با این هوش مصنوعی، فیلم‌های دوبعدی را به‌سادگی به مدل‌های سه‌بعدی باکیفیت تبدیل کنید

nvidia neuralangelo 6478aa10571ccb0586e9e8b5

انویدیا مدل هوش مصنوعی جدیدی موسوم‌به Neuralangelo معرفی کرده که ویدیوهای دوبعدی را به‌عنوان ورودی دریافت و آن‌ها را به اشیاء سه‌بعدی تبدیل می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توانید با این هوش مصنوعی ویدیوی گرفته‌شده از یک مجسمه یا ساختمان را به‌سادگی به مدل سه‌بعدی تبدیل کنید. Neuralangelo با انتخاب چندین فریم که سوژه‌ی موردنظر را از زاویه‌های مختلف نمایش می‌دهند، مدل سه‌بعدی آن را ایجاد می‌کند و بدین‌ترتیب تصویری واضح از عمق، ابعاد و شکل سوژه‌ به‌دست می‌آید.

به گفته‌ی انویدیا، Neuralangelo از فناوری قدیمی این شرکت یعنی Instant NeRF بهره می‌برد تا بتواند جزئیات دقیقی مثل بافت، الگو و تنوع رنگ مطابق نظر کاربر را به‌طور سه‌بعدی بازآفرینی و به‌دقت ثبت کند.

تیم سبز می‌گوید قابلیت‌های Neuralangelo برای ثبت بافت‌های پیچیده مثل زبری و صافی، به‌میزان قابل توجهی نسبت‌به روش‌های قبلی بهبودیافته است. به‌نوشته‌ی انگجت، این هوش مصنوعی حتی برای ایجاد مدل‌های مجازی از ویدیوهای گرفته‌شده با گوشی‌های هوشمند نیز بسیار مفید است و بدین‌ترتیب راهکاری ساده برای ایجاد سرگرمی‌های سه‌بعدی و پروژه‌های مرتبط دردسترس افراد قرار می‌دهد. انویدیا ادعا می‌کند مدل هوش مصنوعی جدیدش فقط در دوساعت می‌تواند یک صحنه‌ی سه‌بعدی کامل بسازد.

مینگ‌یو لیو، یکی از نویسندگان مقاله‌ی مدل هوش مصنوعی Neuralangelo می‌گوید: «این مدل درنهایت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اشیائی مثل مجسمه‌های کوچک یا ساختمان‌های بزرگ را به محیط‌های مجازی قابل استفاده در بازی‌ها یا موارد دیگر تبدیل کنند.»

ویدیوی منتشر شده از عملکرد Neuralangelo قابلیت‌های این فناوری را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد. این هوش مصنوعی حتی می‌تواند منظره‌های بزرگی را از زاویه‌ی‌ دوربین پهپاد ایجاد کند؛ قابلیتی که بازسازی مکان‌های واقعی را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. از دیگر کاربردهای مدل هوش مصنوعی جدید انویدیا می‌توان به رباتیک، واقعیت مجازی، معماری و هنر اشاره کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.