ایرپاد پرو ۲ در برابر وان‌پلاس بادز پرو ۲؛ کدام هدفون بهتر است؟

برای خرید هدفون‌های بی‌سیم پرچم‌دار گزینه‌های متنوعی دیده می‌شود که طبیعتا بین آن‌ها اختلاف قیمت قابل توجهی وجود دارد. اپل در این زمینه شهرت بسیار زیادی دارد و کاربران زیادی صرفا از بین هدفون‌های اپل دست به انتخاب می‌زنند. اما به غیر از اپل، چندین شرکت دیگر هم وارد این بازار شده‌اند. در این مطلب به مقایسه‌ی ایرپاد پرو ۲ و وان‌پلاس بادز پرو ۲ می‌پردازیم تا باید ببینیم کدام مدل حرف بیشتری برای گفتن دارد. گفتنی است وان‌پلاس بادز پرو ۲ هنوز راهی بازار ایران نشده و لینک خرید قرار گرفته در این مطلب مربوط به نسل قبلی آن است.

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2nd Generation همراه با محفظه شارژ
هندزفری بی سیم وان پلاس مدل HAJ A GSP 503

جدول مشخصات

ایرپاد پرو ۲ وان‌پلاس بادز پرو ۲
وزن هر هدفون: ۵.۳ گرم
کیس: ۵۰.۸ گرم
هر هدفون: ۴.۹ گرم
کیس: ۴۷.۳ گرم
نسخه بلوتوث بلوتوث ۵.۳ بلوتوث ۵.۳
کدک‌های پشتیبانی شده SBC و AAC SBC و AAC و LC3 و LHDC
سیستم حذف نویز بله بله
قابلیت شارژ بی‌سیم بله بله
عمر باتری تا ۳۰ ساعت (با کیس و حذف نویز فعال) تا ۲۵ ساعت (با کیس و حذف و نویز فعال)
گواهی IP هدفون: IPX4
کیس: IPX4
هدفون: IP55
کیس: IPX4

طراحی و راحتی استفاده

هدفون وان‌پلاس به اندازه‌ی هدفون حس پریمیوم بودن را به‌خوبی منتقل می‌کند و در عین حال هرکدام از هدفون‌ها سبک‌تر از هدفون‌های ایرپاد پرو ۲ هستند. به طور مشخص، هرکدام از هدفون‌های وان‌پلاس ۴.۹ گرم وزن دارند ولی وزن هدفون‌های ایرپاد پرو ۲ به ۵.۳ گرم می‌رسد. بنابراین اختلاف وزن آن‌ها چندان محسوس نیست.

ایرپاد پرو 2

برای خرید ایرپاد پرو ۲ به غیر از رنگ سفید به گزینه دیگری دسترسی ندارید ولی برای هدفون وان‌پلاس می‌توانید بین رنگ مشکی و سبز دست به انتخاب بزنید. در طراحی وان‌پلاس بادز پرو ۲ از بافت دوگانه استفاده شده و به همین ساقه‌ی آن بدنه‌ی براقی دارد و باقی بدنه مبتنی بر پلاستیک مات است. ایرپاد پرو ۲ از گواهی IPX5 پشتیبانی می‌کند و بنابراین تا حدی در برابر نفوذ آب می‌تواند مقاومت کند. ولی هدفون وان‌پلاس به لطف بهره‌گیری از گواهی IP55 در این زمینه عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

ایرپاد پرو 2

البته به غیر از تغییرات اشاره شده، باید بگوییم که اندازه‌ی ساقه‌ی هر دو مدل برابر است و حتی میزان خمیدگی بخش بیرونی بدنه هم تفاوت زیادی با هم ندارد. در این میان فقط ساقه‌ی ضخیم‌تر هدفون وان‌پلاس توجه را جلب می‌کند ولی هر دو مبتنی بر زبان طراحی تقریبا مشابهی هستند. از نظر راحتی استفاده، ایرپاد پرو ۲ عملکرد نسبتا بهتری دارد ولی برای مدل وان‌پلاس در صورت استفاده از Eartip مناسب با اندازه‌ی گوش، احتمالا با تجربه کاربری خیلی خوبی روبرو می‌شوید.

کیس شارژ

در زمینه‌ی کیس شارژ هم هر دو مدل از کیس شارژ باکیفیتی استفاده می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه در مورد هر دو کیس این است که از یک دکمه برای قرارگیری هدفون در حالت pairing بهره می‌برند. همچنین چراغ قرار گرفته در کیس می‌تواند در زمان شارژ شدن یا زمانی که هدفون‌ها در حالت pairing قرار دارند، این موضوع را به کاربر اطلاع‌رسانی کنند.

ایرپاد پرو 2

هر دو کیس از گواهی IPX4 بهره می‌برند و در مورد مکانیسم بسته شدن کیس هم باید بگوییم که در این مورد کیس ایرپاد پرو ۲ عملکرد بهتری ارائه می‌دهد و صدای بسته شدن این کیس لذت‌بخش‌تر است. اگر کیس ایرپاد پرو ۲ از پورت USB-C بهتر بود اما در کل برای کاربران آیفون این موضوع یک ضعف محسوب نمی‌شود و آن‌ها مشکلی با پورت لایتنینگ ندارند.

اپ و قابلیت‌ها

قبل از بررسی قابلیت‌ها، همین ابتدا باید بگوییم که در صورت استفاده از گوشی‌های اندرویدی، نمی‌توانید از تمام امکانات ایرپاد پرو ۲ استفاده کنید. همچنین از طرف مقابل اگرچه وان‌پلاس بادز پرو ۲ با انواع گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها سازگاری بالایی دارد، اما در صورت استفاده از گوشی‌های وان‌پلاس، می‌توانید تجربه‌ی بهتری داشته باشید. البته فقط دو ویژگی هدفون وان‌پلاس مختص گوشی‌های این شرکت است که هر دو ویژگی چندان هم مهم نیستند.

ایرپاد پرو 2

بنابراین در زمینه‌ی تنوع قابلیت‌ها در صورت استفاده از گوشی‌های ساخت غیر از شرکت سازنده‌ی هدفون، طبیعتا هدفون وان‌پلاس عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. اول از همه باید به حذف نویز فعال تطبیقی اشاره کنیم که ۳ سطح از قدرت را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اکولایزر به ۵ حالت از پیش تنظیم شده دسترسی دارید و همچنین می‌توانید اکولایزر را شخصی‌سازی کنید.

در مورد ایرپاد پرو ۲ همانطور که گفتیم در صورت عدم استفاده از آیفون، برخی امکانات را از دست می‌دهید. البته کیفیت صدای آن بین آیفون و گوشی‌های مدرن اندرویدی فرقی ندارد زیرا از کدک AAC استفاده می‌کند. از بین قابلیت‌هایی که در صورت عدم استفاده از آیفون از دست می‌دهید، می‌توانیم به قابلیت صدای سه‌بعدی، اتصال بی‌وقفه و پیدا کردن آن با مشخصه‌ی Find My اشاره کنیم. همچنین اگر گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، قابلیت تشخیص خودکار بیرون آمدن یا قرار گرفتن هدفون در گوش غیرفعال می‌شود.

ایرپاد پرو 2

بنابراین اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از قابلیت‌هایی مانند حذف نویز فعال و فرمان‌های لمسی استفاده کنید. البته با یک گوشی اندرویدی، امکان شخصی‌سازی فرمان‌های لمسی وجود ندارد.

سیستم حذف نویز و عمر باتری

هر دو مدل در زمینه‌ی حذف صدای محیط حرف زیادی برای گفتن دارند. بنابراین در این زمینه با خیال راحت می‌توانید از هر دو استفاده کنید. در مورد عمر باتری باید بگوییم که در صورت فعال بودن سیستم حذف نویز، هر دو مدل با هر بار شارژ می‌توانند تقریبا تا ۵ ساعت دوام بیاورند. هر دو کیس می‌توانند عمر باتری را تا ۲۵ ساعت بیشتر کنند که عدد فوق‌العاده‌ای است. در ضمن اگر اهل استفاده از شارژ بی‌سیم هستید، هر دو کیس از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

کیفیت صدا و عملکرد

AirPods Pro 2 vs OnePlus Buds Pro 2 7

در نهایت مهم‌ترین مشخصه برای هدفون، کیفیت صدای دریافتی از آن است. در این زمینه، بدون هیچ شک و تردیدی باید وان‌پلاس بادز پرو ۲ را به‌عنوان برنده انتخاب کنیم. اما قبل از اینکه به جزئیات این موضوع بپردازیم، بهتر است اعدادی را مطرح کنیم. این هدفون از فرکانس‌های بین ۱۰ هرتز تا ۴۰ کیلوهرتز را پوشش می‌دهد و از کدک‌های صوتی LHDC، AAC، LC3 و SBC پشتیبانی می‌کند. در طرف مقابل، این هدفون از کدک‌های SBC و AAC پشتیبانی می‌کند.

با وجود اینکه هدفون ایرپاد انواع سبک‌های موسیقی را به زیبایی پخش کند، ولی واقعیت این است که هدفون وان‌پلاس در صورت استفاده از کدک LHDC، جزئیات بسیار بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین با استفاده از این کدک، می‌توانید صدای تک‌تک سازهای استفاده شده در آهنگ را به‌خوبی بشنوید و در نتیجه با تجربه جذاب‌تری روبرو می‌شوید. از نظر بیس هم هدفون ایرپاد ضعیف‌تر از رقیب خود ظاهر می‌شود.

AirPods Pro 2 vs OnePlus Buds Pro 2 8

برای فرکانس‌های بالا، ایرپاد پرو ۲ می‌تواند این فرکانس‌ها را کمی‌ شفاف‌تر پخش کند اما جزئیات زیادی که هدفون وان‌پلاس در اختیار شما قرار می‌دهد، گوش دادن به آهنگ‌های سبک راک را بسیار لذت‌بخشی می‌کند.

برنده‌ی نهایی: وان‌پلاس بادز پرو ۲ یا ایرپاد پرو ۲

اپل بدون شک نقش مهمی در افزایش محبوبیت هدفون‌های بی‌سیم ایفا کرده که بخشی از این موضوع به حذف زودهنگام جک هدفون از آیفون‌ها برمی‌گردد. این شرکت در زمینه‌ی هدفون‌های بی‌سیم هم سابقه‌ی زیادی دارد و به همین خاطر بسیاری از شرکت‌های رقیب چه از نظر طراحی و چه از نظر ویژگی‌های مختلف، تا حد زیادی از ایرپادها الگوبرداری می‌کنند. همین موضوع محدود کردن ویژگی‌ها برای گوشی‌های ساخت دیگر شرکت‌ها، نتیجه‌ی الگوبرداری از رویکرد اپل محسوب می‌شود.

AirPods Pro 2 vs OnePlus Buds Pro 2 9

با توجه به نکات مطرح شده، اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید خرید ایرپاد پرو ۲ اصلا کار عاقلانه‌ای نیست. با وجود اینکه با این هدفون به کیفیت صدای مناسب و سیستم حذف نویز قدرتمندی دست پیدا می‌کنید، اما از سوی دیگر برخی قابلیت‌های مهم مانند تشخیص خودکار خروج و ورود به گوش را از دست می‌دهید.

از سوی دیگر، وان‌پلاس بادز پرو ۲ با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها به خوبی سازگار است و اگرچه کاربران گوشی‌های وان‌پلاس به امکانات بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند، اما این ویژگی‌ها برای عموم کاربران اهمیت زیادی ندارند. از نظر کیفیت صدا، هدفون وان‌پلاس برنده بی چون‌و‌چرای این رقابت است اما اگر از یک یا چند گجت اپل استفاده می‌کنید و به این اکوسیستم علاقه‌ی زیادی دارید، احتمالا فارغ از اینکه برنده‌ی چنین رقابتی کدام هدفون است، در نهایت از بین ایرپادهای اپل دست به انتخاب خواهید زد.

هندزفری بلوتوثی مدل  inpods 12

۲۰۰,۰۰۰

۱۵۴,۰۰۰

تومان

هدفون بلوتوثی کیو سی وای مدل T13 TWS

۷۱۵,۰۰۰

تومان

منبع: guidingtech

سوالات متداول

آیا هر دو هدفون با تمام گوشی‌ها سازگار هستند؟

ایرپاد پرو ۲ برای گوشی‌های اندرویدی محدودیت‌های زیادی دارد ولی هدفون وان‌پلاس برای تمام گوشی‌ها امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد.

کدام هدفون کیفیت صدای بهتری دارد؟

در زمینه‌ی کیفیت صدا، عملکرد وان‌پلاس بادز پرو ۲ بسیار بهتر از رقیب خود یعنی ایرپاد پرو ۲ است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link