ایکس‌باکس قیمت بازی‌های انحصاری خود را از سال ۲۰۲۳ به ۷۰ دلار افزایش می‌دهد

مایکروسافت هم بالاخره تأیید کرد که قصد دارد از شروع سال ۲۰۲۳ میلادی قیمت بازی‌های انحصاری استودیوهای داخلی خود را از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دهد.

از سال آینده، بازی‌هایی همچون فورتزا موتوراسپرت، ردفال و استارفیلد در زمان عرضه در آمریکا با قیمت ۶۹.۹۹ دلار منتشر خواهند داشت. مایکروسافت در بیانیه‌ای به سایت IGN گفت که قیمت‌گذاری منطقه‌ای ممکن است متفاوت باشد و جزئیاتی را برای کشورهای دیگر ارائه نکرده است.

یکی از سخنگویان مایکروسافت درباره‌ی این موضوع بیان کرده است: «این قیمت نشان‌دهنده‌ی محتوا، مقیاس و پیچیدگی فنی این عناوین است. البته، تمامی بازی‌هایی که توسط استودیوهای داخلی ایکس‌باکس ساخته می‌شوند، همچون گذشته در روز عرضه برای سرویس اشتراکی گیم‌پس هم در دسترس قرار می‌گیرند.»

در ماه اوت سال ۲۰۲۰، شرکت تیک‌-تو (Take-Two) با بازی NBA 2K21 اولین شرکتی بود که اعلام کرد در نسل نهم قیمت بازی‌های خود را با ۱۰ دلار افزایش به ۷۰ دلار می‌رساند. پس از آن‌، شرکت‌های دیگر همچون اکتیویژن، سونی، الکترونیک آرتز و اسکوئر انیکس هم همین تصمیم را در رابطه با بازی‌های خود گرفتند و با این موج همراه شدند. اخیراً در ماه سپتامبر شرکت یوبی‌سافت، ناشر بازی‌های اساسینز کرید، اعلام کرد که بازی‌های بزرگ خود را در آینده با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهد کرد و این به یک اتفاق عادی تبدیل می‌شود.

Xbox Game Studios

اگرچه مایکروسافت هنوز اثری را با قیمت ۷۰ دلار منتشر نکرده است اما به‌صورت کلی هم از زمان شروع نسل جدید کنسول‌های خانگی تعداد بازی‌های انحصاری نسل نهمی مایکروسافت بسیار اندک بوده است. با این وجود، به نظر می‌رسد که آن‌ها در سال ۲۰۲۳ با دست پر وارد بازار خواهند شد و چندین بازی مختلف انحصاری ساخته‌ی استودیوهای داخلی جدید خود را عرضه خواهند کرد.

فیل اسپنسر در گذشته در مصاحبه‌ای با La Vanguardia گفته بود: «بازی‌های ویدئویی می‌تواند یک سرگرمی گران‌قیمت باشد و من می بینم که پلتفرم‌های خاصی بازی‌های خود را در آمریکا با قیمت ۷۰ دلار عرضه می‌کنند. همچنین کنسول‌ها در آمریکا ۵۰۰ دلار قیمت دارند و من فکر می‌کنم این یک سرمایه‌گذاری سنگین و گران برای افرادی است که هر روز مشغول تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی نیستند یا گیمرهای کژوال هستند که فقط می‌خواهند گاهی اوقات به تجربه‌ی بازی بپردازند.»

با این وجود، فیل اسپنسر در ماه گذشته اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که کنسول‌های ایکس‌باکس، بازی‌ها یا سرویس‌ اشتراکی گیم‌پس در آینده با افزایش قیمت مواجه شود. اسپنسر در مصاحبه‌ی خود بیان کرده بود: « من فکر می‌کنم در برخی موارد باید قیمت ها را بالا ببریم اما با ورود به تعطیلات فکر کردیم که حفظ قیمت‌ها در زمان تعطیلات مهم است. ما قیمت کنسول‌های خود را نگه داشته‌ایم، قیمت بازی‌ها و اشتراک خود را حفظ کرده‌ایم. فکر نمی‌کنم بتوانیم برای همیشه این کار را انجام دهیم. فکر می‌کنم بالاخره یک‌زمان ممکن است در شرایطی قرار بگیریم که قیمت بعضی از چیزها را تغییر دهیم.»

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.