با بهترین ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون آشنا شوید

یکی از قابلیت‌های جدید و جذاب سیستم‌عامل iOS 16، امکان افزودن ویجت‌های کاربردی به صفحه لاک اسکرین گوشی آیفون است. ویجت‌های لاک‌اسکرین‌ این امکان را برای شما فراهم می‌سازند تا وضعیت باتری، شرایط آب و هوایی، عملکرد موجودی، آلارم‌ها، یادآوری‌ها، خبرها، رویدادهای تقویم، آمار تناسب اندام و موارد دیگر را بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی خود بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم ۹ تا از بهترین ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون در سیستم‌عامل iOS 16 به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید از قابلیت‌های کاربردی آن‌ها بهره ببرید.

چگونه در آیفون‌ به لاک‌اسکرین ویجت اضافه کنیم؟

سیستم‌عامل جدید iOS 16 این قابلیت را پیدا کرده که کاربران جلوه‌های بصری خاصی را با عنوان ویجت به لاک اسکرین گوشی‌های آیفون خود اضافه کنند. ویجت‌ها در واقع جلوه‌های بصری از اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی هوشمند شما هستند که به شکل یک میانبر با ظاهر جالب علاوه بر هوم اسکرین، روی لاک اسکرین گوشی آیفون شما تعبیه شده و منجر به شخصی‌سازی هرچه بهتر رابط کاربری می‌شوند. کاربران آیفون می‌توانند با آپدیت دستگاه خود به iOS 16 از قابلیت جدید ویجت‌ها در لاک اسکرین استفاده نمایند.

ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون

برای اضافه کردن ویجت‌ها به لاک اسکرین آیفون خود تنها کافی است تا در لاک اسکرین انگشت خود را برای لحظاتی رو نمایشگر نگه دارید و سپس روی گزینه‌ی «Customize» بزنید. در ادامه آیکن «+» را انتخاب کرده تا بتوانید به لیستی از ویجت‌های قابل استفاده دسترسی پیدا نمایید. باید اشاره کنیم که شما می‌توانید ویجت‌های را غیر سیستمی را تنها در بخش پایینی تاریخ و ساعت قرار دهید و این ویجت‌ها نیز دو اندازه‌ی متوسط و کوچک قرار دارند که شما می‌توانید به دلخواه خود از آن‌ها بهره ببرید. در ادامه به معرفی ۹ ویجت برتر لاک اسکرین آیفون می‌پردازیم.

۱. اپلیکیشن Launchify

ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون

Launchify نوع متفاوتی از ویجت صفحه قفل را ارائه می‌دهد. شما با استفاده از این ویجت می‌توانید هر اپلیکیشنی که دوست دارید را از لاک اسکرین اجرا کنید. کاربران می‌توانند ویجتی برای باز کردن سریع پیام‌ها، توییتر، اپ‌های مختلف و نقشه‌های اپل یا گوگل ایجاد کنند. در حقیقت شما با انجام دادن چند روش ساده می‌توانید یک اپلیکیشن را از طریق Launchify به لاک اسکرین آیفون خود اضافه کرده و یک آیکون دلخواه را نیز برای آن در نظر بگیرید.

پس از انجام دادن این کارها، با کلیک روی آیکون این ویجت به اپلیکیشن انتخاب شده می‌روید و بدین ترتیب جهت استفاده از اپ‌های دلخواه خود با این ویجت، دیگر نیازی به باز کردن قفل گوشی هوشمند خود ندارید. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد دو ویجت را روی صفحه قفل خود قرار دهید. برای استفاده از ویجت‌های نامحدود به اشتراک نیاز است. کاربران همچنین می‌توانند آیکون‌های سفارشی خود را به این اپلیکیشن اضافه کنند و به سفارشی‌سازی قسمت‌های دیگر این اپلیکیشن طبق سلیقه‌ی خود بپردازند.

app store logo

۲. اپلیکیشن Apollo for Reddit

ویجت‌

Apollo for Reddit یک اپلیکیشن منحصربه‌فرد است که در حقیقت به عنوان نسخه‌ی غیررسمی شبکه اجتماعی Reddit به شمار می‌رود و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربرانی که از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، می‌توانند با بهره‌گیری از ویجت‌های لاک اسکرین این اپلیکیشن به شکل منظم‌تری به گشت‌وگذار در این شبکه اجتماعی بپردازند. یکی از پرکاربردترین ویجت‌های لاک اسکرین اپلیکیشن Apollo، نمایش پست‌های محبوب از یک ساب ردیت در صفحه قفل است. همچنین کاربران می‌توانند میانبر یک ساب ردیت دلخواه را در قالب یک ویجت به لاک اسکرین اضافه نمایند.

ویجت‌های دیگر این اپلیکیشن، قابلیت‌هایی نظیر نمایش کارما، نمایش آخرین پست‌ها و حتی نمایش مسافت شده هنگام اسکرول کردن در اپلیکیشن را به کاربران ارائه می‌دهند. اگرچه این اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس است، اما دو طرح با اشتراک پولی و با امکانات بسیار ویژه نیز در اختیار کاربران قرار دارد.

app store logo

دانلود اپلیکیشن الوپارک

۳. اپلیکیشن CARROT Weather

Wiget ios 16 4

اپلیکیشن CARROT Weather، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های بررسی شرایط آب‌وهوایی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود که ضمن ارائه‌ی قابلیت‌های بسیار کاربردی، از قدرت طنز بالایی برخوردار است و آخرین اخبار آب‌و‌هوایی جهان را با طنز و البته کمی توهین و نیش و کنایه به شما ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن همچنین تعامل بسیار خوبی با محصولات مختلف اپل مثل اپل واچ دارد و توسعه‌دهندگان آن چندین ویجت مخصوص لاک اسکرین نیز برای آن طراحی کرده‌اند.

این اپلیکیشن بسیار کاربردی بیش از ۲۰ ویجت لاک اسکرین را در اختیار شما قرار می‌دهد که هر کدام از آن‌ها وظایف خاصی خواهند داشت. برای مثال می‌توان به پیش‌بینی‌های وضعیت جوی طی ساعات آینده اشاره کرد. اما برخی ویجت‌های جمع‌وجور نیز در این بین دیده می‌شوند که طبیعتاً اطلاعات کمتری را ارائه می‌دهند. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن، ویژگی‌های بسیار محدودی را به شما عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند برای بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این اپ، نسخه‌های پولی آن را تهیه کنند.

app store logo

دانلود اپلیکیشن الوپارک

۴. اپلیکیشن Flighty

آیفون

اپلیکیشن Flighty، برای افرادی که با هواپیما زیاد سفر می‌کنند بسیار مناسب است. این اپلیکیشن ویجت‌هایی را برای لاک اسکرین سیستم‌عامل iOS 16 طراحی کرده که امکانات بسیار کاربردی طی سفرهای هوایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال کاربران می‌توانند پیش از سوار شدن هواپیما، از موقعیت دقیق آن باخبر شوند، زمان دقیق پرواز به آن‌ها یادآور می‌شود و همچنین تایمر معکوسی برای این کار در نظر گرفته شده است. نمایش اطلاعات پرواز و شرایط آب‌وهوایی شهر مقصد نیز از دیگر قابلیت‌های کاربردی این اپلیکیشن به شمار می‌رود.

یکی از دیگر قابلیت‌های بسیار جالب این اپلیکیشن، نمایش نوار وضعیت پرواز است که حتی بدون اینترنت نیز به خوبی کار می‌کند. این اپلیکیشن نیز برای استفاده کاربران رایگان است، اما نسخه‌های پولی آن امکانات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند.

app store logo

۵. اپلیکیشن ETA

ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون

اگر اهل سفر با هواپیما نیستید، اپلیکیشن ETA راهی عالی برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد سفر‌های زمینی شماست. مهم نیست که در حال رانندگی، پیاده روی، دوچرخه سواری یا استفاده از حمل و نقل عمومی هستید. این اپلیکیشن می‌تواند زمان رسیدن به مقصد را در سفرهای زمینی به شما نشان دهد و قابلیت‌های بسیار کاربردی را برای شما فراهم کند.

این اپلیکیشن سه گزینه‌ی کاربردی را به شما ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها با پشتیبانی از تنها یک مقصد، می‌تواند اطلاعات بیشتری را فراهم سازد و با کلیک روی آن به اپلیکیشن مسیریابی پیش‌فرض گوشی هوشمند خود خواهید رفت. ویجت بعدی لیست زنده سفر است که زمان رسیدن شما را به مقصدهای مختلف نشان می‌دهد. در نهایت باید به ویجت تقویم اشاره کنیم که شما می‌توانید از آن برای قرارها و سفرهای کاری استفاده کنید، سپس این اپلیکیشن زمان رسیدن و مکان آن را به شما نشان خواهد داد. نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن، ویژگی‌های بسیار محدودی را به شما عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند برای بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این اپ، نسخه‌های پولی آن را تهیه کنند.

app store logo

۶. اپلیکیشن Pedometer++

ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون

اپلیکیشن Pedometer++، یک اپلیکیشن گام‌شمار و ردیاب فوق‌العاده کاربردی است که ویجت‌های لاک اسکرین را نیز برای کاربران آیفون ارائه می‌کند. کاربران قادرند تا به طور روزانه برای پیاده‌روی و قدم‌های خود، هدف تعیین کرده و روند پیشرفت خود را برای رسیدن به آن محاسبه کنند. این اپلیکیشن حتی اگر فعال نباشد، می‌تواند قدم‌های شما را مورد بررسی قرار دهد، بنابراین هیچ قدمی را با این اپلیکیشن از دست نخواهید داد.

طبق ادعای توسعه‌‌دهنده، این اپلیکیشن از GPS شما استفاده نمی‌کند، بنابراین باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی هوشمند شما خواهد شد. با بهره‌گیری از ویجت‌های لاک اسکرین این اپ، شما می‌توانید پیشرفت روزانه را بدون نیاز به باز کردن این برنامه بررسی کنید. همچنین یک نوار وضعیت دایره‌ای در کنار نشانگر درصدی می‌تواند میزان دستیابی به هدف روزانه را هم نشان دهد. در نهایت باید اشاره کنیم که این اپلیکیشن با تعامل با اپ Health اپل، اطلاعات بسیار خوبی نظیر تعداد گام‌ها، مسافت طی شده، کالری از دست رفته و داده‌های ضربان قلب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

app store logo

دانلود اپلیکیشن الوپارک

۷. اپلیکیشن LockFlow

ویجت‌های لاک‌ اسکرین

هر سال که می‌گذرد، میانبرهای دستیار صوتی سیری راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده از آیفون‌ها ارائه می‌دهند. اما با کمال تعجب اپل هیچ راهی را برای ایجاد میانبر اپلیکیشن‌ها از لاک اسکرین در دسترس قرار نداده است. با این حال برخی اپلیکیشن‌های ثالث این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازند و اپلیکیشن LockFlow نیز جزو همین دسته است.

تنها لازم است تا نام میانبر مد نظر خود را انتخاب کرده و اپلیکیشن مورد نظر خود را به آن لینک دهید. همچنین شما می‌توانید آیکون آن برنامه را به دلخواه خود تغییر داده و از تصویر مد نظر خود استفاده کنید. باید اشاره کنیم که اپلیکیشن LockFlow عملکردی مشابه با اپلیکیشن Launchify در اختیار کاربران می‌گذارد؛ با این تفاوت که قابلیت پرداخت‌های درون برنامه‌ای در آن دیده نمی‌شود.

app store logo

۸. اپلیکیشن Widgetsmith

لاک‌ اسکرین آیفون

احتمالاً نام اپلیکیشن Widgetsmith را شنیده‌اید. این اپلیکیشن، یکی از بهترین اپ‌ها ساخت ویجت است که از زمان ارائه ویجت‌ها در هوم اسکرین آیفون با انتشار iOS 14 توانسته نظر کاربران بسیار زیادی را جلب کند. اکنون نیز توسعه‌دهندگان این اپ را مجهز به قابلیت شخصی‌سازی ویجت‌های لاک اسکرین کرده‌اند. درست مانند هوم اسکرین، در این اپلیکیشن روش‌های بسیار متنوعی برای سفارشی کردن ویجت‌های صفحه قفل وجود دارد.

کاربران می‌توانند بخش‌های مختلفی را نظیر نمایش زمان، تاریخ، وضعیت آب و هوا و حتی عکس را به ویجت‌های خود اضافه کرده و به شخصی‌سازی آن‌ها بپردازند. در این اپلیکیشن شما قادرید ویجت‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که به صورت پویا و فعال روی لاک اسکرین قرار بگیرند و طبق قوانینی که شما تعیین کرده‌اید، ظاهر شوند. در نهایت باید اشاره کنیم که نسخه‌ی رایگان این اپلیکیشن، ویژگی‌های بسیار محدودی را به شما عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند برای بهره‌مندی از قابلیت‌های پیشرفته‌تر این اپ نظیر استفاده از تم‌ها و فونت‌ها در کنار برخی از موارد مثل نمایش وضعیت جوی، کیفیت و آلودگی هوا نسخه‌های پولی آن را تهیه کنند.

app store logo

دانلود اپلیکیشن الوپارک

۹. اپلیکیشن Fantastical

ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون

اپلیکیشن Fantastical، شما را با سطح جدیدی از اپلیکیشن‌های تقویم آشنا می‌کند. با استفاده از این تقویم شما قادر خواهید بود تمامی تاریخ‌های مهم و مواردی که باید در یک روز خاص انجام دهید را یادداشت کنید. این اپلیکیشن علاوه بر این که یک تقویم است، کارهای مهم شما را نیز یادآوری می‌کند. ویجت لاک اسکرین این اپلیکیشن به شما قرارها و رویدادهای وارد شده را نشان خواهد داد.

از جمله دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن تقویم می‌توان به درک دستورات تایپی و تغییر خودکار ناحیه زمانی اشاره کرد. نسخه‌ی رایگان این برنامه به شما امکان می‌دهد به راحتی رویدادهای مهم خود را مدیریت کنید. با این حال اگر علاقمند به دریافت قابلیت‌های اضافی نظیر تقویم چندگانه، اشتراک رویدادها و موارد مرتبط با شخصی‌سازی هستید، می‌توانید از نسخه‌ی اشتراکی آن بهره ببرید.

app store logo

دانلود اپلیکیشن الوپارک

سخن آخر

به طور کلی استفاده از ویجت‌های لاک اسکرین نه تنها ظاهر بسیار زیبایی به لاک اسکرین می‌بخشد، بلکه قابلیت‌های بسیار کاربردی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی از آن‌ها بهره ببرید. در این مقاله به معرفی ۹ تا از بهترین ویجت‌های لاک‌ اسکرین آیفون پرداختیم. اگر شما هم اپلیکیشن خاصی با ویجت مخصوص لاک اسکرین برای گوشی‌های آیفون می‌شناسید، می‌توانید تجربه خود را با ما و خوانندگان دیجی‌ کالا مگ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Makeuseof

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.