این بازی ذهن انسان را به زیبا‌ترین شکل به تصویر می‌کشد

اولین چیزی که در مواجهه با بازی Figment 2 متوجه می‌شوید، آرت‌استایل منحصر به فرد و خاص آن است. بازی همچنین از روش خاص خودش برای قصه‌گویی بهره می‌برد که تحسین‌برانگیز است. با بررسی ویجیاتو همراه باشید.

Figment 2 از آن دنباله‌هایی است که کمتر کسی انتظار آن را می‌کشید. دنباله یکی از بازی‌های خاص و زیبایی که سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود و یکی از عناوین مستقل جذاب آن سال بود.

بازی مثل قسمت اول خودش از یک روایت چند وجهی و لایه لایه استفاده می‌کند که حالا به بلوغ بیشتری هم رسیده است. دنیایی که بازی فیگمنت در آن قصه تعریف می‌کند، یک ذهن با چند وجه مختلف است. ذهنی که فرصت این را دارید تا با شخصیت‌های بازی، قسمت‌های مختلف آن را جستجو کنید و به معنا و مفاهیم مختلف برسید.

این بازی ذهن انسان را به زیبا‌ترین شکل به تصویر می‌کشد - ویجیاتواین بازی ذهن انسان را به زیبا‌ترین شکل به تصویر می‌کشد - ویجیاتو

فیگمنت ۲ مثل قسمت اولش از زاویه دوربین ایزومتریک بهره می‌برد و حالا سعی کرده تا تلفیق آن با سبک گرافیکی بازی را حتی عمیق‌تر از قبل کند. فیگمنت ۲ حالا به جز پیشرفت‌های گرافیکی، روی قصه‌گویی و لول دیزاین با موسیقی هم مانور خاصی می‌دهد. جایی که حالا لول‌های بازی عموما حالت موزیکال پیدا کرده‌اند و در این بین باید پازل هم حل کنید.

این بازی ذهن انسان را به زیبا‌ترین شکل به تصویر می‌کشد - ویجیاتواین بازی ذهن انسان را به زیبا‌ترین شکل به تصویر می‌کشد - ویجیاتو

معمولا بازی‌هایی که از آرت‌استیل خاص و زاویه دوربین‌های محدود مثل ایزومتریک برای قصه تعریف می‌کنند، در روایت خود دچار مشکل می‌شوند. هر چند که در این بین، Figment 2 نه تنها از عمق پازل‌ها و جنبه ماجرایی خودش نمی‌کاهد، بلکه نشان می‌دهد که چطور می‌توان با محدودیت‌های خاص، کار خاص‌تری را هم به صورت یک اثر هنری قابل بازی ارائه کرد.

انتخاب‌های لول دیزاین بازی هم در نوع خود نبوغ و خلاقیت خاصی را نشان می‌دهد. در حالی که بخش مبارزات بازی ساده، سریع و نسبتا درگیرکننده به تصویر کشیده شده، فیگمنت ۲ همزمان پازل‌های جذاب و چالش‌برانگیزی را در بین سکانس‌های مبارزاتش جا داده است.

به طور کلی، Figment 2: Creed Valley یکی از بهترین بازی‌های مستقل امسال است که در چند ماه اخیر منتشر شده است. بازی را با قیمت ۲۵ دلار می‌توانید از طریق استیم برای پی‌سی خریداری کنید یا برای نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس و پلی‌استیشن خریداری کنید. هر چند که قیمت بازی نسبت به مدت زمان ۳ الی ۴ ساعته آن (بسته به نوع بازی شما) بالاست، در عوض با یک بازی خوش‌ساختِ زیبا روبرو خواهید بود که ارزش خرید آن در تخفیف‌ها بسیار بالاتر می‌رود.


مطلب پیشنهادی:بازی Kynseed همان Stardew Valley است، اما کامل‌ترهمان فرمول موفق، اما این‌بار بزرگ‌تر
بازی Kynseed همان Stardew Valley است، اما کامل‌تربازی Kynseed همان Stardew Valley است، اما کامل‌تر

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.