بررسی بازی WWE 2K23

سال‌ها از زمانی که تجربه بازی‌های «کشتی کج» به صورت سالیانه یک «باید» بود گذشته. این بازی‌ها در نسل‌های گذشته توانستند فوق‌العاده سرگرم‌کننده و جذاب ظاهر شوند، اما به مرور زمان ورق برگشت. شاید فقط طرفداران سرسخت مسابقات کشتی‌کج سراغ بازی‌های آن می‌رفتند و سعی می‌کردند از آن‌ها حمایت کنند. البته خیلی از این افراد با دیدن WWE 2K20 به این نتیجه رسیدند که شاید روز‌های طلایی بازی‌های کشتی‌کج برای همیشه تمام شده باشد. خوشبختانه WWE 2K22 توانست تاحدودی این سری را نجات دهد و ثابت کند هنوز هم می‌توانیم به آن امیدوار باشیم. حال WWE 2K23 این فرنچایز را در کدام مسیر قرار می‌دهد؟


WWE 2K23


  • امتیاز کاربران

    ۲ ratings۹.۵/۱۰


  • امتیاز متاکریتیک

    ۸۲
  • ژانر

    مبارزه‌ایورزشی
  • پلتفرم‌ها

    ایکس باکس سری ایکسایکس‌باکس وانپلی استیشن ۵پلی‌استیشن ۴پی‌سی
  • ناشر بازی

    ۲K Games
  • حالت بازی

    تک نفرهچند نفرهگروهی
  • درجه سنی بازی
    مناسب برای نوجوانان

آن تحولی که منتظرش بودیم در نسخه پیشین اتفاق افتاده. با پیدا شدن مسیر درست سازندگان بازی‌های WWE تصمیم‌ گرفتند تا دیگر ریسک نکنند. آنطور که به نظر می‌رسد این بازی‌ها می‌خواهند فرمول موفق را دو دستی نگه دارند و صرفا آن را بهبود بخشند. اقدامی کاملا منطقی و عاقلانه از سمت ۲K که باعث شد بازی ویدیویی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان از شکستی ناباورانه نجات پیدا کند.

اگر WWE 2K22 را تجربه کرده باشید چند تغییر بزرگ به چشمتان می‌آید. اولین مورد کمتر شدن زمان شما برای مقابله با حمله رقیبتان است. این مسئله ایجاب می‌کند شما شناخت خودتان را نسبت به تکنیک‌ها و ضربه‌های رقبا افزایش دهید. بازه زمانی کوتاهی فرصت دارید دکمه خواسته شده برای بلاک کردن حمله را فشار دهید و طبیعتا اگر در این امر موفق نشوید، کتک خوردن شخصیتتان را تماشا می‌کنید. گیم‌پلی داخل رینگ بازی همچنان بر پایه حملات سنگین و سبک است. مکانیزم‌های این قسمت به نسبت نسخه گذشته تغییر خاصی نداشته‌اند. بهترین کار این است که مانند بازی‌های فایتینگی مثل مورتال کامبت نگاهی به لیست حرکات شخصیتتان بی‌اندازید و آن‌ها را خوب حفظ کنید.

معمولا حرکات ترکیبی تاثیر فوق‌العاده‌ای روی روند مسابقه دارند. می‌توانید در حالات مختلف مانند زمانی که حریفتان روی زمین است یا با او گلاویز شده‌اید آن‌ها را اجرا کنید. از طرفی نوار استامینا یا انرژی شخصیت‌ها واقع‌گرایانه‌تر شده. وقتی مسابقات طولانی می‌شوند یا تعداد حرکاتتان افزایش پیدا می‌کند شخصیتتان خسته‌تر می‌شود و دیگر نمی‌تواند مانند شروع مسابقه انرژی داشته باشد.

برخی از مکانیزم‌های دیگر مانند شکستن پین نیز تغییر کرده‌اند. استفاده از جهت بالا با یک زمان‌بندی مشخص کمک می‌کند تا بیشتر حس و حال آن شرایط به شما منتقل شود. از دیگر تغییرات گیم‌پلی بازی نیز می‌توان به بهبود هوش مصنوعی اشاره کرد. WWE 2K23 بهترین هوش مصنوعی را در این سری دارد. این هوش مصنوعی باعث شده تا رفتار هر سوپراستار فوق‌العاده نزدیک به خود واقعیشان باشد. حال دیگر نمی‌بینید که یک سوپراستار ۱۵۰ کیلوگرمی مشغول راه رفتن روی طناب‌ها باشد و حرکات محیرالعقول بزند! همچنین وقتی با AI بازی ‌می‌کنید و سراغ بخش آنلاین نمی‌روید به سادگی پیروز نمی‌شوید و با یک چالش منطقی‌تر مواجهید.

مسابقه WarGames چالش جدیدیست که در WWE 2K23 می‌بینید. جایی که دو تیم با تعداد نفرات مشخص در یک قفس بزرگ با ۱ یا ۳ رینگ روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. ابتدا دو نفر با یکدیگر مبارزه می‌کنند و به مرور زمان نفرات بعدی وارد می‌شوند. نکته اینجاست که تا زمان وارد شدن تمام سوپراستارها راهی برای پیروزی در بازی وجود ندارد. در نتیجه شما می‌بایست انرژیتان را مدیریت کنید تا بتوانید در مسابقه پیروز شوید. این مسابقات جذابیت ویژه‌ای دارند و اضافه شدنشان به بازی تنوع خوبی ایجاد کرده است.

در بخش Showcase شاهد حضور جان سینا هستیم. به مناسبت حضور ۲۰ ساله این سوپراستار شناخته شده کشتی‌کج شاهد بازگویی بخشی از خاطرات او خواهیم بود. نکته اینجاست که شما دیگر نه به عنوان خود جان سینا، بلکه به عنوان رقبای او وارد رینگ می‌شوید. اقدامی هوشمندانه که کمک می‌کند بازی کردن با بخشی از سوپراستارهای دیگر را نیز تجربه کنید. جان سینا خاطراتش را تعریف می‌کند و آن‌ها به صورت ماموریت‌هایی کوچک به شما محول می‌شوند تا در پروسه مسابقه اجرایشان کنید. با رسیدن به قسمت مشخصی از مسابقه شاهد نمایش برخی از صحنه‌های واقعی آن نیز هستیم که به زیبایی با اتفاقات بازی پیوند می‌خورند. این قسمت همچنان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های WWE 2K23 محسوب می‌شود و با تغییرات معقولی که در آن اعمال شده حتی بهتر از گذشته عمل می‌کند.

مدت زمان بازی

داستان: ۱۰ ساعت
تکمیل کردن: ۱۵ ساعت

بخش MyRise که همان Career Mode در WWE 2K23 محسوب می‌شود، MyGM و MyFaction نیز مانند گذشته در WWE 2K23 حضور دارند. این قسمت‌ها نیاز به تغییرات زیادی دارند تا نزدیک به چیزی شوند که مخاطبان از آن‌ها انتظار دارند. مخصوصا بخش MyFaction که تلاش می‌کند شما را وادار به استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای کند تا پیشروی برایتان ساده‌تر شود.

خوشحالم که WWE 2K23 توانسته مسیر مناسبی برای پیشروی پیدا کند. طرفداران مسابقات کشتی‌کج در ایران کم نیستند و گرچه بسیاری از آن‌ها با خداحافظی سوپراستارهایی مانند آندرتیکر و اضافه شدن شخصیت‌هایی جدید این مسابقات را دنبال نمی‌کنند، اما بازی‌های این مسابقات هنوز جاییست که بتوانید تمام آن‌ها را یک بار دیگر در رینگ روبه‌روی هم ببینید. اگر دوست دارید این سری را تجربه کنید، WWE 2K23 قطعا نقطه شروع خوبی محسوب می‌شود.

بازی WWE 2K23 با کد نسخه پی‌سی که ناشر در اختیار ویجیاتو قرار داده بررسی شده است.

خلاصه بگم که…

یک سناریوی تکراری برای بازی‌هایی که سالیانه منتشر می‌شوند این است که سقوط کنند و اگر خوش‌شانس بودند دوباره به اوج برگردند. خوشبختانه سری WWE 2K پس از یک سقوط سهمگین دوباره توانسته با شیبی مناسب به سمت بالا بیاید. مسیری که از WWE 2K22 شروع شد و حالا به WWE 2K23 رسیده.

بازی WWE 2K23بازی WWE 2K23
بازی WWE 2K23بازی WWE 2K23

می‌خرمش…

اگر امیدتان از سری بازی‌های WWE 2K رنگ باخته بود برایتان خبر خوبی دارم. این سری بازی‌ها دوباره روی مسیر موفقیت افتاده‌اند و WWE 2K23 نیز می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

نمی‌خرمش…

به مسابقات کشتی‌کج علاقه‌ای ندارید و از تماشا کردنشان لذت نمی‌برید؟ پس قید WWE 2K23 را بزنید.

بازی WWE 2K23بازی WWE 2K23

  • امتیاز ویجیاتو۸۰
  • امتیاز کاربران

    ۲ ratings۹.۵/۱۰

  • امتیاز متاکریتیک۸۲

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.