بتای گوگل Play Games برای ویندوز در کشورهای بیشتری در دسترس قرار گرفت

Untitled 1 4

گوگل به‌تازگی بتای اپلیکیشن Play Games نسخه ویندوز را در کشورهای بیشتری از جمله آمریکا، کانادا، مکزیک و پنج کشور دیگر عرضه کرد.

تقریبا یک سال پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل تصمیم گرفته اپلیکیشن Google Play Games را در نسخه‌ی بتا برای کامپیوترهای شخصی یا به عبارتی سیستم‌عامل ویندوز عرضه کند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند با همگام‌سازی دستگاه اندرویدی و ویندوزی خود، هیچوقت در انجام بازی‌ها عقب نمانند. به لطف این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند بازی‌های اندرویدی را در ویندوز اجرا کرده و یا حتی آن را تا جایی که در گوشی یا تبلت اندرویدی پیش رفته بودند در ویندوز ادامه دهند.

وقتی نخستین بار گوگل Play Games را برای کامپیوترهای شخصی عرضه کرد، فقط کاربران کشورهای هنگ‌کنگ، کره‌ی جنوبی و تایوان به آن دسترسی داشتند. علاوه بر این‌ها، اپلیکیشن یادشده در حالت بتای بسته بود و کاربران هم باید برای دسترسی به آن ثبت نام می‌کردند. در ماه آگوست، گوگل تغییراتی را در این زمینه به وجود آورد و تصمیم گرفت بتای بسته را به بتای عمومی تغییر و اپلیکیشن را در کشورهای بیشتری نظیر تایلند و استرالیا هم در دسترس قرار دهد. حالا این بتای عمومی در آمریکا و پنج کشور دیگر نظیر کانادا، مکزیک، برزیل، اندونزی، مالزی، فیلیپین و سنگاپور هم عرضه شده تا بدین ترتیب کاربران این کشورها هم امکان تجربه‌ی آن را داشته باشند.

اکنون شما می‌توانید نسخه‌ی ویندوزی اپلیکیشن Play Games را خیلی راحت از منابع مختلف دانلود کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید. در حال حاضر بیش از ۸۵ عنوان از طریق این اپلیکیشن در محیط ویندوز قابل تجربه است که در مقایسه با فقط ۵۰ بازی که تا آگوست در دسترس بودند به مراتب بیشتر است. برای اینکه بتوانید از بتای اپلیکیشن Play Games استفاده کنید سیستم شما باید یک سری توانایی‌های سخت‌افزاری هم داشته باشد که در زیر لیست شده است:

  • پردازنده‌ی حداقل ۴ هسته‌ای
  • حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی SSD
  • حداقل قدرت گرافیکی سیستم در سطح اینتل UHD Graphics 630 باشد
  • ویندوز ۱۰ ورژن ۲۰۰۴ یا بالاتر

این پیش‌نیاز سخت‌افزاری به‌تازگی از سوی گوگل اعلام شده اما جالب است بدانید پیش‌تر کاربران می‌بایست از یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، ۲۰ گیگابایت حافظه‌ی SSD و یک کارت گرافیک گیمینگ قدرتمند بهره می‌بردند تا بتوانند Play Games را بدون مشکل تجربه کنند. به نظر می‌رسد گوگل این اپلیکیشن را در مقایسه با قبل به شکل محسوسی بهینه‌تر کرده است. همچنین اوایل امسال بود که گوگل اعلام کرد می‌خواهد قابلیت‌های بیشتری را به Play Games اضافه کند و در این مسیر به بازخوردهای کاربران و توسعه‌دهندگان هم توجه ویژه‌ای خواهد داشت. این یعنی در ادامه هم به تعداد بازی‌ها اضافه خواهد شد و هم اینکه به احتمال زیاد یک سری امکانات و قابلیت‌های بیشتر را برای برقراری راحت‌تر ارتباط بین محصول اندرویدی و ویندوزی شاهد خواهیم بود.

منبع:Android Authority

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.