اپل از مک استودیو جدید با تراشه‌های M2 اولترا و M2 مکس رونمایی کرد

اپل دقایقی پیش از مک استودیو های جدید خود رونمایی کرده است؛ محصولاتی با تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمند M2 اولترا و M2 مکس.

اپل با ارتقای پردازنده‌ی به کار رفته در مک استودیوهای نسل قبل، مدل‌های ۲۰۲۳ را آپدیت کرده است؛ اکنون این محصولات علی‌رغم برخورداری از ظاهری مشابه با نسل گذشته، از لحاظ قدرت و سرعت پردازشی به شکل قابل توجهی بهتر هستند چرا که پردازنده‌های M2 اولترا و M2 مکس در آن‌ها به عنوان قلب تپنده ایفای نقش می‌کند در حالی که در نسل گذشته M1 به عنوان پردازنده حضور داشت. این کامپیوترها قرار است در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) با قیمت پایه‌ی ۱۹۹۹ دلار رسما راهی بازار شوند.

مک استودیو

از پردازنده‌ی M2 اولترا به عنوان «هیولای پردازشی» یاد می‌شود که در مک استودیوی جدید ایفای نقش می‌کند. M2 مکس به تنهایی تراشه‌ی قدرتمندی است؛ حالا اپل برای ساخت مدل اولترا دو تراشه‌ی M2 مکس را با هم ادغام کرده تا نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای رقم بخورد؛ M2 اولترا پردازنده‌ای است ۲۴ هسته‌ای، تا ۷۶ هسته گرافیک و ۳۰٪ سریع‌تر از M1 اولترا که طبق ادعای اپل، یک سیستم واحد با این گرافیک قادر است کارهایی را انجام دهد که یک گرافیک مجزا به خاطر محدودیت‌های حافظه قادر به انجام آن‌ها نیست. چرا که M2 اولترا از ۱۹۲ گیگابایت حافظه‌ی یکپارچه بهره می‌برد که ۵۰٪ بیشتر از M1 اولترا است. به صورت کلی پهنای باند این گرافیک قدرتمند به ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد که در کنار موتور پردازشی ۳۲ هسته‌ای و ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور مک استودیوی جدید را به غول پردازشی جهان تبدیل کرده است.

Screenshot 2023 06 05 211900
مک استودیو

طبق گفته‌های اپل مک استودیو مجهز به M2 اولترا قادر است تا ۶ نمایشگر پرو دیسپلی XDR اپل را پشتیبانی کند و حالا از وای‌فای ۶E هم برای دانلودهای سریع‌تر و بلوتوث ۵.۳ برای اتصال‌های پایدارتر لوازم جانبی بهره می‌برد. روی پنل پشتی آن هم شاهد تعبیه‌ی ۴ پورت تاندربولت ۴، پورت اترنت با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه، پورت HDMI و دو پورت USB-A هستیم. در جلو هم دو پورت USB-C و یک اسلات کارت SD به چشم می‌خورد.

مک استودیو مجهز به M2 مکس هم محصول قدرتمندی است چرا که از پردازنده‌ای ۱۲ هسته‌ای، تا ۳۸ هسته گرافیک، تا ۹۶ گیگابایت حافظه‌ی یکپارچه و پهنای باند ۴۰۰ گیگابایتی حافظه برخوردار است.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

۴۷,۱۹۰,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022

۶۳,۹۷۰,۰۰۰

تومان

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.