اینتل ویژگی‌های کارت‌های گرافیک جدید سری Arc را اعلام کرد

اینتل هنوز تاریخ معرفی کارت‌های گرافیک جدید سری Arc A را اعلام نکرده اما مشخصات این قطعات را به اشتراک گذاشته است. متاسفانه مانند پردازنده‌های اینتل، نام‌گذاری صورت گرفته برای این قطعات کمی گیج‌کننده است. به طور مشخص، قرار است چهار مدل کارت گرافیک به نام‌های A380، A580، A750 و A770 برای گروه‌های متفاوتی از کاربران ارائه شوند.

A380 مدل پایین‌رده‌ی این خانواده از کارت‌های گرافیک اینتل است که از ۶ گیگابایت رم GDDR6 بهره می‌برد و سرعت کلاک به ۲۰۰۰ مگاهرتز می‌رسد. به طور کلی این کارت گرافیک تا حدی مشابه Nvidia GTX 1660 Super است. پردازنده‌ی گرافیکی این مدل دارای ۸ هسته‌ی پردازشی است.

گرافیک اینتل

مدل میان‌رده A580 نام دارد که از ۲۴ هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند. این کارت گرافیک دارای ۸ گیگابایت VRAM است و سرعت کلاک آن به ۱۷۰۰ مگاهرتز می‌رسد. بر روی کاغذ، این کارت گرافیک تا حدی یادآور مشخصات RTX 3070 است. مدل‌های پرچم‌دار این خانواده هم با نام‌های A750 و A770 راهی بازار می‌شوند.

A750 مبتنی بر ۸ گیگابایت VRAM، سرعت کلاک ۲۰۵۰ مگاهرتز و ۲۸ هسته‌ی پردازشی است. Radeon RX 6600XT بیشترین شباهت را به این کارت گرافیک دارد. برای خرید A770 هم می‌توانید بین دو مدل دارای ۸ یا ۱۶ گیگابایت VRAM دست به انتخاب بزنید. از سوی دیگر باید به ۳۲ هسته‌ی پردازشی و سرعت کلاک ۲۱۰۰ مگاهرتز هم اشاره کنیم. Radeon RX 6900XT هم نزدیک‌ترین مدل مشابه به این کارت گرافیک است.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.