بررسی بازی Minecraft Legends

چند بازی دیگر باید ساخته شود تا مایکروسافت ببیند که طرفداران «ماینکرفت» بازی را بخاطر آزادی عمل و سبکش دوست دارند، نه محیط و شخصیت‌هایش؟ چهارمین شکست مایکروسافت برای خلق دنیایی جدید از دل ماینکرفت شاید آخرین تلاش این کمپانی بزرگ باشد. Minecraft Legends پس از Minecraft Dungeons، بازی موبایلی Minecraft Earth و Minecraft Story mode منتشر شد و باز هم در جلب رضایت طرفداران این بازی شکست خورد. مایکروسافت کجای راه را اشتباه رفت که باز هم به سرانجامی یکسان رسید؟ با بررسی ماینکرفت لجندز همراه ویجیاتو باشید.




Minecraft Legends


  • امتیاز کاربران

    ۵ ratings۳.۲/۱۰


  • امتیاز متاکریتیک

    ۶۹
  • ژانر

    استراتژیکاکشن
  • پلتفرم‌ها

    ایکس باکس سری ایکسایکس‌باکس وانپلی استیشن ۵پلی‌استیشن ۴پی‌سینینتندو سوییچ
  • ناشر بازی

    مایکروسافت استودیوز
  • سازنده

    Mojang
  • حالت بازی

    تک نفرهچند نفرهگروهی

پیگلین‌ها از دل ندر (Nether) خارج شده‌اند تا جهان را از آن خود کنند. پرتال‌های ندر باز می‌شوند و ارتشی از پیگلین‌ها وارد جهان می‌شوند. آن‌ها تلاش‌ می‌کنند هر چیزی که نماد حیات است را از بین ببرند و برج‌های ترسناک خودشان را جایگزین کنند. جهان ماینکرفت در خطر است و حتی زامبی‌ها و کریپرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. جهان ماینکرفت نیاز به یک قهرمان دارد و آن قهرمان نیز قرار است شما باشید. کسی که ماجراجویی‌اش در دنیای Minecraft Legends را سوار بر اسب شروع می‌کند و تلاش می‌کند با متحد کردن موجودات جهان ارتشی بر علیه پیگلین‌ها بسازد.

تا جای ممکن تلاش شده ماینکرافت لجندز شبیه به ماینکرافت اصلی ساخته شود. بخشی از مکانیزم‌ها دقیقا مشابه چیزیست که می‌دانیم و این قضیه کار را برای شروع بهتر می‌کند. مانند ماینکرفت منابع مختلفی مثل سنگ و چوب وجود دارد که می‌بایست آن‌ها را برای ساخت و ساز یا فراهم کردن نیروهای ارتش جمع‌آوری کنید. این کار نه به وسیله کلنگ و تبر بلکه با کمک Allayها انجام می‌شود. آن‌ها نه تنها منابع را برایتان جمع‌آوری می‌کنند، بلکه می‌توانند وظیفه ساخت و ساز را هم به عهده بگیرند.

دنیای Minecraft Legends نامحدود نیست، اما به اندازه کافی بزرگ و متنوع ساخته شده. در نقاط مختلف این دنیا دروازه‌های ندری وجود دارند که پیگلین‌ها را وارد جهان می‌کنند و ویلج‌هایی که قرار است به زودی طعمه پیگلین‌ها شوند. شما در روز وظیفه ساخت سازه‌های دفاعی برای مراقبت از ویلج‌ها را بر عهده دارید و زمانی که شب فرا رسید باید از ویلج و ویلجرهایش برابر پیگلین‌ها دفاع کنید. در این بین اگر زمان اضافه آوردید می‌توانید سراغ پرتال‌ها بروید و جهان را از شر پیگلین‌ها پاکسازی کنید.

مشکل اصلی ماینکرفت لجندز این است که نه می‌تواند رضایت طرفداران ماینکرفت را جلب کند، نه طرفداران بازی‌های استراتژی را. البته به این نکته توجه کنید که Minecraft Legends یک بازی اکشن/استراتژی است. شما می‌توانید شخصیت اصلی بازی را به صورت سوم شخص کنترل کنید و مانند بازی‌های استراتژی قدیمی دیدی از بالا نسبت به محیط ندارید. همین مسئله باعث شده تا بازی عمق کافی را نداشته باشد. نه آنقدر آزادی عمل وجود دارد که مانند ماینکرفت شود، نه آنقدر دستتان در خلق استراتژی باز است که بتوانید سرگرم آن شوید. Minecraft Legends جایی در این بین قرار گرفته و دقیقا برای افرادی ساخته شده که طرفدار هر دو سبک هستند و البته، صبر زیادی دارند!

تمام مدتی که مشغول تجربه Minecraft Legends بودم ارتش می‌ساختم، ارتشم را برمی‌داشتم و به سمت میدان نبرد می‌رفتم، آن‌ها را به نقطه‌ای هدایت می‌کردم و خودم هم کمی با شمشیر به این و آن آسیب می‌زدم. بارها و بارها این سناریو تکرار می‌شود تا زمانی که بتوانید یک کمپ پیگلین را فتح کنید یا دروازه ندر را ببندید. عجیب است که هیچ گزینه‌ای برای انتخاب نوع خاصی از نیروها وجود ندارد و شما می‌توانید به صورت رندوم کنترل برخی از آن‌ها را به دست بگیرید. هدایت نیروهایتان نیز سردرد دیگریست که در نبردهای Minecraft Legends فوق‌العاده اذیتتان می‌کند.

از طرفی هوش مصنوعی نیروها به شدت پایین است و این مسئله صحنه‌های عجیبی را در بازی خلق می‌کند. پیگلین‌هایی که یک گوشه نشسته‌اند و به سربازان شما نگاه می‌کنند یا نیروهایتان که نمی‌دانند برای رد شدن از رودخانه لاوا باید از پل استفاده کنند و ناگهان همه میمیرند. حتی شخصیت خود شما هم نمی‌تواند آنقدرها در نبردها موثر ظاهر شود. تنها کاری که از دستتان برمی‌آید آسیب زدن به پیگلین‌ها با استفاده از شمشیرتان است. در بخش دفاعی نیز ماینکرفت لجندز وضع خوبی ندارد. سازه‌های محدودی در اختیار دارید و اگر با پی‌سی مشغول بازی هستید، کنترل موس در حین ساخت و ساز بعضی وقت‌ها سخت و عجیب می‌شود. خلاقیت نیز در این ساخت و سازها جایی ندارد. عملا دستتان آنقدر باز نیست که بتوانید طرحی دلخواه برای دفاع از یک ویلج پیاده‌سازی کنید.

مدت زمان بازی

داستان: ۷ ساعت
تکمیل کردن: ۱۷ ساعت

آخرین امیدم در Minecraft Legends بخش آنلاین آن بود. جایی که به عنوان دو تیم با در اختیار داشتن یک ساختمان مرکزی مهم مشغول مبارزه می‌شوید. خیلی زود فهمیدم که اتفاقا پر ایرادترین و عجیب‌ترین بخش ماینکرفت لجندز همین بخش آنلاین آن است. داخل سرورهای عمومی توانایی انتخاب تیم ندارید و شاید رقیب دوست‌هایتان باشید، بازی حداقل یک ساعت طول می‌کشد، هیچ سیستمی برای چت یا پینگ کردن در نظر گرفته نشده و هم‌تیمی‌هایتان می‌توانند ساختمان‌ها و آپگریدهایی که شما ساخته‌اید را خراب کنند! بخش آنلاین بازی نیاز به یک بازنگری کلی دارد و بسیاری از مکانیزم‌ها در آن می‌بایست تغییر کند تا تبدیل به یک رقابت عادلانه شود.

تنها چیزی که Minecraft Legends به من نشان داد پتانسیل بالای جهان ماینکرفت است. در این بازی فهمیدم یک نورپردازی جذاب کنار ریسورس‌پکی انیمه-مانند می‌تواند تحولی بزرگ در ظاهر ماینکرفت ایجاد کند. بعید به نظر می‌رسد استودیوی موجانگ قصد داشته باشد مکانیزم‌های Minecraft Legends را به بازی اصلی اضافه کند. بسیاری از ایرادات و نواقص ماینکرفت به راحتی و با همین کار ساده برطرف می‌شدند، اما حیف که در حال حاضر این مسئله اولویت مایکروسافت نیست.

شاید اگر ماینکرافت لجندز با قیمتی کمتر از ۴۰ دلار منتشر می‌شد تا این اندازه انتظارات بالا نمی‌رفت. تنها قسمتی که در حال حاضر بی‌نقص کار می‌کند فروشگاه بازیست که در آن می‌توانید برای خودتان و اسبتان اسکین خریداری کنید. ماینکرفت لجندز راه درازی در پیش دارد. به نظر می‌رسد بازی قرار است به صورت یک لایو سرویس به فعالیتش ادامه دهد. شاید با کمی فرصت دادن به موجانگ و انتشار بسته‌های الحاقی جدید (که رایگان هستند!) ماینکرفت لجندز بتواند کمی خودش را از این شرایط نجات دهد.

خلاصه بگم که…

بازی Minecraft Legends نمی‌تواند انتظارات طرفداران ماینکرفت و سبک استراتژی را برآورده کند. بازی به سرعت روندی خسته‌کننده پیدا می‌کند و ایرادهای عجیب در گیم‌پلی آن باعث می‌شود نتوانید آنطور که دوست دارید آن را تجربه کنید.

بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends
بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends

می‌خرمش…

به یک ماجراجویی جدید در دنیای ماینکرفت علاقه‌مندید؟ چشم‌هایتان را روی ایرادات Minecraft Legends ببندید و مشغول تجربه آن شوید.

نمی‌خرمش…

در حال حاضر دلیل خوبی برای خرید Minecraft Legends وجود ندارد. شاید ۶ ماه دیگر و پس از انتشار آپدیت‌های مختلف بازی شرایط بهتری داشته باشد. اما در حال حاضر فقط برای ۲-۳ ساعت سرگرم‌کننده ظاهر می‌شود.

بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends

  • امتیاز ویجیاتو۶۰
  • امتیاز کاربران

    ۵ ratings۳.۲/۱۰

  • امتیاز متاکریتیک۶۹

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link