بررسی فلش مموری سن‌ دیسک Ultra Flair؛ مقاوم با عملکردی مناسب

محصولات سن‌ دیسک همواره جزو یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات فروشگاه دیجی کالا بوده و این موضوع در مورد فلش مموری مدل Ultra Flair این شرکت نیز صدق می‌کند. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی این فلش مموری محبوب بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با دیجی کالا مگ همراه باشید.

فلش مموری‌ها به عنوان یکی از کاربردی‌ترین وسایل الکترونیکی در میان کاربران از محبوبیت بسیار خوبی برخوردارند و به لطف ابعاد و همچنین ظرفیتی که دارند توانسته‌اند به ابزاری کلیدی جهت ذخیره و جابجایی اطلاعات مبدل شوند. فلش مموری مدل Ultra Flair، یک محصول بسیار باکیفیت و بادوام برای کاربرانی است که قصد دارند فایل‌های با حجم زیاد را با سرعت بسیار بالا انتقال دهند. شما می‌توانید نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا خریداری کنید.

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Flair CZ73 ظرفیت 32 گیگابایت

نگاهی کلی به مشخصات فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair


SanDisk Ultra Flair 4

پیش از اینکه ببینیم آیا فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول پرفروش داشته باشیم تا ببینیم وضعیت روی کاغذ چگونه است.

نام محصول فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair
جنس بدنه فلز
رابط‌ها USB 2.0 و USB 3.0
ظرفیت ۳۲ گیگابایت
ابعاد ۴۲.۴x۱۳.۲x۶.۶ میلی‌متر
قابلیت
 قابلیت رمزگذاری فایل‌ها

جعبه‌گشایی و طراحی


SanDisk Ultra Flair 6

همانند اکثر محصولات سن دیسک، این فلش نیز در قالب یک پک کوچک به کاربران ارائه می‌شود. خود فلش مموری فضای بسیار کوچکی را در در جعبه‌ی این محصول اشغال کرده و در رنگ‌های متفاوتی روانه‌ی بازار شده است. روی جعبه‌ی این فلش مموری حداکثر سرعت خواندن فایل‌ها ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه اعلام شده که این سرعت تنها در هنگام استفاده از رابط USB 3.0 عملی خواهد بود. سن دیسک روی جعبه‌ی این محصول ادعا کرده که این فلش قادر است یک فیلم کامل را در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه به سیستم شما انتقال دهد. این فلش مموری ساخت کشور چین است.

وقتی جعبه‌ی این محصول را باز می‌کنید، فلش مموری درون یک سینی پلاستیکی شفاف قرار گرفته و فضای اطراف آن پوشانده شده تا فلش درون جعبه حرکت نکند. درگاه USB این فلش طراحی استانداری ندارد، اما از ورقه نازک فلز ساخته شده تا سرعت خواندن و نوشتن فلش را افزایش دهد. بخش عمده‌ی بدنه‌ی این محصول از جنس فلز توسعه یافته که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات و خط‌وخش از خود نشان می‌دهد. در انتهای این فلش یک نوار پلاستیکی با رنگ‌های مختلف دیده می‌شود که جز ایجاد یک نقطه اتصال بند و جلوگیری از گم شدن آن، هیچ هدف کاربردی خاصی ندارد. خود فلش مموری نیز از طراحی خمیده بهره می‌برد.

SanDisk Ultra Flair 9

اگر از بخش جلویی به این محصول نگاه کنیم، رابط USB 3.0 به همراه سایر قطعات زیر آن که به ماژول کانکتور لحیم شده، به چشم می‌خورد. این فلش مموری دارای یک طرح پارتیشن‌بندی MBR است که اولین پارتیشن آن از بخش ۸ شروع می‌شود.


عملکرد


برای بررسی سرعت خواندن و نوشتن فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair، تست‌های مختلفی با نرم‌افزارهای متعدد تست هارد دیسک صورت گرفته که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نرم‌افزار HDTune Pro

SanDisk Ultra Flair 10

همانند اکثر فلش مموری‌ها، این محصول نیز در حالت unwritten به حداکثر سرعت خواندن خود نمی‌رسد و به طور متوسط سرعت ۵۹.۹ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. اما در حالت written، این فلش مموری به طور متوسط با سرعت ۱۵۶ مگابایت بر ثانیه قادر به خواندن فایل‌ها است. این فلش همچنین حداکثر سرعت نوشتن ۳۷-۳۸ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و به طور میانگین سرعت نوشتن آن حدود ۱۵ مگابایت بر ثانیه است.

نرم‌افزار CrystalDiskMark

SanDisk Ultra Flair 11

بررسی سرعت این محصول با استفاده از نرم‌افزار CrystalDiskMark نشان داده که این فلش سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۱۶۴.۸ و ۳۷.۷۲ مگابایت بر ثانیه را برای یک فایل با حجم ۱ گیگابایتی ثبت کرده است.

نرم‌افزار ATTO

SanDisk Ultra Flair 12

نرم‌افزار ATTO نیز سرعت خواندن و نوشتن این محصول را ۱۶۶ و ۲۷ مگابایت بر ثانیه اعلام کرده که این افت سرعت می‌تواند به دلیل رفتار حافظه‌ی کش این فلش باشد.

آیا خرید این محصول منطقی است؟

SanDisk Ultra Flair 8

فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair، برای آن دسته از کاربرانی که قصد خرید یک فلش مموری بادوام و در عین حال مقرون‌به‌صرفه را دارند می‌تواند یک گزینه‌ی خرید بسیار خوب باشد. سرعت انتقال فایل بالا، طراحی زیبا و بدنه‌ی فلزی از جمله قابلیت‌هایی است که ارزش خرید این محصول را بالا برده‌اند.

نقاط قوت فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair

  • بدنه‌ی فلزی و مقاوم
  • طراحی شیک
  • سرعت خواندن و نوشتن بالا
  • بهره‌گیری از رابط USB 3.0
  • قابلیت رمزگذاری فایل‌ها

نقاط ضعف فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair

  • حفره‌ی پلاستیکی نه چندان مقاوم روی بدنه‌ی فلش

سخن پایانی

SanDisk Ultra Flair 3

در این مطلب به نقد و بررسی یکی از پرفروش‌ترین فلش مموری‌های موجود در فروشگاه دیجی کالا یعنی فلش مموری سن‌ دیسک مدل Ultra Flair با ظرفیت ۳۲ گیگابایت پرداختیم و آن را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک فلش مموری باکیفیت را دارید، این محصول جدید شرکت سن دیسک را از فروشگاه آنلاین دیجی کالا برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این فلش مموری را به دیگران توصیه می‌کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه‌های بهتری هم نسبت به این فلش مموری در بازار هست؟ لطفاً نظرات ارزشمند خود را در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ به اشتراک بگذارید.

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Flair CZ73 ظرفیت 32 گیگابایت

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.