با ۳۰ بازی مستقل خلاق که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود آشنا شوید

بازی‌های مستقل (Indie) دسته خاصی از عناوین بازی را تشکیل می‌دهند. شرکت‌های سازنده این عناوین بسیار کوچک بوده و از طرفی نهایت خلاقیت خود را به کار می‌گیرند. شاید عناوین مستقل از لحاظ گرافیکی در بهترین حالت نباشند ولی از لحاظ داستان و گیم‌پلی عملکرد بسیار خوبی دارند. بسیاری از آن‌ها نیز از حالت مستقل خارج شده و وارد دنیای عناوین بزرگ می‌شوند.

ماینکرفت (Minecraft) یکی از عناوین مستقلی بود که توانست موفقیت بسیار خوبی کسب کرده و از دنیای عناوین مستقل خارج شود. به همین دلیل یک بازی از این دسته اگر موفقیت خوبی کسب کند می‌تواند برای استودیوی خود سود زیادی داشته باشد.

یکی از موارد جالب در مورد عناوین مستقل این است که سازندگان ترسی از خلاقیت ندارند. به همین دلیل ما شاهد ایده‌های بسیار جالبی در این عناوین بوده و بازی‌های بسیار جذابی در این سبک وجود دارند. شرکت‌های بزرگ برای تضمین موفقیت خود نیاز دارند تا به یک فرمول متکی باشند. همانطور که گفتیم این موضوع در مورد عناوین مستقل صدق نکرده و تنوع بازی‌های مستقل بسیار زیاد است.

با گذشت زمان و استقبال بیشتر از عناوین مستقل تعداد آن‌ها نیز بیشتر شد. به حدی که در سال‌های اخیر ما شاهد جوایز مخصوص این دسته عناوین بوده و فروش آن‌ها نیز بسیار زیاد شده است. در سال ۲۰۲۳ عناوین مستقل زیادی عرضه خواهند شد. حال ما در این متن تلاش کردیم تا ۳۰ عدد از بهترین‌ها را انتخاب کرده و به شما ارائه دهیم.

۳۰. یک سفر طولانی با مقصد نامشخص (A Long Journey to an Uncertain End)

شرکت سازنده: Crispy Creative
پلتفرم: Microsoft Windows

30 بازی مستقل 2023

بازی یک سفر طولانی با مقصد نامشخص داستان بسیار جالبی دارد. شما در نقش یک رهبر هستید. حال باید تیمی که از افراد عجیب و غریب ساخته شده است را هدایت کرده تا سفینه فضایی را به حرکت در بیاورند. مقصد شما مشخص نیست. هدف شما فرار از فردی است که در گذشته کارکتر شما را آزار داده است. بازی دارای عناصر اجتماعی بوده و به شما نشان می‌دهد که هم سفران شما چیزی بیش از اعداد و ارقام هستند. از لحاظ ظاهری نیز این بازی مثل یک کارتون بوده و تجربه بسیار خاصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

۲۹. آهنگ هایلند (A Highland Song)

شرکت سازنده: Inkle
پلتفرم: Nintendo Switch, Windows

30 بازی مستقل سال 2023

شرکت اینکل (Inkle) سابقه خوبی در ساخت عناوین مستقل دارد. بازی قبلی این شرکت نیز موفقیت بسیار خوبی کسب کرد و Overboard نام داشت. حال این شرکت سبک خود را کمی تغییر داده و یک عنوان داستانی و موزیکال به نام آهنگ هایلند ساخته است. بازی دارای عناصر موسیقی زیادی بوده که کرکتر اصلی آن مویرا (Moira) نام دارد. مویرا در تلاش است تا با گذر از سرزمین‌های مختلف به دریا برسد. در کنار عناصر ریتم و ماجراجویی، بازی آهنگ هایلند دارای عناصر دوام آوری هم هست. همین باعث می‌شود تا جذابیت آن چندین برابر شود.

۲۸. پای عصبانی (Anger Foot)

شرکت سازنده: Free Lives
پلتفرم‌: Windows, Linux, Mac

30 بازی مستقل 2023

پای عصبانی یکی از عناوین بسیار عجیب است. تا به حال برای همه ما پیش آمده که بخواهیم با لگد به جایی بکوبیم و عصبانیت خود را خالی کنیم. پای عصبانی دقیقاً همین است. کارکتر اصلی شما تنها با لگد دشمنان خود را از بین برده و گیم‌پلی نیز حول همین موضوع می‌گردد. همانطور که در ابتدای متن گفتیم در عناوین مستقل خلاقیت بسیار زیبا بوده و پای عصبانی یکی از نمونه‌های بارز آن است. از لحاظ گرافیکی نیز گرافیک خوبی داشته که البته تمرکز اصلی کاربران قطعاً روی گیم‌پلی خواهد بود.

۲۷. انتون بلست (AntonBlast)

شرکت سازنده: Summitsphere
پلتفرم: Playstation 4, Xbox One, Windows, Switch, Mac, Linux

30 بازی مستقل 2023

اگر به دنبال اکشن و مبارزه هستید، انتون بلست مخصوص شما است. این بازی یک عنوان پلتفرمر و اکشن بوده که تجربه بسیار لذت بخشی را به کاربر ارائه می‌دهد. از طرفی این بازی شما را به دوران کنسول Game Boy برده و حس نوستالژی خواهد داشت. طراحی پیکسلی بازی بسیار جذاب بوده و اکشن آن نیز بسیار هیجان انگیز است. در انتون بلست کاراکتر اصلی بازی به دنبال انتقام از شیطان بوده و به سمت او حرکت می‌کند. از لحاظ بصری نیز حالت قدیمی داشته که لذت آن را چندین برابر می‌کند.

۲۶. برزرک بوی (Berserk boy)

شرکت سازنده: BerserkBoy Games
پلتفرم: Playstation5, Playstation 4, Xbox Series, Xbox One, Windows, Switch

30 بازی مستقل 2023

برزرک بوی شباهت زیادی به بازی انتون بلست دارد. با این حال شرکت سازنده با تغییراتی که در آن ایجاد کرده باعث تمایز آن با انتون بلست شده است. یکی از تغییرات اصلی این بازی وجود عنصر علمی تخیلی در آن است. شما در نقش کی (Kei) بازی خواهید کرد. او می‌تواند حالت فیزیکی خود را تغییر داده و از آن برای مبارزه با دشمنان استفاده می‌کند. بسیاری از افراد طراحی این بازی را مشابه به مگامن (Mega Man) می‌دانند که یک نکته منفی نیست.

۲۵. بامب راش سایبرفانک (Bomb Rush Cyberfunk)

شرکت سازنده: Team Reptile
پلتفرم: Nintendo Switch, Windows, Mac, Linux

30 بازی مستقل 2023

دنیای گیمینگ به یک بازی مثل Jet Set Radio نیاز دارد. چیزی که سگا در حال ساخت آن است، به نظر وضعیت خوبی نداشته و به نظر نمی‌آید که پیشرفت زیادی کرده باشد. به همین دلیل بازی بامب راش سایبرفانک را می‌توان یک دنباله برای Jet Set Radio دانست. شرکت سازنده در تلاش است بسیاری از بخش‌های این بازی مثل جلوه‌های بصری را مانند بازی Jet Set Radio بسازد. به همین دلیل سایبرفانک ظاهر جالبی پیدا کرده و تجربه خوبی را در اختیار کابران قرار خواهد داد.

۲۴. کَکون (Cocoon)

شرکت سازنده: Geometric Interactive
پلتفرم: Nintendo Switch, Windows, Xbox Series, Xbox One

بازی مستقل 2023

اگر شما از عناوینی مثل Limbo و Inside خوشتان آمد، قطعاً از ککون هم لذت خواهید برد. نکته اینجاست که این بازی نسبت به دو عنوان ذکر شده دنیای روشن‌تری داشته و به همین دلیل کاربر وارد یک داستان تاریک نمی‌شود. ککون تمرکز زیادی روی پازل دارد. شما در یک فضای سه بعدی با ساختار علمی تخیلی بوده و باید پازل‌ها را حل کنید. هدف شما این است تا با حل کردن این موارد به راز اصلی رسیده و به حقیقت پی ببرید.

۲۳. الپاسو، یک جای دیگر (El Paso, Elsewhere)

شرکت سازنده: Strange Scaffold
پلتفرم: Playstation 4، Xbox One, Windows

30 بازی مستقل 2023

الپاسو جای دیگر یک بازی شکار هیولا است که حالت سوم شخص شوتر دارد. از طرفی شرکت سازنده از عناصر موجود در عناوین مکس پین استفاده کرده و به نوعی تیراندازی‌ها را در این بازی حالت دراماتیک کرده است. کارکتر اصلی بازی سلاح‌های متعددی ندارد. با این حال باید تلاش کند تا راه خود را در ال پاسو، یک هتل در تگزاس، باز کند. در انتهای راه دراکولا منتظر او خواهد بود. به نوعی می‌توان گفت که دشمنان میانه بازی با چیزی که در انتها منتظر شما است قابل قیاس نیست.

۲۲. دبیرستان آتشفشان خدانگه‌دار (Goodbye Volcano High)

شرکت سازنده: KO_OP
پلتفرم: Playstation 4, Playstation 5, Windows, Mac

goodbye volcano high

اگر به دنبال یک عنوان داستانی و موزیکال هستید، بازی دبیرستان آتشفشان خدانگهدار یکی از عناوین بسیار خوب در این سبک است. همانطور که نام این بازی نشان می‌دهد شما با یک سری دایناسور تغییر یافته روبرو هستید. این دایناسورها وارد دوران دبیرستان شده و با مشکلات زیادی روبرو هستند. شما در نقش فنگ (Fang) هستید. یک موسیقیدان که به دنبال برقرار ارتباط با هم مدرسه‌ای‌های خود است. داستان بازی به طور کلی حالت اجتماعی داشته و کاربر را با بحران‌های واقعی روبرو می‌کند.

۲۱. ساندویچ ناکلز (Knuckles Sandwich)

شرکت سازنده: GameMaker
پلتفرم: Windows Mac

30 بازی مستقل 2023

بازی ساندویچ ناکلز یک عنوان جالب است. این بازی در سبک نقش آفرینی و نوبتی (Turn Based) بوده و شباهت‌هایی به بازی آندرتیل (Undertale) دارد. بازی داستان یک فردی که به تازگی وارد یک جزیره شده است را دنبال می‌کند. این جزیره یک شهر کوچک به نام شهر روشن (Bright City) داشته که تهدیدها و فرصت‌های زیادی دارد. در بازی ساندویچ ناکلز دشمنان زیادی وجود داشته که طراحی بسیار خاصی دارند. از طرفی این عنوان پر از بازی‌های کوچک (Mini Game) بوده که جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

۲۰. میراث لیکبرگ (Lakeburg Legacies)

شرکت سازنده: Ishtar Games
پلتفرم: Windows

30 عنوان مستقل 2023

بازی میراث لیکبرگ یک عنوان مدیریتی است. در اصل این بازی تمرکز زیادی روی روابط افراد داشته و شما باید یک روستا را مدیریت کنید. حال امکان دارد که شما دوست داشته باشید دو کرکتر با هم دوست شوند. می‌توانید شرایط را طوری مهیا کنید که این اتفاق بیافتد. میراث لیکبرگ به شما نشان خواهد داد که هر تصمیمی نتیجه‌ای درپی خواهد داشت. از طرفی هر رابطه مشکلاتی داشته و همه افراد برای هم ساخته نشده‌اند. داستان بازی به نظر ساده می‌رسد اما وقتی بحث احساسات انسان‌ها در میان باشد همیشه داستان پیچیده خواهد شد.

۱۹. مینای پوچ‌کننده (Mina the Hollower)

شرکت سازنده: Yacht Club
پلتفرم: Windows, Mac

30 بازی مستقل 2023

شرکت Yacht Club حدود ۱۲ سال است که بازی شاول نایت (Shovel Knight) را گسترش می‌دهد. به همین دلیل سابقه بسیار خوبی در دنیای عناوین مستقل دارد. مینا پوچ کننده پروژه جدید این شرکت است. شما با طراحی آشنای هنری این استودیو روبرو بوده و باید تلاش کنید تا داستان بازی را به پیش ببرید. از طرفی موارد آشنای زیادی میان این بازی و شاول نایت وجود دارد به همین دلیل حس آشنایی را به کاربر منتقل خواهد کرد.

۱۸. میثرکد: جزیره امبروزیا (Mythwrecked: Ambrosia Island)

شرکت سازنده: Polygon Treehouse
پلتفرم: Windows

30 بازی مستقل 2023

در دنیای بازی‌های ویدئویی ما به مقدار زیادی با خدایان یونانی می‌جنگیم. حال اگر به جای اینکه با آن‌ها بجنگیم، دوست باشیم چه می‌شود؟ شما در بازی میثرکد، در نقش الکس (Alex) بازی می‌کنید. کسی که وارد یک جزیره عجیب می‌شود. در این جزیره خدایان یونانی حضور داشته و در حال تفریح در جزیره هستند. همه خدایان ظاهر مدرن پیدا کرده و الکس باید با آن‌ها در این دنیا زمان بگذراند. از طرفی باید تلاش کند تا راه برگشت را پیدا کند. این بازی یک دیدگاه کاملاً جدید را به خدایان یونانی به کاربر نشان می‌دهد.

۱۷. برج پیتزا (Pizza Tower)

شرکت سازنده: Tour De Pizza
پلتفرم: Windows

30 بازی مستقل 2023

در ابتدا آشنایی با این بازی چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، طراحی هنری آن خواهد بود. این بازی شبیه به کارتون‌های دهه ۹۰ میلادی بوده و ظاهر بسیار خاصی دارد. نکته جالب دیگر در مورد این بازی این است که برای نجات دادن یک رستوران، باید چه کارهایی انجام شود. در اصل یک مدیر رستوران حاضر است تا چه حد برای رستوران خود تلاش کند. برای مدیریت برج پیتزا شما دشمنان زیادی دارید و باید تلاش کنید در رقابت پیروز شوید. یک عنوان که شما را از لحاظ مدیریتی به چالش خواهد کشید.

۱۶. سیاره لانا (Planet of Lana)

شرکت سازنده: Wishfully
پلتفرم: Xbox Series, Xbox One, Windows

30 بازی مستقل 2023

تریلر بازی سیاره لانا بسیار زیبا است. این بازی در سبک پلتفرمر بوده و طراحی آن نیز مثل نقاشی با دست است. این بازی اولین عنوان شرکت Wishfully بوده و به نظر بسیار جذاب می‌رسد. داستان سیاره لانا در مورد یک دختر جوان و همراهان حیوانش است. خانه این دخترک توسط موجودات آهنی از بین رفته و حال باید تلاش کند که در دنیای جدید دوام بیاورد. دنیای بازی سیاره لانا پر از چالش‌های متفاوت است. از طرفی دارای عناصر پنهان کاری بوده که این بازی را چندین برابر جذاب می‌کند. همینطور اینکه در طول بازی همراهتان یک موجود افسانه‌ای است که به شما در کارهای مختلف کمک می‌کند.

۱۵. رون فنسر ایلیا (Rune Fencer Iliya)

شرکت سازنده: Nootbox Games
پلتفرم: Nintendo Switch, Windows

بازی مستقل 2023

رون فنسر ایلیا از عناوینی است که شما وقتی حرکت کنید، متوجه زیبایی آن خواهید شد. این بازی حالت مترویدونیا (Metroidvania) داشته و از طرفی پیکسلی است. همین باعث شده تا عمق انیمیشن آن بسیار زیاد شود و در میان عناوین پیکسلی دیگر خود را نشان دهد. در کنار هنر زیبای این بازی، گیم‌پلی و مبارزات آن باعث می‌شوند تجربه آن چندین برابر جذاب شود. Nootbox تلاش زیادی کرده تا رون فنسر ایلیا یک بازی زیبا و جذاب باشد.

۱۴. دریای ستارگان (Sea of Stars)

شرکت سازنده: Sabotage Studios
پلتفرم: Nintendo Switch, Playstation 4, Playstation 5, Windows, Mac

30 بازی مستقل 2023

اگر شما از علاقه‌مندان سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) هستید، قطعاً از این بازی لذت خواهید برد. شرکت سازنده عنوانی ساخته که برای عاشقان ماجراجویی بسیار جذاب باشد. این بازی مشابه عناوینی مثل Chrono Trigger است. با این حال به طور کامل به روز شده و برای دستگاه‌های امروزی بهینه شده است. بازی دریای ستارگان شما را به یاد عناوین جذاب قدیمی خواهد انداخت و حالت نوستالژی دارد. از طرفی گیم‌پلی آن نیز بسیار روان و جذاب طراحی شده که کاربر را به ادامه بازی ترغیب می‌کند.

۱۳. فصل (Season)

شرکت سازنده: Scavengers Studio
پلتفرم: Playstation 5, Playstation 4, Windows

season game

شرکت Scavenger برای مدت خوبی است که این بازی را تبلیغ می‌کند. به همین دلیل توجه طرفداران عناوین مستقل را به خود جلب کرده است. از طرفی این بازی با طراحی بصری بسیار زیبا و گیم‌پلی خاص باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. بازی داستان استل (Estelle) را دنبال می‌کند. او به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد روستایش است. به دلیل اینکه روستای او به طور ناگهانی از بین رفته است. اکثر بازی فصل حول گشتن در دنیای بازی و حرف زدن با افراد دیگر می‌گردد. از طرفی شما می‌توانید کارهای مختلفی از جمله عکاسی، نقاشی و کارهای دیگر را انجام دهید.

۱۲. او جای دیگر رویاپردازی می‌کند (She Dreams Elsewhere)

شرکت سازنده: Studio Zevere
پلتفرم: Nintendo Switch, Windows, Xbox One, Linux

30 بازی مستقل 2023

او جای دیگر رویاپردازی می‌کند از یک چارچوب نقش آفرینی ژاپنی استفاده می‌کند تا عمق خواب‌ها و رویاهای ما را نشان دهد. شما در این بازی در نقش تالیا (Thalia) هستید. کسی که رویاهای بسیار خاصی را مشاهده می‌کند. این رویاها گاهی اوقات کابوس بوده و او باید تلاش کند تا از آن‌ها فرار کند. مبارزات داخل این بازی به شکل نوبتی بوده و شبیه به عناوین نقش آفرینی ژاپنی دیگر است. در اصل این بازی ترکیب بسیار جالبی را استفاده کرده تا جذاب جلوه کند.

۱۱. سولاس استیت (Solace State)

شرکت سازنده: Vivid Foundry
پلتفرم: Windows, Xbox Series, Xbox One

solace state

سولاس استیت از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دنیای سایبرپانک دارد. با این حال گیم‌پلی آن بیشتر حول روابط میان انسان‌ها می‌گذرد. شما در نقش کلوئی (Chloe) هستید. او یک هکر حرفه‌ای بوده و در شهری نظامی زندگی می‌کند. بازیکنان باید در مقابله حکومت این شهر ایستادگی کرده و از طرفی در این میان ارتباطات هم را نیز کنترل کنند. شما در اصل هدفی دوگانه دارید. هم زندگی شخصی و هم زندگی اجتماعی کرکتر اصلی بازی را مدیریت کنید. بازی سولاس استیت به شدت به تصمیمات کاربر بستگی دارد. چیزی که باعث می‌شود این بازی بسیار جذاب بشود.

۱۰. فرزندان جنگل (Sons of the Forest)

شرکت سازنده: Endnight Games
پلتفرم: Windows

30 بازی مستقل 2023

بازی فرزندان جنگل شما را در یک جزیره با یک موجود عجیب گیر می‌اندازد. این بازی در سبک جهان باز و ترسناک بوده و شما باید یک نفر را در این جزیره پیدا کنید. از طرفی باید تلاش کنید تا با دشمن اصلی داخل بازی نیز مبارزه کرده و نگذارید شما را از بین ببرد. بعد از اینکه هواپیمای شما وارد این جزیره شود، دشمنان زیادی را مشاهده نخواهید کرد. با این حال همان یک مورد برای ترسناک کردن بازی کافی است. این بازی در اصل دنباله بازی جنگ (The Forest) است که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد. به همین دلیل عناصر بسیاری از آن را با خود دارد.

۹. شکار بزرگ (The Big Catch)

شرکت سازنده: Filet Group
پلتفرم: Windows, Linux, Mac

the big catch game

بازی شکار بزرگ از عناصر موجود در عناوین دوران پلی‌استیشن ۱ و نینتندو ۶۴ در زمینه‌های بصری استفاده می‌کند. از طرفی انیمیشن‌های امروزی را نیز به آن اضافه کرده و یک عنوان پلتفرمینگ بسیار جذاب است. در اصل این بازی حس نوستالژی بصری را با گیم‌پلی جدید ترکیب کرده و یک تجربه بسیار جالب است. از لحاظ طراحی هنری این بازی حالت قدیمی دارد. با این حال طراحی بسیار جذابی دارد. شما در نقش کستر (Caster) بازی خواهید کرد. او توسط رئیس رستوران به بیرون فرستاده شده است تا مقداری ماده مورد نیاز تهیه کند. به همین دلیل شما در این بازی ماهی‌گیری خواهید کرد.

۸. خدایان گکو (The Gecko Gods)

شرکت سازنده: Louis Waloschek
پلتفرم: Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One, Windows

30 بازی مستقل 2023

بازی خدایان گکو یکی از خلاقانه‌ترین عناوین این لیست است. در این بازی شما در نقش یک گکو (Gecko) هستید. این موجودات توانایی حرکت روی هر سطحی را دارند و همین موضوع باعث جذابیت خدایان کگو شده است. بازی به طور کلی دارای پازل‌های بسیار زیادی است و با توجه به قابلیت‌های گکو این کار می‌تواند بسیار جالب باشد. در کنار آن آزادی عمل بسیار زیاد بازیکنان باعث شده تا خدایان گکو یکی از عناوین بسیار داشتنی و سبک عناوین مستقل باشد.

۷. پلاکی اسکوایر (Plucky Squire)

شرکت سازنده: All Possible Futures
پلتفرم: Windows, Xbox Series, Playstation 5, Nintendo Switch

30 بازی مستقل 2023

اگر شما از بازی the Legend of Zelda: A Link Between Worlds دوست داشته باشید، قطعاً از این بازی نیز لذت خواهید برد. پلاکی اسکوئر یک عنوانی است که توجه شما را به طور کامل به خود جلب می‌کند. داستان بازی مثل یک کرکتر اصلی کتاب بوده که به طور دائم میان صفحه‌های کتاب جابجا می‌شود. همین آزادی عمل این کرکترها باعث شده که تا این حد طرفدار داشته باشند.

۶. خواستگارهای تشنه (Thirsty Suitors)

شرکت سازنده: Outerloop Games
پلتفرم: Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch, PC

30 عنوان مستقل 2023

خواستگارهای تشنه یک عنوان ترکیبی است. به این معنا که عناصر اسکیت برد، استایل و موارد دیگه را در گذشته در عناوین دیگر نیز مشاهده کرده‌ایم. شما در این بازی در نقش جالا (Jala) هستید. او به یک شهر قدیمی بازگشتهکه در آن مشکلات بسیار زیادی وجود دارد. از طرفی مبارزات این بازی نیز به شکل نوبتی بوده که حالت کلاسیک زیادی دارد. جالا با استفاده از اسکیت برد خود در شهر گشته و تلاش می‌کند رازهای این دنیا را متوجه شود.

۵. تختی که ما ساختیم (The Bed We Made)

شرکت سازنده: Lowbirth Games
پلتفرم: پلی‌استیشن ۵

30 بازی مستقل 2023

بازی تختی که ما ساختیم از عنوان زندگی عجیب است (Life is Strange) الگو برداری کرده است. این بازی در مورد یک اتفاق اسرار آمیز در دهه ۵۰ میلادی است. شما در نقش سوفی (Sophie) بازی خواهید کرد. او در حال کارهای معمولی است که ناگهان خود را در میان درگیری‌های یکی از مهمان‌های هتل پیدا می‌کند. به همین دلیل او تلاش می‌کند تا سؤالات پیش آمده را برای خود حل کند. بازی تختی که ما ساختیم با تصمیم‌های کاربر جهتش را تغییر می‌دهد. به همین دلیل این عنصر نیز در بازی بسیار اهمیت دارد.

۴. دو پاییز (Two Falls)

شرکت سازنده: Unreliable Narrators
پلتفرم: Playstation 5, Xbox Series, Windows

30 بازی مستقل 2023

بازی دو پاییز بحث تفاوت میان دیدگاه‌ها را بررسی می‌کند. روشی که استفاده می‌کند بسیار جالب است. شرکت سازنده برای این بازی دو کرکتر اصلی در نظر گرفته است. کرکتر اول جین (Jeanne) فرانسوی که به دلیل مشکلات زیاد به کانادا مهاجرت می‌کند. فرد بعدی مایکان (Maikan) نام دارد. او نیز در تلاش است تا مردم خود را از مشکلات پیش آمده نجات دهد. با این کرکترهای متفاوت شما می‌توانید تفاوت میان دو دیدگاه‌ را به طور کامل احساس کنید. این بازی از لحاظ کارگردانی هنری نیز بسیار قدرتمند بوده و یک عنوان بسیار جذاب است.

۳. ونبا (Venba)

شرکت سازنده: Visai Games
پلتفرم: Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One, Windows

30 بازی مستقل 2023

بازی ونبا یک عنوان شبیه سازی پخت و پز است. این بازی تمرکز زیادی روی مهاجران هندی داشته و به این فرهنگ می‌پردازد. در میان پختن غذاهای خوشمزه، ونبا روی رابطه میان افراد خانواده نیز تمرکز دارد.این بازی به شما دیدگاه افراد مختلف را نشان داده تا در بازی تصمیم‌های درستی بگیرید.

۲. دنیاهای آریا (Worlds of Aria)

شرکت سازنده: Ludogram
پلتفرم: Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series, Windows

worlds of aria

دنیای آریا در اصل بازی‌های فکری رو میزی را شبیه‌سازی می‌کند. یکی از نکات مثبت این بازی افزودن بخش چند نفره به آن است که باعث شده بازی از پیش هم جذابتر شود. شما می‌توانید کنترل ۱ یا چند کرکتر مختلف را بدست گرفته و داستان بازی را به پیش ببرید. شما در طول بازی می‌توانید با افراد دیگر دوست شده و یا با آن‌ها دشمنی کنید. به همین دلیل شما باید به بهترین نحو روی تصمیم و کار خود تمرکز داشته باشید.

۱. تنها حرکتی که می‌توانی انجام بدهی فشار است (Your Only move is Hustle)

شرکت سازنده: Ivy Sly
پلتفرم: Windows

30 بازی مستقل 2023

آیا تا به حال شده که به یک بازی مبارزه دیجیتالی نگاه کنید و آرزوی این را داشته باشید، که تا این حد توانا باشید؟ بازی تنها حرکتی که می‌توانی انجام دهی فشار است ترکیبی از سبک مبارزه و سبک نقش آفرینی نوبتی است. استراتژی شرکت سازنده برای این بازی بسیار خوب بوده است. به دلیل اینکه می‌تواند انیمیشن زیبای خود را پیاده کرده و از طرفی کار با آن نیز بسیار راحت‌تر است. از لحاظ بصری نیز بازی حالت پیکسلی بسیار قدیمی دارد. به همین دلیل حس نوستالژی را به بسیاری از کاربران منتقل می‌کند.

حال نظر شما چیست؟ آیا موردی هست که لیاقت حضور در لیست را داشته باشد ولی در آن نباشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذرید.


کنسول بازی سونی مدل Playstation 5 ظرفیت 825 گیگابایت
کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

بازی فیفا 23 مخصوص PS5

۲,۱۱۸,۰۰۰

تومان

بازی FIFA 23 مخصوص PS4

۱,۷۸۰,۰۰۰

تومان

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.