ببینید؛ اولین تریلر فیلم گرن توریسمو از قصه‌ی متفاوت آن می‌گوید

چند ماه پیش برای اولین‌بار اخبار ساخت یک فیلم سینمایی اقتباسی بر اساس بازی ویدئویی شبیه‌ساز رانندگی گرن توریسمو شرکت سونی شنیده شد. اکنون شرکت سونی اولین تریلر فیلم سینمایی «گرن توریسمو» (Gran Turismo) را منتشر کرده است.

شاید میان بازی‌های مختلف سونی کمتر کسی انتظار داشت که آن‌ها تصمیم بگیرند که از یک بازی شبیه‌ساز رانندگی اقتباس سینمایی بسازند. اگرچه گرن توریسمو همیشه یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ پلی‌استیشن بوده است اما به هر حال ساخت یک فیلم بلند سینمایی از آن یک ماجرای دیگر است.

تریلر این فیلم برای اولین‌بار در کنفرانس سونی در روز چهارشنبه گذشته در نمایشگاه CES نمایش داده شد. در جریان این کنفرانس اعلام شد که این فیلم لایو اکشن قرار است در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۳ اکران شود.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی هم اعلام شده بود، این فیلم به کارگردانی نیل بلومکمپ (Neill Blomkamp) کارگردانی خواهد شد. نیل بلومکمپ سابقه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی مثل «منطقه ۹»، «الیسیوم»، «چپی» و «فرار» را در کارنامه‌ی خود دارد. فیلم‌نامه‌ی فیلم گرن توریسمو توسط جیسون هال (Jason Hall) و زک بیلین (Zach Baylin) نوشته شده است که به ترتیب فیلمنامه‌ی فیلم‌هایی مثل اسنایپر آمریکایی و کینگ ریچارد را در کارنامه‌ی خود می‌بینند.

Gran Turismo Movie

این فیلم بر اساس مسابقه آکادمی گرن توریسمو یا همان جی‌تی آکادمی (GT Academy) ساخته شده است که توسط نیسان و سونی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ برگزار شد و برندگان را در برنامه توسعه راننده (Driver Development Programme) شرکت نیسان قرار داد.

یکی از برجسته‌ترین و قابل‌توجه‌ترین داستان‌های موفقیت در زندگی واقعی در سری مسابقه‌های جی‌تی آکادمی مربوط به راننده‌ای انگلیسی به نام جان ماردنبرو (Jann Mardenborough) است که در سال ۲۰۱۱ قهرمان این مسابقات شد و از آن پس در مسابقه‌های رانندگی واقعی مختلفی اعم از GP3 Series و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و سری مسابقات Japanese Super GT شرکت کرده است.

اسد قزلباش (Asad Qizilbash) و کارتر سوان (Carter Swan) از پلی‌استیشن پروداکشنز از جمله تهیه‌کنندگان فیلم هستند، در حالی که کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، خالق سری بازی گرن توریسمو و رئیس پولیفونی دیجتال، به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی این فیلم فعالیت می‌کند.

گرن توریسمو در میان بازی‌های فعلی سونی قدیمی‌ترین عنوانی است که همچنان سونی آن را پشتیبانی می‌کند و بازی‌های جدیدی از آن به انتشار می‌رساند. چندی پیش استودیو پولیفونی دیجتال سالگرد ۲۵ سالگی سری بازی پرطرفدار گرن توریسمو را جشن گرفت و اعلام کرد که این سری بازی در مجموع توانسته بیش از ۹۰ میلیون نسخه فروش کند. به این ترتیب، گرن توریسمو را می‌توان پرفروش‌ترین سری بازی پلی‌استیشن خطاب کرد. جدیدترین بازی عرضه شده از این سری بازی گرن توریسمو ۷ است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدان و طرفداران را دریافت کند.

منبع: VGC


بازی Gran Turismo 7 مخصوص PS5
بازی Gran Turismo 7 مخصوص PS4

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.