اورکلاک پردازنده Xeon W9-3495X – مصرف انرژی تا ۱۸۸۱ وات!

شرکت اینتل ماه گذشته عرضه نسل جدید پردازنده‌های HEDT خود یعنی پردازنده‌های Sapphire Rapids WS/112L/64L را آغاز کرد و حال، اورکلاکرها دارند به سراغ این پردازنده‌ها می‌روند. به تازگی نتایج اورکلاک یکی از پردازنده‌های پرچمدار این سری یعنی Xeon W9 3495X منتشر شده است.

اورکلاک پردازنده Xeon W9-3495X

پردازنده‌های Xeon W3400X عملکرد چندهسته‌ای مطلوبی دارند و در برخی تست‌ها توانسته‌اند رکوردهای طولانی‌مدت پردازنده‌های Ryzen Threadripper را پس بگیرند. اما جدا از رکوردها، پردازنده‌های HEDT اینتل مصرف انرژی بسیار بالایی دارند. توان حرارتی پایه این پردازنده‌ها ۳۵۰ وات است و بیشینه مصرف انرژی این پردازنده‌ها زیر فشار حداکثری حتی بیشتر هم می‌شود.

صرفاً جهت یادآوری، پردازنده‌های Sapphire Rapids که پسوند X دارند قابلیت اورکلاک نیز دارند. همان‌طور که گفتیم، به تازگی اورکلاکرهای معروف نظیر Elmor یا Der8auer به سراغ پردازنده پرچمدار این سری یعنی پردازنده ۵۶ هسته‌ای Xeon W9 3495X رفته‌اند و آن را اورکلاک کرده‌اند. اورکلاک این پردازنده روی یک مادربرد ASUS W790E SAGE SE انجام شده و از حافظه‌های G.SKILL Zeta R5 DDR5 برای این عملیات استفاده شده است، حافظه‌هایی که به طور اختصاصی برای این پلتفرم بهینه شده‌اند.

Xeon w9 3495X 5.5 GHz 1900W 1200x675 1

خروجی این عملیات اورکلاک فرکانس ۵.۵ گیگاهرتز روی هر ۵۶ هسته بوده که رسیدن به آن، مستلزم استفاده از خنک‌کننده نیتروژن مایع است تا بتوان دمای پردازنده را روی منفی ۹۵ درجه سلسیلیوس نگه داشت. اما نکته مهم‌تر، بیشینه مصرف انرژی ۱۸۸۱ واتی این پردازنده حین اورکلاک است، توانی که از قدرتمندترین سیستم گیمینگ زیر فشار سنگین (پردازنده + کارت گرافیک) باز هم بیشتر است.

این پردازنده توانست در این تست اورکلاک امتیاز ۱۳۲۲۲۰ را در Cinebench R23 کسب کند. متأسفانه این امتیاز نتوانست رکورد هفته گذشته Elmor یعنی ۱۳۲۴۸۴ را بشکند. اگر این پردازنده در تست قبل توانسته امتیاز بالاتری کسب کند، پس مصرف انرژی بالاتری هم داشته است، یعنی توانی بالای ۱.۹ کیلووات که توان بسیار بالایی برای یک پردازنده است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.