اپل به iPadOS 17 چه قابلیت‌های جدیدی اضافه کرده است؟

شب گذشته در جریان رویداد WWDC 2023 طبیعتا شاهد رونمایی از iPadOS 17 هم بودیم که البته مانند iOS جدید تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته است. در هر صورت در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم‌عامل می‌پردازیم.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

۱۶,۴۹۰,۰۰۰

تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

۲۵,۹۹۰,۰۰۰

تومان

شخصی‌سازی لاک اسکرین

iPadOS 17

شخصی‌سازی لاک اسکرین در iOS 16 با استقبال گسترده کاربران روبرو شد و حالا آیپدهای مبتنی بر iPadOS 17 هم می‌توانند از این مشخصه بهره ببرند. مانند آیفون، در این سیستم‌عامل هم برای لاک اسکرین می‌توانید از بین فونت‌ها و تم‌های مختلف دست به انتخاب بزنید.

ویجت‌های تعاملی

iPadOS 17

در iPadOS 17 مانند iOS 17 بدون نیاز به باز کردن اپ‌ها، می‌توانید از ویجت‌های آن‌ها استفاده کنید. این یعنی حتی برای تعامل با ویجت‌ها دیگر لازم نیست آیپد را آنلاک کنید و از طریق لاک اسکرین قادر به انجام کارهای مختلفی خواهید بود.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

رونویسی پیام‌های صوتی

iPadOS 17

این قابلیت به زبان ساده می‌تواند محتوای پیام‌های صوتی را برای شما تایپ کند تا دیگر نیازی به گوش دادن به تمام پیام‌های صوتی نداشته باشید. همچنین زمانی که با فیس‌تایم تماس می‌گیرید و طرف مقابل پاسخ نمی‌دهد، به راحتی می‌توانید پیام ویدیویی برای اون ضبط کنید.

فیلتر جستجو در Messages

در iPadOS 17 جستجو در پیام‌های Messages بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. به‌عنوان مثال می‌توانید تعیین کنید که فقط از بین پیام‌های ارسال شد از بین چند نفر مشخص دست به جستجو بزنید. به لطف این مشخصه، سریع‌تر از گذشته پیام‌های موردنظر را پیدا خواهید کرد.

تبلت اپل مدل iPad Pro 11 2022 WIFI ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

ویجت‌های لاک اسکرین

iPadOS 17

در کنار شخصی‌سازی لاک اسکرین در iPadOS 17، در این نسخه برای دسترسی به ویجت‌ها در لاک اسکرین دیگر لازم نیست سوایپ کنید و به طور پیش‌فرض می‌توانید ویجت‌ها را مشاهده کنید. این یعنی دسترسی به اطلاعات ارائه شده از طرف ویجت‌ها راحت‌تر می‌شود.

راهیابی اپ Health به آیپد

iPadOS 17 7

اپ Health سال‌هاست در آیفون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالا با نسخه‌ی جدید iPadOS راهی آیپدها هم می‌شود. در این اپ همان مشخصه‌های نسخه‌ی آیفون وجود دارد و در ضمن اپل توجه ویژه‌ای به سلامت روان نشان داده است. همچنین برای اینکه آیپد فشار کمتری به چشم وارد کند، اگر آیپد را بسیار نزدیک به چشم‌های خود بگیرید، این اپ هشدار می‌هد.

تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت

پروفایل‌های سافاری

iPadOS 17 8

معمولا در آپدیت‌های جدید، مرورگر سافاری هم قابلیت‌های تازه‌ای دریافت می‌کند. یکی از قابلیت‌های جدید سافاری، امکان بهره‌گیری از پروفایل‌های مختلف برای آن است. این یعنی می‌توانید برای کار و استفاده شخصی مثلا دو پروفایل جداگانه درست کنید که در هرکدام از این پروفایل‌ها، افزونه‌ها، تب‌ها، کوکی‌ها و تاریخچه‌‌ی وب‌گردی متفاوتی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید، iPadOS 17 مانند iOS 17 با تغییرات چندانی روبرو نشده است. با توجه به این موضوع، احتمالا بسیاری از کاربران آیپد انگیزه‌ی زیادی برای دانلود و نصب این نسخه نخواهند داشت.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

۱۶,۴۹۰,۰۰۰

تومان

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 2021 Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

۲۵,۹۹۰,۰۰۰

تومان

منبع: MakeUseOf

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link