اولین توافق‌نامه هوش مصنوعی در بین آمریکا و اروپا امضا شد

man woman shake hands us flag 63d801d7733fadf7488778dd

ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا توافق‌نامه‌‌ای امضا کرده‌اند تا با تعیین چهارچوب‌هایی جدید، استفاده از هوش مصنوعی را برای بهبود کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، سیستم‌های اضطراری، پیش‌بینی آب‌و‌هوا و شبکه‌ی برق تسریع کنند.

رویترز به‌نقل از یکی از مقام‌های ارشد دولت ایالات متحده می‌‌نویسد این نخستین توافق‌نامه‌ی عمده‌ی آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا با محوریت هوش مصنوعی است. توافق‌نامه‌های قبلی عمدتاً روی حوزه‌هایی محدود نظیر بهبود حریم خصوصی متمرکز بودند.

مدل‌سازی هوش مصنوعی به الگوریتم‌های یادگیری ماشین اشاره می‌کند که از داده‌های ثبت‌شده برای تصمیم‌گیری منطقی استفاده می‌کنند. این نوع مدل‌ها را می‌توان برای تسریع و بهبود عملیات‌ها و خدمات دولتی استفاده کرد.

مقام ارشد دولت ایالات متحده می‌گوید مهم‌ترین جنبه‌ی توافق این است که داده‌های آمریکا در آمریکا و داده‌های اروپا در اروپا باقی می‌مانند: «می‌توانیم مدلی بسازیم که با داده‌های اروپا و آمریکا ارتباط برقرار کند؛ چون هرچه مقدار و تنوع داده‌ها بیشتر باشد، مدل هوش مصنوعی بهتر می‌شود.»

به‌موجب توافق بین آمریکا و اروپا، دولت‌ها به مدل‌های هوش مصنوعی بیشتر و پیشرفته‌تری دسترسی خواهند داشت تا بتوانند سیستم‌های اضطراری را تقویت و شبکه‌ی برق را بهتر مدیریت کنند. ناگفته نماند هوش مصنوعی مزایای دیگری نیز به‌ارمغان خواهد آورد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.