این رژیم های غذایی شما و محیط زیست را با هم نابود می کند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد: رژیم‌ های کتو و پالئو از نظر تغذیه ‌ای و تاثیرات زیست محیطی در بین بدترین رژیم‌ های غذایی هستند. متاسفانه این رژیم های غذایی امروزه طرفداران زیادی داشته و به دلیل تاثیر قابل توجه در لاغری، بسیار مورد توجه قرار دارند.

به گزارش سیناپرس، افرادی که از رژیم های کتو استفاده می کنند، کربوهیدرات هایی مانند نان، ماکارونی، سیب زمینی یا برنج را از غذای روزانه خود حذف کرده و به جای آن مقدار زیادی پروتئین می خورند. این رژیم بدن را در حالتی قرار می دهد که برای تامین انرژی خود، به چربی متکی است. رژیم پالئو  نیز فقط شامل غذاهایی می شود که انسان ها می توانستند در طول دوران غارنشینی خود از طریق شکار، ماهیگیری یا جمع آوری غذا  تهیه کنند. این رژیم شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، دانه ها، میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات هستند.

پروفسور دیگو رز، استاد دانشگاه تولین و پژوهشگر ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید: ما به تأثیرات منفی این رژیم بر شرایط زیست محیطی مشکوک بودیم زیرا رژیم های فوق گوشت محور هستند، اما تاکنون هیچگاه رژیم های کتو و پالئو با استفاده از یک چارچوب مشترک علمی مقایسه نشده بود.

این مطالعه نشان می دهد: رژیم ها کتو و پالئو حاوی کمترین میزان ویتامین بوده و در عین حال بالاترین ردپای کربن را دارند. بررسی های انجام شده همچنین گویای این حقیقت هستند که دو رژیم غذایی مورد بحث  به ترتیب به ازای هر هزار کالری مصرفی، تقریباً ۳ و ۲.۶ کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می کنند.

محققان در مطالعات خود دریافتند:رژیم گیاهخواری با وزن ۰.۷ کیلوگرم کمترین تأثیر را بر آب و هوا داشته و کمتر از یک چهارم انتشار رژیم کتو، کربن تولید می کند.

به گزارش سیناپرس، نتایج این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱۶ هزار بزرگسال به دست آمده است. طی این پژوهش به رژیم های غذایی فردی بر اساس شاخص تغذیه سالم ، امتیاز هایی اختصاص داده شده و در نهایت میانگین نمرات برای کسانی که از هر نوع رژیم غذایی استفاده می کردند محاسبه شد.

در این جامعه آماری، همه چیزخواران که گوشت و سبزیجات را با هم می خورند، شایع ترین گروه بودند که ۸۶ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دادند.

نویسندگان مطالعه خاطرنشان می کنند: اگر یک سوم از شرکت کنندگان برای یک روز خاص گیاهخوار شوند، ردپای تولید کربن کاهش یافته در جهان به طور متوسط برابر با حذف حرکت یک خودرو برای ۳۴۰  میلیون مایل خواهد بود. هنگامی که آنها نسخه‌های رژیم غذایی مدیترانه‌ ای یا محدودکننده گوشت چرب را بررسی کردند، مشخص شد هم ردپای کربن و هم امتیازات کیفیت تغذیه افراد بهبود پیدا می کند.

دکتر رز در این رابطه می‌گوید: تغییر آب و هوایی مسلماً یکی از مهم ترین مشکلات زمان ما است و بسیاری از مردم علاقه ‌مند هستند که به سمت یک رژیم غذایی گیاهی بروند. بر اساس نتایج مطالعات ما مشخص شد این امر باعث کاهش رد پای کربنی انسان و به طور کلی سلامت بیشتر خواهد شد. به گزارش سیناپرس،تحقیقات ما همچنین نشان می ‌دهد: برای بهبود سلامت و کمک به محیط زیست نیازی نیست حتما مصرف گوشت را کنار گذاشته و گیاهخوار شوید.

به گزارش سیناپرس، باید در نظر داشت بر اساس آمارهای رسمی سازمان ملل اعلام شده است که یک سوم انتشار گازهای گلخانه ای جهان از صنایع غذایی ناشی می شود. گوشت گاو، به طور خاص، مسئول انتشار کربن تا ۱۰ برابر بیشتر از صنعت مرغ و بیش از ۲۰ برابر بیشتر از تولید آجیل است. بنابراین پیروی از رژیم های غذایی مانند کتو که صرفا در آن گوشت و چربی مصرف می شود، کاملا برای انسان و محیط زیست مضر هستند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

نوشته این رژیم های غذایی شما و محیط زیست را با هم نابود می کند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link