ایستگاه فضایی اسپیس ایکس تا دو سال دیگر ساخته می شود

شرکت اسپیس ایکس روز چهارشنبه تایید کرد: قرارداد جدیدی را برای ساخت و استفاده اولین ایستگاه فضایی تجاری جهان امضا کرده است.

به گزارش سیناپرس، در شرایطی که آژانس فضایی بین المللی تا پایان این دهه میلادی بازنشسته شده و چین تنها کشوری است که ایستگاه فضایی ویژه خود را دارد، شرکت اسپیس ایکس در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت همچنین بلافاصله پس از پرتاب ایستگاه به مدار حداکثر تا آگوست ۲۰۲۵ پروازهای فضایی سرنشین داری به مقصد این ایستگاه انجام خواهد داد.

به گفته اسپیس ایکس، ایستگاه فضایی Haven-1 توسط یک شرکت هوافضای خصوصی مستقر در لانگ بیچ، کالیفرنیا با نام Vast  ساخته می‌شود. این شرکت توسط خانواده میلیاردر مک کالب اداره می شود.

مدیرعامل شرکت وست در این رابطه گفت: مأموریت جدید ما کمک به آینده ‌ای است که در آن میلیاردها نفر در فضا زندگی می ‌کنند. آینده ‌ای که در آن انسان ‌ها جمعیت و منابع ما بسیار فراتر از تصور فعلی ما گسترش می یابد.

شرکت اسپیس ایکس  اعلام کرده است از موشک فالکون ۹ خود برای حمل ایستگاه فضایی خود به مدار استفاده خواهد کرد.به گزارش سیناپرس، فضاپیمای سرنشین دار قابل استفاده مجدد دراگون این شرکت نیز برای رسیدن به ایستگاه فضایی استفاده شده و عملیات انتقال این ایستگاه  در مدار نیز حدود ۳۰ روز به طول خواهد انجامید.

در حال حاضر برنامه ‌های گسترده ‌ای برای تبدیل ماژول اولیه این ایستگاه با هدف تبدیل شدن به بخشی از یک ایستگاه فضایی به طول ۱۰۰ متر با گرانش مصنوعی طراحی شده است. شرکت اسپیس ایکس تایید کرد که آموزش خدمه و همچنین تمرینات ورود و خروج  به ایستگاه فضایی و طراحی لباس ویژه را شروع کرده و همچنین شبیه سازی ماموریت را به عنوان بخشی از توافق با Vast انجام خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، معاون ارشد بازرگانی تجاری اسپیس ایکس، در این رابطه گفت: راکت فضایی که یک فضاپیمای تجاری را با فضانوردان تجاری به ایستگاه فضایی تجاری پرتاب می کند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تیم اسپیس ‌ایکس بسیار هیجان‌زده‌ است که می تواند Vast’s Haven-1 را به مدار زمین پرتاب کرده و از مأموریت ‌های انسانی بعدی خود در  ایستگاه فضایی تجاری در مدار پشتیبانی کند.

این شرکت روز چهارشنبه گفت:انتخاب فضانوردان این ماموریت در حال انجام است و اسامی این افراد در آینده اعلام خواهد شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

نوشته ایستگاه فضایی اسپیس ایکس تا دو سال دیگر ساخته می شود اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link