با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر آشنا شوید

طی چند ماه گذشته، ابزارهای هوش مصنوعی جدید که برای ایجاد تصاویر به کار گرفته می‌شوند، سروصدای زیادی راه انداخته‌اند و در سرخط خبرها قرار گرفته‌اند. احتمالا تا حالا نام برخی از این ابزارها را شنیده‌اید و شاید از تعدادی از آن‌ها بهره هم برده‌اید. اما در هر صورت در ادامه به معروف‌ترین و بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر می‌پردازیم.

Midjourney

هوش مصنوعی تصاویر

استفاده از ابزار Midjourney به شدت ساده و راحت است و از طرف دیگر این هوش مصنوعی تصاویر خیره‌کننده‌ای را تحویل کاربران می‌دهد. برای بهره‌گیری از این ابزار کافی است اکانت Discord داشته باشید. با فعال‌سازی حساب بتا، در گرو‌ه‌های دیسکورد می‌توانید متن خود را تبدیل به تصاویر کنید و در عین حال قادر به مشاهده‌ی تصاویر ایجاد شده توسط دیگر کاربران هم هستید. همچنین باید به امکان تغییر تصویر بر اساس طرح ارائه شده و افزایش اندازه‌ی آن‌ها هم اشاره کنیم.

بهره‌گیری از نسخه‌ی بتای این ابزار به شدت راحت است و می‌توانید ۲۵ متن را به طور رایگان به تصویر تبدیل کنید. در نهایت باید از بین طرح‌های پولی دست به انتخاب بزنید که از ماهی ۱۰ دلار آغاز می‌شود.

Stable Diffusion

هوش مصنوعی تصاویر

Stable Diffusion یک ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر است که متن‌باز محسوب می‌شود. امکانات این ابزار مانند دیگر سیستم‌های پولی است ولی به طور رایگان و صرفا با استفاده از کامپیوتر خود می‌توانید آن را اجرا کنید. به همین خاطر، برای نحوه‌ی بهره‌گیری از این ابزار به امکانات زیادی دسترسی دارید. البته سیستم شما برای اجرای این ابزار باید از توان پردازشی کافی بهره ببرد.

اگر هم سیستم شما دارای توان پردازشی کافی نیست، برخی سایت‌ها این ابزار را به طور آنلاین ارائه می‌دهند و مثلا می‌توانیم به این سایت اشاره کنیم. سایت lexica هم یک گالری آنلاین برای میلیون‌ها تصاویر ایجاد شده با Stable Diffusion است که می‌توانید با جستجوی کلیدواژه‌ها، از قدرت هوش مصنوعی لذت ببرید.

Craiyon (DALL-E Mini)

هوش مصنوعی تصاویر

بعد از محبوبیت ابزار DALL-E 2، سرویس DALL-E Mini هم مورد توجه زیادی قرار گرفت. در نهایت برای جلوگیری از گیج شدن کاربران، نام آن به Craiyon تغییر پیدا کرد. این ابزار نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد ولی برای سرگرمی و گذراندن وقت ابزار نسبتا مناسبی محسوب می‌شود.

NightCafe

هوش مصنوعی تصاویر

این هم یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر به حساب می‌آید که البته تمرکز خود را به سبک‌های هنری متفاوتی معطوف کرده است. به عنوان مثال می‌توانید از بین سبک‌های نقاشی رنگ روغن، کوبیسیم و فانتزی دست به انتخاب بزنید. این ابزار همچنین از قابلیت ایجاد ویدیو هم بهره می‌برد.

در نسخه‌ی رایگان در هر روز می‌توانید فقط ۵ طرح را درخواست دهید و با توجه به ترافیک سنگین، فرایند ایجاد طرح‌های جدید زمان زیادی طول می‌کشد. برای ایجاد طرح‌های بیشتر هم باید مبلغی بپردازید که از ۸ دلار آغاز می‌شود.

Dream by Wombo

AI Image 6

این ابزار هم مشابه NightCafe است و می‌توانید تصاویری در سبک‌های مختلف ایجاد کنید. البته در این سایت گزینه‌ی no style هم وجود دارد تا هیچ سبک خاصی مورد استفاده قرار نگیرد. این سایت کاملا رایگان است و هیچ محدودیت روزانه وجود ندارد. اما به دلیل شلوغی بیش از حد، ممکن است برای ایجاد تصاویر با چالش‌هایی مانند زمان انتظار بسیار طولانی روبرو شوید.

DALL-E 2

AI Image 7

در بین ابزارهای هوش مصنوعی این‌چنینی، DALL-E 2 زودتر از باقی رقبا به شهرت رسید. در ابتدا این سرویس در زمینه‌ی کیفیت و جذابیت تصاویر حرف اول را می‌زد ولی حالا Midjourney و حتی Stable Diffusion در زمینه‌های مختلف به رقیب قدرتمندی برای آن تبدیل شده‌اند. این ابزار هنوز برای عموم ارائه نشده و کاربران باید در لیست انتظار قرار بگیرند. بعد از تایید از طرف این سایت، کاربران در ماه اول می‌توانند ۵۰ درخواست رایگان ارسال کنند و در ماه‌های بعدی تعداد درخواست‌های رایگان به ۱۵ عدد در ماه می‌رسد.


همانطور که می‌بینید تعداد ابزارهای هوش مصنوعی که برای ایجاد تصاویر به کار گرفته می‌شوند، رو به افزایش است. بدون شک به‌زودی شاهد تعداد بسیار بیشتری از این ابزارها خواهیم بود و با افزایش رقابت، کیفیت تصاویر تولید شده هم به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. به نظر شما به‌زودی تعداد زیادی از نقاشان و طراحان بیکار خواهند شد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: How To Geek

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.