اینترنت قابل حمل ماهواره ای با قابلیت نظامی

شرکت فناوری Somewear Labs مستقر در سانفرانسیسکو یک دستگاه ارتباطی چندشبکه ‌ای نظامی به نام نود (Node) را که می‌ تواند به طور خودکار بین شبکه‌ های رادیویی مانند اینترنت و ارتباطات ماهواره ‌ای جابه‌جا شود، تولید کرده است.

به گزارش سیناپرس، رادیوهای نظامی قابل حمل از زمان معرفی آنها در طول جنگ جهانی دوم تغییرات زیادی کرده است. مانند روشی که تلفن‌های همراه از تلفن‌های قابل حمل به رایانه‌های شخصی دستی تبدیل شدند، رادیوهای نظامی با وزن ۲٫۳ کیلوگرم با دریچه‌های رادیویی و کریستال‌ها پر شده بودند، آنقدر گران بودند که یک واحد ارتش ممکن بود تنها یک دستگاه از آنها داشته باشد. برد حدود ۱٫۶ کیلومتر به مرکز ارتباطات پیچیده ای تبدیل شده اند که توسط هر سرباز حمل می شود و آنها را به فرماندهانی که ممکن است در قسمت دیگر جهان مستقر باشند، متصل می کند.

نود که اولین دستگاه با این قابلیت ها در نوع خود است، تقریباً به اندازه یک گوشی هوشمند بوده و وزن آن در حدود ۱۹۲ گرم است و به راحتی می توان آن را با هارد اکسترنال اشتباه گرفت.

رادیوهای صحرایی مدرن به طور فزاینده ای نه تنها برای برقراری ارتباط مستقیم با سربازان، بلکه برای پیوند دادن آنها به یکدیگر در یک شبکه داده که یک جریان فزاینده اطلاعات را به اشتراک می گذارد، استفاده می شود. مشکل این است که اطمینان حاصل شود که هر واحد رادیویی با بقیه شبکه در ارتباط باقی مانده و خود شبکه به اینترنت و سایر سیستم های ارتباطی متصل می ماند. مورد دوم یک چالش خاص است زیرا اغلب به این معنی است که حداقل یکی از اعضای یک تیم باید در نزدیکی تأسیسات زیرساختی برای حفظ اتصال باقی بماند.

دستگاه نود که نه تنها برای برنامه های نظامی، بلکه غیرنظامی طراحی شده است، چندین کانال داده را با استفاده از نرم افزار مسیریابی SmartBackhaul خود برای ایجاد یک شبکه رادیویی رمزگذاری و مدیریت می کند.به گزارش سیناپرس، این کار با پیوند دادن گره‌ها به یکدیگر مانند یک اینترنت مینیاتوری کار می ‌کند که در آن هر واحد به جای تکیه بر یک مرکز کنترل واحد، نقش فعالی در جابجایی داده‌ها و پشتیبانی از شبکه دارد. این عامل به سیستم اجازه می دهد تا در مناطق بزرگ و در مکان هایی مانند تونل های زیرزمینی که رادیوهای معمولی از کار می افتند، کار کند.

علاوه بر این، اگر یک گره منفرد از محدوده خارج شود، می تواند به طور خودکار به ارتباطات ماهواره ای مبادله شود. این امر همچنین به کل شبکه اجازه می دهد تا در تماس با جهان گسترده تر باقی بماند.

به گزارش سیناپرس، جیمز کوبیک، مدیر عامل شرکت تولید کننده این دستگاه گفت: این دستگاه نتیجه سال ها همکاری نزدیک با مشتریان بود. دستگاه نود یک جهش بزرگ رو به جلو در یکپارچه سازی ارتباطات از طریق یک پلت فرم و تضمین آگاهی مستمر موقعیتی در هر محیطی است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

نوشته اینترنت قابل حمل ماهواره ای با قابلیت نظامی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.