انویدیا مدل ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 را فعلا عرضه نخواهد کرد

انویدیا ساعاتی قبل اعلام کرد که مدل ۱۲ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4080 فعلا راهی بازار نخواهد شد. این در حالی است که ماه گذشته انویدیا از مدل ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی این کارت گرافیک رونمایی کرد و قرار بود هر دو ماه بعدی میلادی به دست کاربران برسند. انویدیا حالا انتشار پستی اعلام کرده که اگرچه مدل ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 یک کارت گرافیک فوق‌العاده است، اما نام‌گذاری آن منجر به گیج شدن کاربران می‌شود. بنابراین حدود یک ماه دیگر فقط مدل ۱۶ گیگابایتی RTX 4080 عرضه خواهد شد.

بعد از معرفی این دو مدل، رسانه‌ها از تفاوت زیاد بین آن‌ها انتقاد کردند. با وجود اینکه در نگاه اول به نظر می‌رسد بین این دو مدل تفاوت زیادی وجود ندارد، اما واقعیت این است که شاهد تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها هستیم. مدل ۱۲ گیگابایتی RTX 4080 قرار بود با قیمت پایه ۸۹۹ دلار راهی بازار شود. این کارت گرافیک از ۷۶۸۰ هسته‌ی CUDA و سرعت پایه ۲.۳۱ گیگاهرتز بهره می‌برد که البته حداکثر سرعت آن به ۲.۶۱ گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر، مدل ۱۶ گیگابایتی توان سخت‌افزاری بسیار بیشتری دارد زیرا از ۹۷۲۸ هسته‌ی CUDA استفاده می‌کند. بنابراین افرادی که می‌خواستند برای یک کارت گرافیک قدرتمند سری RTX 40 قیمت پایین‌تری بپردازند، حالا باید بیشتر صبر کنند و ماه آینده مدل ۱۶ گیگابایتی RTX 4080 با قیمت ۱۱۹۹ دلار به دست کاربران می‌رسد. هنوز مشخص نیست که مدل ۱۲ گیگابایتی این کارت چه زمانی و با چه اسمی عرضه خواهد شد.

منبع: The Verge

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.