با بهترین هدفون‌های سونی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

هدفون‌های سونی نیازی به تعریف و تمجید ندارند و در لیست بهترین هدفون‌های موجود در بازار، همواره حداقل نام چند مدل از هدفون‌های این شرکت دیده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بهترین هدفون‌های سونی در سال ۲۰۲۲ بپردازیم که اگرچه بسیاری از این مدل‌ها در سال‌های گذشته معرفی شده‌اند، اما همچنان حرف زیادی برای گفتن دارند.

خرید هدفون‌های سونی از دیجی‌کالا

سونی WH-1000XM5

هدفون‌های سونی

جدیدترین هدفون پرچم‌دار سونی از همه نظر فوق‌العاده است. از قابلیت حذف نویز شگفت‌انگیز و عملکرد استثنایی برای کیفیت صدا گرفته تا راحتی استفاده و دیگر موارد. این هدفون فرکانس‌های پایین صدا را به خوبی پوشش می‌دهد و برای فرکانس‌های بالا هم عملکرد جذابی از خود به نمایش می‌گذارد. و در این بین به لطف تفکیک صدای فوق‌العاده، به راحتی می‌توانید صدای دقیق تک‌تک سازهای استفاده شده برای یک آهنگ را بشنوید.

هدفون‌های سری XM سونی در زمینه‌ی سیستم حذف نویز همواره فوق‌العاده هستند و این هدفون هم از این قاعده مستثنا نیست. به همین خاطر تقریبا تمام صداهای محیط را حذف می‌کند تا برای شنیدن آهنگ‌های موردنظر خود با تجربه‌ی جذاب‌تری روبرو شوید. همچنین نباید اپلیکیشن بسیار خوب این هدفون را از قلم بیندازیم که امکانات زیادی برای شخصی‌سازی کیفیت صدای در حال پخش در اختیار شما قرار می‌دهد.

در صورت فعال بودن سیستم حذف نویز فعال، عمر باتری این هدفون به ۳۰ ساعت می‌رسد و با غیرفعال کردن آن، می‌توانید به مدت ۴۰ ساعت از آن بهره ببرید. سونی اعلام کرده برای بدنه‌ی این هدفون به منظور کمک به حفظ محیط زیست، از مواد بازیافتی استفاده کرده و در کل طراحی ساده و مینیمالی دارد. برخی کاربران بر این باور هستند که این هدفون نسبت به نسل قبلی با ارتقای چشمگیری روبرو نشده و با وجود این موضوع، بسیار گران‌تر از نسل قبلی محسوب می‌شود

هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM5

نقاط قوت

  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • حذف نویز عالی

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالا نسبت به نسل قبلی
  • داغ شدن نواحی اطراف گوش در صورت استفاده طولانی مدت

سونی WH-1000XM4

هدفون‌های سونی

از عالی بودن حذف صدای محیط گرفته تا امکانات مختلف برای شخصی‌سازی کیفیت صدا و عمر باتری بالا، این هدفون به شدت پرطرفدار به لطف همین مشخصه‌ها توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. سونی WH-1000XM4 یک هدفون بی‌سیم همه‌چیز‌تمام است که نسبت به رقبایی مانند Bose 700 و Apple AirPods Max حرف زیادی برای گفتن دارد و در عین حال با قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها فروخته می‌شود.

کیفیت صدا در مجموع غنی و باجزئیات است و از هدفون‌های سری XM سونی چیزی غیر از این موضوع انتظار نداریم. در کاپ سمت چپ شاهد تعبیه‌ی پنل لمسی هستیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی با حرکات دست، فرمان‌های مختلفی را ارسال کنند. بدون شک این هدفون یکی از بهترین هدفون‌های سونی محسوب می‌شود و با وجود اینکه نسل بعدی آن هم راهی بازار شده، ولی بسیاری از کاربران همچنان این مدل را نسبت به نسل جدید ترجیح می‌دهند که البته بخشی از این موضوع به قیمت پایین‌تر این مدل نسبت به نسل بعدی آن برمی‌گردد. در مورد عمر باتری هم باید بگوییم که در صورت فعال بودن حذف نویز فعال می‌توانید ۳۰ ساعت از آن استفاده کنید و با غیر فعال کردن این مشخصه، عمر باتری به ۳۸ ساعت افزایش پیدا می‌کند

هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM4

نقاط قوت

  • کیفیت صدای فوق‌العاده
  • سیستم حذف نویز همه‌فن‌حریف
  • امکانات شخصی‌سازی گسترده

نقطه ضعف

  • کیفیت مکالمه می‌توانست بهتر باشد

سونی WH-1000XM3

هدفون‌های سونی

روزی روزگاری نسل سوم سری XM سونی طرفداران پروپاقرص زیادی داشت ولی با توجه به اینکه دو نسل بعدی آن راهی بازار شده، اهمیت آن نسبت به گذشته کاهش یافته اما همچنان گزینه‌ی جذابی برای طرفداران هدفون‌های سونی محسوب می‌شود. با وجود اینکه مانند بیشتر هدفون‌های باکیفیت موجود در بازار می‌توانید کیفیت صدا را شخصی‌سازی کنید، ولی تنظیمات پیش‌فرض به حدی خوب هستند که بسیاری از کاربران چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

به لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی QN1، این هدفون در کنار ارائه‌ی صدای فوق‌العاده، می‌تواند انواع صداهای محیط را هم به خوبی حذف کند. در کاپ سمت راست یک پنل لمسی تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید فرمان‌های لمسی را اجرا کنید و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. عمر باتری این هدفون در صورت فعال بودن سیستم حذف نویز به ۳۰ ساعت می‌رسد و با غیرفعال کردن آن می‌توانید از عمر باتری ۳۸ ساعته بهره ببرید.

 هدفون بی سیم سونی مدل WH-1000XM3

v

نقاط قوت

  • کیفیت صدای عالی
  • حذف نویز قدرتمند
  • عمر باتری بیشتر نسبت به بسیاری از رقبا

نقاط ضعف

  • کیفیت مکالمه‌ی ضعیف
  • ظاهر نه‌چندان جذاب

سونی WF-1000XM4

هدفون‌های سونی

شرکت سونی به غیر از هدفون‌های روگوشی، ایربادهای باکیفیتی را هم راهی بازار می‌کند. یکی از این هدفون‌ها WF-1000XM4 است که نسبت به نسل قبلی از جهات مختلف با بهبود‌های قابل توجهی روبرو شده است. این هدفون در مقایسه با نسل قبلی بهتر می‌تواند صداهای محیط را حذف کند و از نظر پشتیبانی از فرکانس‌های مختلف صدا حرف بیشتری برای گفتن دارد. البته این بهبودها منجر به افزایش قیمت این هدفون شده است.

به لطف پشتیبانی از LDAC، می‌توانید از صدای باکیفیت‌تری برای آهنگ‌ها بهره ببرید و در ضمن برای حالت شفافیت صدای محیط هم گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی وجود دارد. در کنار پشتیبانی از سه دستیار صوتی مشهور، باید به امکانات گسترده برای شخصی‌سازی اکولایزر اشاره کنیم. در صورتی که سیستم حذف نویز غیرفعال باشد، باتری هدفون ۱۲ ساعت دوام می‌آورد که با احتساب کیس شارژ، مجموع عمر باتری هدفون به ۳۵ ساعت می‌رسد.

هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4

نقاط قوت

  • صدای متعادل و لذت‌بخش
  • سیستم حذف نویز عالی
  • عمر باتری مناسب

نقاط ضعف

  • برای برخی گوش‌ها مناسب نیست
  • پایین بودن کیفیت مکالمه

سونی WF-1000XM3

هدفون‌های سونی

با وجود اینکه حالا می‌توانید نسل بعدی این هدفون را هم خریداری کنید، اما سونی WF-1000XM3 همچنان ارزش خرید بالایی دارد. بیشتر هدفون‌های سونی از نظر سیستم حذف نویز فعال فوق‌العاده هستند و سونی WF-1000XM3 هم از این قاعده مستثنا نیست. سونی برای هر دو گوشی این هدفون به منظور بهبود کیفیت قابلیت حذف نویز، یک میکروفون اضافه کرده که همین تصمیم منجر به بهبود قابلیت حذف نویز فعال شده است. بنابراین بدون نگرانی چندان بابت آلودگی‌های صوتی، در خیابان می‌توانید انواع و اقسام آهنگ‌ها را گوش دهید.

اگر اهل استفاده از سیستم حذف نویز هستید، با هر بار شارژ می‌توانید به مدت ۶ ساعت از هدفون بهره ببرید و با غیرفعال کردن این مشخصه، عمر باتری ۲ ساعت بیشتر می‌شود.

هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM3

نقاط قوت

  • تفکیک صدای عالی
  • حذف نویز فوق‌العاده
  • عمر باتری مناسب
  • طراحی شیک

نقاط ضعف

  • پنل‌های لمسی گاهی اوقات ضعیف عمل می‌کنند
  • کیفیت صدای مکالمه می‌توانست بهتر باشد

سونی WF-SP800N

Sony HeadPhones 7

اگرچه کیفیت سیستم حذف نویز ایرباد‌های این سری به اندازه‌ی سری XM نیست، اما در هر صورت گزینه‌ی بسیار جذابی محسوب می‌شود و حرف زیادی برای گفتن دارد. مهم‌ترین مزیت این هدفون، عمر باتری بالای آن است که با هر بار شارژ در صورت فعال بودن سیستم حذف نویز می‌تواند به مدت ۹ ساعت انجام وظیفه کند. این در حالی است که بیشتر ایرباد‌های موجود در بازار در چنین شرایطی عمر باتری کمتری ارائه می‌دهند.

با توجه به پشتیبانی از گواهی IP55، تا حدی می‌تواند در برابر نفوذ قطرات آب مقاومت کند که این میزان مقاومت برای ورزشکاران و جلوگیری از نفوذ عرق بدن به هدفون کافی است.

هدفون بی سیم سونی مدل WF-SP800N

نقاط قوت

  • عمر باتری خوب
  • گواهی IP55
  • سیستم حذف نویز فعال

نقاط ضعف

  • احتمال برخورد با باگ‌های مختلف
  • بدنه‌ی بزرگ

سونی WF-C500

Sony HeadPhones 8

این هدفون اگرچه از نظر ظاهری یکی از جذاب‌ترین هدفون‌های سونی محسوب نمی‌شود، ولی با توجه به قیمتی که دارد، امکانات جذابی را ارائه می‌دهد. با وجود اینکه کیفیت و تفکیک صدا در حد مدل WF-1000XM4 نیست، ولی در هر صورت کیفیت صدای آن برای بیشتر کاربران ایده‌آل به حساب می‌آید. در ضمن به لطف امکان شخصی‌سازی گسترده‌ی اکولایزر، می‌توانید کیفیت صدا را با توجه به سلیقه‌ی خود تغییر دهید. در ضمن ۹ حالت اکولایزر از پیش آماده شده هم برای آن وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

این هدفون به هیچ‌ عنوان محصول بی‌نقصی نیست و به عنوان مثال می‌توانیم به عدم بهره‌گیری از پنل لمسی و وجود باتری کوچک در کیس شارژ اشاره کنیم. اما در نهایت این کیفیت صدا است که برای بیشتر کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد و این هدفون هم در این زمینه کاربران را ناامید نمی‌کند. عمر باتری هدفون به ۱۰ ساعت می‌رسد که این یعنی عمر باتری مناسبی دا

هدفون بلوتوثی سونی مدل WF-C500

نقاط قوت

  • بیس عالی
  • صدای ۳۶۰ درجه
  • عمر باتری مناسب

نقاط ضعف

  • باتری کوچک در کیس شارژ
  • فقدان پنل لمسی

برای خرید هدفون مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

فارغ از اینکه به دنبال خرید چه نوع هدفونی از چه برندی هستید، قبل از خرید بهتر است به برخی نکات توجه کنید تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به برخی از این نکات می‌پردازیم:

  • طراحی: آیا به دنبال ایرباد هستید یا هدفون روگوشی؟ با سیم یا بی‌سیم؟ اسپرت یا کلاسیک؟ هرکدام از این مدل‌ها برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین قبل از خرید باید تکلیف خود را در مورد طراحی هدفون مشخص کنید تا اولا گزینه‌ها کاهش پیدا کنند و دوما راحت‌تر بتوانید از بین گزینه‌های موجود دست به انتخاب بزنید.
  • کیفیت صدا: برای بسیاری از کاربران، کیفیت صدای هدفون بیشترین اهمیت را دارد و بنابراین حتی اگر یک هدفون از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره ببرد ولی کیفیت صدای خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند مورد توجه گسترده‌ای قرار بگیرد. البته این معیار برای هدفون‌های گران‌قیمت صدق می‌کند زیرا برای هدفون‌های ارزان‌قیمت، برخی کاربران در وهله‌ی اول به طراحی هدفون موردنظر توجه می‌کنند. برخی از هدفون‌ها با استفاده از اپ ارائه شده از قابلیت شخصی‌سازی اکولایزر پشتیبانی می‌کنند که با دستکاری اکولایزر می‌توانید کیفیت صدا را با توجه به سلیقه‌ی خود تنظیم کنید.
  • عمر باتری: هدفون‌های سونی از نظر عمر باتری معمولا حرف زیادی برای گفتن دارند و در کل اگر به دنبال خرید هدفون یا ایرباد بی‌سیم هستید، باید به این موضوع هم توجه زیادی نشان بدهید. هدفون‌های روگوشی با توجه به ابعاد بزرگی که دارند، طبیعتا عمر باتری بسیار بیشتری به ارمغان می‌آورند. در این زمینه تا حد زیادی می‌توانید به اعداد ارائه شده از طرف شرکت‌ها اعتماد کنید.
  • لوازم جانبی: طبیعتا زمانی که مبلغ بالایی را برای خرید هدفون هزینه می‌کنید، انتظار دارید با برخی لوازم جانبی مناسب هم روبرو می‌شود. این لوازم جانبی می‌تواند شامل سری سیلیکونی برای ایرباد، بالشتک اضافه برای هدفون روگوشی یا حتی کیس مناسب باشد. بنابراین اگر می‌خواهید هدفون پرچم‌دار یا گران‌قیمتی خریداری کنید، بهتر است قبل از خرید لوازم جانبی که همراه با هدفون ارائه می‌شود نیز بررسی کنید.
  • قیمت: به غیر از افراد ثروتمند، بیشتر کاربران تمایلی به پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید هدفون ندارند. در این میان مانند هر محصول دیگری، هرچقدر بودجه‌ی شما بیشتر باشد، می‌توانید از بین مدل‌های جذاب‌تر دست به انتخاب بزنید. اما یک هدفون گران‌قیمت، لزوما بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. بنابراین صرفا مرعوب برند و قیمت هدفون نشوید و با توجه به اینکه می‌خواهید مبلغ بالایی هزینه کنید، قبل از خرید نگاهی به نقد و بررسی‌های انجام شده بیندازید تا از تمام نقاط قوت و ضعف هدفون خبردار شوید.

سخن آخر

هدفون‌های باکیفیت سونی قیمت پایینی ندارند ولی در عوض تا سال‌ها به بهترین شکل می‌توانند انجام وظیفه کنند و کیفیت فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورند. در این مطلب به تعدادی از بهترین هدفون‌های سونی پرداختیم که اگر به دنبال خرید یک هدفون باکیفیت هستید، می‌توانید از بین آن‌ها گزینه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید.

خرید هدفون‌های سونی از دیجی‌کالا

منبع: Tom’s Guide

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link