امکان اتصال گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۱ از طریق هات‌اسپات به‌زودی فراهم می‌شود

Untitled 5 10

مایکروسافت به‌تازگی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرده که امکان اتصال گوشی اندرویدی به سیستم مبتنی بر این سیستم‌عامل از طریق هات‌اسپات را نشان می‌دهد.

مایکروسافت به‌تازگی نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرده که به نظر می‌رسد قابلیت‌های جدیدی قرار است به‌زودی به آن اضافه شود که از جمله این موارد می‌توان به امکان اتصال گوشی اندرویدی از طریق هات‌اسپات به سیستم مبتنی بر ویندوز ۱۱ اشاره کرد. بدین ترتیب دیگر برای اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر نیازی به لزوما کابل نخواهید داشت.

به گزارش وب‌سایت ویندوز سنترال، این آپدیت فقط برای اینسایدرهای توسعه‌دهنده در دسترس قرار دارد اما نکته‌ی مثبت اینجاست که در آینده‌ای نزدیک برای عموم کاربران هم در دسترس قرار می‌گیرد. بنابراین قابلیت جدید اپلیکیشن Phone Link هم برای آن‌ها عرضه می‌شود. این قابلیت جدید نیازمند این است که سیستم شما از وای‌فای پشتیبانی کند. درست مثل کامپیوترهای مک که به‌راحتی از طریق هات‌اسپات می‌شود بین آن‌ها و گوشی‌های آیفون ارتباط برقرار کرد.

البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که این آپدیت فعلا فقط برای گوشی‌های سامسونگ که از رابط کاربری One UI 4.1.1 یا بالاتر بهره می‌برند در دسترس قرار دارد اما گفته می‌شود مایکروسافت به احتمال زیاد آن را برای سایر دستگاه‌ها هم در دسترس قرار خواهد داد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سرفیس Duo اشاره کرد که محصول خود مایکروسافت است اما فعلا از قابلیت یادشده بهره نمی‌برد. صحبت از سرفیس Duo که شد باید به این نکته اشاره کنیم اوایل این هفته بود که متوجه شدیم مایکروسافت می‌خواهد ویندوز ۱۲L را با شکل و شمایل و قابلیت‌های شبیه به ویندوز ۱۱ برای سرفیس Duo عرضه کند. البته اینکه قابلیت یادشده با این آپدیت به نماینده‌ی مایکروسافت اضافه شود یا خیر مشخص نیست.

مایکروسافت طی یک سال اخیر توجه زیادی روی نزدیک‌تر کردن ویندوز و اندروید داشته که از جمله اصلی‌ترین اقدامات این شرکت در این زمینه می‌توان به پشتیبانی از نرم‌افزارهای اندرویدی (در تعداد محدود) در ویندوز ۱۱ اشاره کرد، آن هم به صورت بومی، نه اینکه نیاز به نصب یک اپلیکیشن شبیه‌ساز باشد. درست هفته‌ی گذشته بود که مایکروسافت نقشه‌ی راه ارتقای Windows Subsystem for Android (به اختصار WSA) را منتشر کرد که طی آن متوجه شدیم پشتیبانی از اندروید ۱۳ هم قرار است به ویندوز ۱۱ اضافه شود.

هنوز نمی‌دانیم با پشتیبانی ویندوز ۱۱ از اندروید ۱۳ چه قابلیت‌هایی به سیستم‌عامل مایکروسافت اضافه خواهد شد چون فعلا این موضوع در حد یک خبر رسمی است و نه اتفاقی که رخ داده باشد. بنابراین باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم.

منبع: Android Authority

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.