اندروید در معرض خطر از دست دادن بازار بزرگ هند قرار دارد

jcjav7jm4rkpxgxtufutqfo2xu 0

گوگل در معرض خطر از دست دادن یکی از بازارهای بزرگ خود یعنی هند قرار دارد. در حال حاضر سهم این سیستم عامل در هند ۹۷ درصد است و یا توجه به اقدامات سازمان رقابت هند این سهم در حال کاهش است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر سهم اندروید در بازار جهانی حدود ۴۳ درصد است و از طرفی iOS نیز به عنوان تنها رقیب اندروید ۱۷.۶۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. بزرگترین بازار اندروید مربوط به بازار هند است که در آن ۹۷ درصد از مردم از این سیستم عامل استفاده می کنند و در صورت کاهش این سهم آسیب های بزرگتری به اندروید وارد خواهد شد.

به دلیل صدور دستور ضدرقابتی در هند در زمینه نحوه بازاریابی این شرکت در مورد اندروید، رشد این سیستم عامل در هند متوقف شده است. گوگل سال گذشته مبلغ ۱۶۱ میلیون دلار توسط کمیسیون رقابت هند جریمه شده بود و این کمیسیون طی دستوری به گوگل درخواست تغییر محدودیت های اجباری نصب برنامه های پیش فرض توسط سازندگان گوشی های هوشمند را داشته است. گوگل معتقد است چنانچه در برابر این تصمیم تسلیم شود باید مدل تجاری قدیمی خود را تغییر دهد و یا تغییراتی در قراردادهای کنونی ایجاد کند.

طبق گزارش WccfTech، در صورت انجام این توافق نیز گوگل به مشکلات متعددی دچار خواهد شد. زیرا این شرکت مجبور است تغییراتی را در پلتفرم موبایلی خود ایجاد کند. در حالیکه رویه کنونی حدود ۱۵ سال است که اجرا می شود. به عنوان مثال برنامه هایی مانند یوتیوب یا گوگل مپ از اجزای اصلی اکوسیستم گوگل شناخته می شود. اما سازمان رقابتی هند این برنامه ها را ممنوع اعلام کرده است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.