بازی‌های اندروید گوگل‌پلی به‌طور آزمایشی روی کامپیوترهای شخصی دردسترس قرار گرفت

بازی‌های گوگل‌پلی برای رایانه‌های شخصی از امروز به‌صورت آزمایشی در ایالات‌متحده دردسترس قرار گرفته است. همه‌ی کاربران می‌توانند درصورت تمایل روی کامپیوتر ویندوزی خود، مجموعه‌ای از بازی‌های اندروید را اجرا کنند. گوگل نسخه‌ی بتای اولیه‌ی این به‌روزرسانی را در اوایل سال جاری روی رایانه‌های شخصی فعال کرد اما فقط به هنگ‌کنگ، کره‌ی جنوبی و تایوان محدود بود. اکنون این شرکت امکان آزمایش اجرای بازی‌های اندروید روی ویندوز را در ایالات‌متحده، کانادا، مکزیک، برزیل، اندونزی، فیلیپین، مالزی و سنگاپور نیز فعال کرده است.

درحال‌حاضر امکان اجرای بازی‌هایی مثل ۱۹۴۵ Air Force، Blade Idle، Cookie Run: Kingdom و Evony: The King’s Return دردسترس کاربران ویندوز است. به‌ گزارش ورج، این برنامه همچنین داده‌های مربوط به بازی‌ها را بین نسخه‌ی موبایل و رایانه، همگام‌سازی می‌کند تا بتوانید در پلتفرم‌های مختلف ادامه‌ی مراحل بازی را اجرا کنید. گوگل درحال اضافه کردن عناوین جدید برای کامیپوترهای ویندوزی است ولی درحال‌حاضر فقط ۸۵ بازی در این سرویس ارائه می‌شود.

بازی های گوگل پلی روی کامپیوتر

آرجون دیال، مدیر بازی‌های گوگل‌پلی می‌گوید:

ما از گسترش پلتفرم خود به بازارهای بیشتر خوشحالیم و کاربران می‌توانند با اجرای آن‌ها روی رایانه‌های شخصی، لذت ببرند. همان‌طور که به انتشار عمومی این قابلیت نزدیک می‌شویم، ویژگی‌های جدیدی اضافه خواهیم کرد و علاوه‌براین بازخورد توسعه‌دهنگان و کاربران را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

مقاله‌ی مرتبط:

ارائه‌ی بازی‌های گوگل‌پلی در ویندوز جدا از اقدام مایکروسافت برای اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ است. غول فناوری مستقر در ردموند درعوض با آمازون وارد همکاری شد تا امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های ارائه‌شده در فروشگاه اپلیکیشن آمازون را در جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ خود ارائه دهد. مایکروسافت برای ارائه‌ی این ویزگی، یک زیرسیستم مخصوص در ویندوز ایجاد کرده است، اما گوگل از برنامه‌ی جداگانه‌ی خود برای ارائه‌ی بازی‌های گوگل‌پلی روی رایانه‌های شخصی بهره گرفته است.

اگر تمایل دارید بازی‌های گوگل‌پلی را روی رایانه‌ی شخصی خود امتحان کنید، می‌توانید با مراجعه به این پیوند، به برنامه‌ی مخصوص آن دسترسی داشته باشید. شایان‌ذکر است برای انجام این کار سیستم شما باید حداقل مشخصات موردنیاز را برآورده کند:

  • ویندوز ۱۰
  • فضای‌ ذخیره‌سازی SSD
  • گرافیک اینتل UHD 630 یا گرافیک‌های مشابه
  • پردازنده‌ی فیزیکی چهار هسته‌ای
  • رم ۸ گیگابایت
  • ۱۰ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آزاد
  • استفاده از حساب مدیر ویندوز
  • قابلیت مجازی‌سازی سخت‌افزاری باید فعال باشد

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.