با این بازی موبایلی سیاره زمین را از دست فرازمینی‌ها نجات دهید

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های استراتژی – اکشن موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید XCOM Legends همراه ویجیاتو باشید.

هرگز نمی‌توان منکر یکسری از چیزها در دنیای بازی‌های ویدیویی شد. صنعت ویدیوگیم هرچند که به نظر در نگاه اول دنیایی مملو از هیاهو و اتفاقات پیش‌بینی نشده است؛ اما اگر بازی‌های ویدیویی را عمیق‌تر نگاه کنید، متوجه چیزی عجیب خواهید شد. عناوین ویدیویی را چیزی همانند ریسمان به هم دیگر متصل کرده است و هرچند که ما با سبک‌های مختلفی نیز رو به رو شده باشیم؛ بازهم می‌توان نکات متشرک بسیاری را میان این سبک‌ها پیدا کرد. به زبان ساده‌تر؛ بازی‌های ویدیویی شاید در نگاه اول متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی باشند، اما در باطن بسیار مشابه یکدیگر‌ هستند و طبیعتا تجربیات یکسانی را برای بسیاری از ما گیمرها به ارمغان آورده‌اند.

درست در همین بین نیز؛ این بازی‌های استراتژی بودند که سهم عمده‌ای را در جذاب نگه داشتن صنعت ویدیوگیم به دوش می‌کشیدند. از طرفی نیز موضوع اصلی اینجاست که اکثر گیمرها حداقل برای یک‌بار هم که شده سری به دنیای بازی‌های استراتژی زده‌اند و این موضوع درست همان ریسمانی است که تجربیات ما را به یکدیگر متصل کرده است. منتهی با این‌حال صنعت ویدیوگیم برای پیشرفت نیاز به یک قربانی داشت و متاسفانه این ژانر استراتژی بود که در میان دیگر سبک‌ها به دست فراموشی‌ سپرده شد. سبکی که روزی روزگاری دوران طلایی خودش را سپری می‌کرد و متاسفانه امروزه دیگر کمتر عنوان استراتژی را می‌توان پیدا کرد که بتواند این ژانر دوست داشتنی را به دوران طلایی خودش بازگرداند.


مطلب پیشنهادی:با جایگزین موبایلی بازی Ghost of Tsushima آشنا شویدعشق و شرافت، مهم‌ترین ثروت شماست
با جایگزین موبایلی بازی Ghost of Tsushima آشنا شویدبا جایگزین موبایلی بازی Ghost of Tsushima آشنا شوید

اما با تمام این توضیحات، باید اعتراف کرد که تولد پلتفرم موبایل نقطه عطفی در صنعت بازی‌سازی بود. این پلتفرم به ژانرهای بسیاری کمک کرد تا مجددا روی پای خودشان بایستند و بازی‌های استراتژی نیز جزو آن‌ها بودند. پس بنابراین اگر شما نیز طرفدار این سبک از بازی‌ها هستید، بدون اغراق این پلتفرم موبایل است که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برایتان باشد. پلتفرمی که هیچ ترسی از ناممکن‌ها ندارد و در طول چندسال اخیر نیز بقدری پیشرفت کرده است که اکنون شما انتظارات بالایی از آن داشته باشید.

سری بازی‌های XCOM یکی از محبوب‌ترین عناوین استراتژیک – تکتیکال هستند که در دنیای پلتفرم موبایل نیز طرفداران خاص خودشان را دارند. اکثر گیمرها این فرنچایز را با استودیوی دوست داشتنی ۲K Games می‌شناسند که ناشر رسمی این بازی‌هاست. اما با این‌حال یکی از جدیدترین اسپین‌آف‌های موبایلی از این فرنچایز مدتی است که برای پلتفرم موبایل منتشر شده و است تاکنون نیز با نقدهای بسیار خوبی مواجه شده. نقدهایی که ما را نسبت به آینده این فرنچایز روی موبایل امیدوار کرده است. XCOM Legends جدیدترین آی‌پی از دنیای این فرنچایز است که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

باززی موبایلی XCOM Legends یک عنوان استراتژی با المان‌های Turn-base است که توسط استودیوی مستقل Iridium Starfish برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرده است و ناشر آن نیز استودیوی محبوب ۲K Games است. این بازی موبایلی در سال ۲۰۲۱ کارش را با یک سافت‌لانچ موفق شروع کرد و در همان موقع نیز توانست که با نقدهای بسیار خوبی مواجه شود. تجربه خوب استودیوی ۲K Games در ساخت سری بازی‌های XCOM به نوعی نوید بخش یک عنوان دوست داشتنی روی پلتفرم موایل بود. XCOM Legends نهایتا در سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم موبایل موفق شد و مسیر پر فراز و نشیب خودش را شروع کرد.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Northgard؛ بقا در دل سرزمین وایکینگ‌هابقا در دنیای یخ‌زده و ناشناخته
معرفی بازی موبایلی Northgard؛ بقا در دل سرزمین وایکینگ‌هامعرفی بازی موبایلی Northgard؛ بقا در دل سرزمین وایکینگ‌ها

همچنین اتفاقات این بازی دقیقا بعد از اتفاقات بازی XCOM 2 شروع می‌شود. داستان بازی درباره مقاومت مردم در برابر تهاجم نیروهای فرازمینی است. داستان بازی ما را به ۲۰ سال پیش از زمان حال سری XCOM می‌برد. همه‌چیز از حمله‌ای ناگهانی توسط نیروهای بیگانه شروع می‌شود. در طی چند روز تمام زمین در محاصره این دشمنان بیگانه غرق می‌شود و تمامی کشورها با یکدیگر متحد می‌شوند. این کشورها نیروهای نظامی؛ امکانات پژوهشی و تیمی از برترین دانشمندان خودشان را XCOM می‌نامند. ارتشی جدید که برای زمین و نجات آن از دست فرازمینی‌ها خواهد جنگ‌اید.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ سری بازی‌های XCOM گیم‌پلی تهاجمی و تکتیکال دارند. این بازی‌ها ترکیبی ایده‌آل از المان‌های اکشن – استراتژیک هستند و برای همین؛ اولین تجربه شما از دنیای این فرنچایز ممکن است که کاملا متفاوت باشد. XCOM Legends بسیار پایبند به ریشه‌های اصلی این فرنچایز است و به سبب تجربه خوب استودیوی ۲K Games؛ موفق شده است تا نمایشی دوست داشتنی از یک بازی استراتژیک را به تصویر بکشد.

برای اجرای بازی موبایلی XCOM Legends شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

بازی موبایلی XCOM Legends شما را در نقش یک فرمانده نظامی قرار می‌دهد که باید ماموریت‌های مختلف را به پایان برساند. شما می‌توانید در ماموریت‌های مختلفی شرکت کنید و با توجه به منابعی که به دست می‌آورید، نیروهایتان را ارتقا دهید. همچنین در دنیای بازی موبایلی XCOM Legends شخصیت‌ها و کاراکترهای مختلف بسیاری حضور دارند که شما می‌توانید با تکمیل خط داستانی بازی و همچنین پیش بردن اهداف XCOM Legends؛ کاراکترهای مختلف را باز کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

هرکدام از کاراکترهای این بازی موبایلی؛ ویژگی‌ها و توانایی‌های خاص خودشان را دارند. XCOM Legends مجموعه‌ای از گیم‌مودهای مختلف است. همچنین این اسپین‌آف موبایلی توجه بسیاری نیز به بخش آنلاین و تعاملی خودش کرده است. بطوری که بخش آنلاین و چندنفره این بازی جزو اصلی‌ترین قسمت‌های بازی موبایلی XCOM Legends محسوب می‌شوند و اگر شما نیز طرفدار بازی‌های استراتژیک باشید، این بازی گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود که نباید آن را از دست بدهید.

همچنین باید اعتراف کرد که بازی XCOM Legends در بخش گرافیک و جلوه‌های بصری نیز به بهترین شکل ممکن عمل کرده است. بازی موبایلی XCOM Legends با استانداردهای روز پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرده است و برای همین؛ شما می‌توانید انتظارات بسیار بالایی از بخش گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی داشته باشید. همچنین خوشبختانه شرایط درباره موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی بازی XCOM Legends نیز بسیار خوب است و همه‌چیز دست به دست هم داده است تا این بازی موبایلی یکی از بهترین عناوین پلتفرم موبایل باشد.

پیشنهاد می‌شه!

اگر طرفدار بازی‌های استراتژیک موبایلی هستید، XCOM Legends یکی از برترین عناوین پلتفرم موبایل است که به تازگی برای این پلتفرم منتشر شده است. XCOM Legends توسط استودیوی ۲K Games برای پلتفرم موبایل در دسترس قرار گرفته است و یکی از بهترین عناوین استراتژیک – اکشنی است که می‌توانید روی پلتفرم موبایل به سراغش بروید.

با این بازی موبایلی سیاره زمین را از دست فرازمینی‌ها نجات دهید - ویجیاتوبا این بازی موبایلی سیاره زمین را از دست فرازمینی‌ها نجات دهید - ویجیاتو
XCOM Legends | Squad RPGXCOM Legends | Squad RPGXCOM Legends | Squad RPG


سازنده:Iridium Starfish ، ۲K Games


سبک:اکشن ، استراتژیک ، شوتر


حجم:۶۲۰ مگابایت


سیستم‌عامل:اندروید ، iOS

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.