اپل و گوگل در حوزه های مختلف مبارزه ای خاموش را آغاز کردند

6a0120a5580826970c02af1c992ab5200d 800wi

به گفته مهندس سابق اپل این شرکت در حال سپری کردن یک مبارزه خاموش با گوگل است و به همین دلیل روی مباحثی مانند تبلیغات تمرکز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان سابق اپل می گویند کپی برداری برخی ویژگی های iOS توسط اندروید باعث ایجاد کینه برای اهالی کوپرتینویی ها شده است. بطوری که اپل همچنان در تلاش برای حذف گوگل از آیفون است. این گفته ها توسط فایننشال تایمز و به نقل از دو مهندس سابق اپل منتشر شده است.

طبق گزارش اپل اینسایدر، دو مهندس سابق اپل در مصاحبه خود از کلمه کینه برای بیان رابطه اپل با گوگل استفاده کردند. حتی آنها این رقابت ایجاد شده بین این دو شرکت را نوعی جنگ خاموش می دانند.

یکی از زمینه های نبرد بین این دو شرکت راه اندازی نقشه های اپل بود که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد و در آن زمان در بین کاربران چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در آن زمان این نقشه اپل به دلیل عدم ارائه ویژگی مسیرهای گام به گام مشابه اندروید در آیفون توسط گوگل بود.

اگرچه اپل به دنبال توسعه موتور جست و جو مشابه گوگل نیست. اما اپل بات را در سال ۲۰۱۵ توسعه داد و سیری و اسپات لایت نیز در برخی مواقع از آن استفاده می کنند.

مورد سوم به کسب و کار تبلیغاتی اپل مربوط است. طبق گزارش های منتشر شده اپل به دنبال گسترش کسب و کار واحد تبلیغات خود است. برخی ویژگی های حریم خصوصی این شرکت نیز روی دیگر شرکت های شخص ثالث مانند متا در تبلیغات اثر گذاشته است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.