ایلان ماسک: با کاشتن تراشه نورالینک در مغز فرزندم مشکلی ندارم

ایلان ماسک گفت که با کاشت یک تراشه مغزی که توسط شرکتش نورالینک (Neuralink) ساخته شده، در سر یکی از فرزندان خود هیچ مشکلی ندارد. درواقع ماسک به حدی به تراشه‌های نورالینک کمپانی خود اطمینان دارد که مدعی است اگر پای فرزند خودش هم وسط باشد این تراشه‌ها را تضمین می‌کند.

ماسک در یک رویداد نمایشی که در روز چهارشنبه در دفتر مرکزی نورالینک برگزار شد، اعلام کرد که اگر یکی از فرزندانش دوار آسیب جدی مانند شکستگی گردن شود، کاشت تراشه نورالینک در سر آن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

ایلان ماسک تراشه نورالینک

وی افزود:

من می‌توانم بگویم در نقطه‌ای هستیم که استفاده از تراشه‌های مغزی از نظر من خطرناک نیست.

احتمالا در خاطر دارید که اخیراً ایلان ماسک و تیمش یک میمون با تراشه مغزی نورالینک نشان دادند. این میمون از ماوس برای کلیک‌کردن روی فرمان‌های نمایشگر کامپیوتر استفاده می‌کرد. شرکت نورالینک سال‌هاست روی کاشت تراشه در مغز کار می‌کند‌‌. این شرکت امیدوار است با رابط مغز و کامیپوتر خود امکان برقرای ارتباط با دیگران را ازطریق ذهن را برای بیماران فلج، فراهم کند. نورالینک در سانفرانسیسکو و آستین تگزاس مستقر است و در سال‌های اخیر آزمایش‌هایی را روی حیوانات انجام داده‌است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال تائیدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای شروع آزمایش‌های بالینی روی افراد است.

تراشه مغزی نورالینک دارای سیم‌های کوچکی است که با الکترودهایی تعبیه شده‌اند که فعالیت مغز را نظارت می‌کنند. هدف این تراشه‌ها تحریک الکتریکی مغز است. این شرکت قصد داردکه این تراشه را با استفاده از ربات نورالینک در جمجمه افراد جاسازی کند.

ایلان ماسک طی سخنرانی در دفتر مرکزی نورالینک ضمن تاکید بر سرعت توسعه این دستگاه توسط این شرکت اظهار کرد که هدف آنها همواره این بوده است که قبل از اینکه تراشه‌ای را درون انسان قرار دهند، فوق‌العاده احتیاط کرده و اطمینان حاصل کنند که این تراشه به درستی کار خواهد کرد. ایلان ماسک گفت که انتظار دارد آزمایش‌های انسانی تراشه نورالینک در شش ماه آینده آغاز شود. این درحالیست که شرکت او موفق نشد چندین جدول زمانی قبلی را برای قرار‌دادن تراشه‌ها در سر انسان رعایت کند و مدام این کارآزمایی را به تعویق انداخته‌است.

ماسک پس از این رویداد در توییتر گفت:

ما اکنون مطمئن هستیم که دستگاه نورالینک برای قرارگیری در سر انسان آماده‌است. بنابراین، زمان‌بندی انجام این کار به فرایند دریافت تأییدیه از سازمان FDA بستگی دارد.

در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا واکنشی به این موضوع نشان نداده‌است.

براساس گزارش‌ها، این شرکت برای اولین آزمایش‌های بالینی خود دو فرد را درنظرگرفته که از نظر بینایی و همچنین حرکت‌دادن عضلات دچار مشکل هستند. مدیر عامل نورالینک اضافه کرد که حتی اگر کسی هرگز بینایی نداشته‌باشد یا اینکه نابینا به دنیا آمده‌باشد، ما معتقدیم که می‌توانیم بینایی‌اش را به او برگردانیم.

او همچنین اعلام کرد که قصد دارد در صورت آماده‌شدن دستگاه، یک ایمپلنت مغزی نورالینک روی بدن خود نصب کند.

او اضافه کرد:

شما می‌توانید همین حالا یک دستگاه نورالینک در مغز خود داشته باشید و اصلا متوجه آن نشوید. چون یه هیچ عنوان احساس ناراحت‌کننده‌ای برای شما به همراه نمی‌آورد. من هم تصمیم دارم در آینده‌ای نزدیک این کار را انجام دهم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.