسوس؛ میان‌رده صد میلیونی!

rog strix g16 rgb 6462090fa32dd7bdc5f78325

اواسط دی‌ماه سال گذشته و در رویداد CES 2023، شرکت تایوانی ایسوس از لپ‌تاپ‌های جدید خود مجهز به جدیدترین تراشه‌های اینتل، انویدیا و AMD رونمایی کرد. حالا Strix G16 که یکی از اعضای همین سری به‌شمار می‌رود برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

لپ‌تاپ‌های سری Strix ایسوس از نظر قدرت و ویژگی‌های سخت‌افزاری، یک پله پایین‌تر از سری Strix SCAR قرار می‌گیرند؛ سری Scar درحقیقت لپ‌تاپ‌های پرچمدار تایوانی‌ها محسوب می‌شود.

مدلی که ما در زومیت دراختیار داریم به پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core™ i7-13650HX اینتل و گرافیک میان‌رده‌ی RTX 4060 انویدیا به‌همراه ۱۶ گیگابایت رم DDR5-4800MHz و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با رابط PCIe 4.0 NVMe مجهز شده است.

بررسی ویدیویی ROG STRIX G16 ایسوس

تماشای ویدیو در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت ROG STRIX G16 ایسوس

بااینکه Strix G16 محصولی کاملا جدید به‌شمار می‌رود؛ اما همچنان ردپای طراحی Strix G15 به‌عنوان جد بزرگ‌تر آن، در جای جای بدنه و ظاهر دستگاه دیده می‌شود. مواردی چون کیبورد و طراحی دکمه پاور هیچ تغییری به‌خود ندیده‌اند؛ اما دیگر قسمت‌ها مانند نمایشگر و نورپردازی RGB اطراف بدنه کمی دچار تغییر و تحول شده‌اند.

ایسوس با تغییر نسبت صفحه موفق شده تا در بدنه‌ای با ابعاد مشابه، از پنلی بزرگ‌تر استفاده کند. نمایشگر ۱۶ اینچی G16 از نسبت ۱۶:۱۰ استفاده می‌کند که فضای عمودی بیشتری دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ البته با تغییر نسبت تصویر، ممکن است در برخی بازی‌ها نوارهای مشکی در بالا و پایین نمایشگر ایجاد شود و از لذت تجربه‌ی بازی تمام‌صفحه بکاهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.