الدن رینگ؛ توضیح کامل تمام پایان‌ها و راهنمای رسیدن به آن‌ها

داستان الدن رینگ ممکن است که کمی بیشتر از بازی‌های قبلی فرام‌سافتور قابل درک باشد، اما این بدان معنا نیست که از پیچیدگی‌های مشهور بازی‌های این استودیو برخوردار نیست.

این پیچیدگی‌ها به طور خاص در مورد ۶ پایان بازی صدق می‌کنند. در حالی که دیالوگ‌های شخصیت‌های مختلف و توضیحات آیتم‌ها اطلاعاتی در مورد جهان و تاریخ سرزمین‌های میانه ارائه می‌دهند، پایان‌های بازی تنها با صحنه‌هایی کوتاه توضیح داده می‌شوند و هر کدام به قدری مبهم هستند که تفسیرهای مختلفی از آن‌ها وجود دارد. البته بازیکنان می‌توانند با توجه به انتخاب‌ها و رویدادهایی که به پایان‌های مختلف ختم می‌شوند، اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها بدست آوردند، با این حال از آنجایی که می‌توان همزمان چندین ماموریت را دنبال کرد که هر کدام از آن‌ها منجر به پایان‌های مختلفی می‌شود، به راحتی می‌توان در راستای درک پایان‌های مختلف بازی گیج شد، به خصوص وقتی که برای اولین بار بازی را تجربه می‌کنید و هنوز با دنیای جدید و عجیب آن غریبه هستید.

هیچ پایان خوب یا بدی برای داستان وجود ندارد. البته برخی از آن‌ها سرزمین‌های میانه را در وضعیت جالبی قرار نمی‌دهند. از بین ۶ پایان بازی، سه مورد به عنوان پایان‌های اصلی در نظر گرفته می‌شوند که هر کدام در نهایت یک پاداش به بازیکن اعطا می‌کنند. از طرفی سه مورد دیگر را می‌توان به عنوان پایان‌های مخفی بازی در نظر گرفت. جالب است بدانید که هر یک از این شش پایان، بازیکن را ملزم می‌کند تا با یک خدای بیرونی (نیروهایی کیهانی و مرموز که جهان را کنترل می‌کنند) طرف شود. در حال حاضر تاثیر این خدایان بر سرزمین‌های میانه غیرقابل انکار است.

Age of Fracture

الدن رینگ

آیا بر تخت پادشاهی نشسته و تبدیل به یک الدن لرد می‌شوی؟

Age of Fracture اصلی‌ترین پایان بازی است. مسیری که هر تارنیشد به طور پیش‌ فرض پس از بیدار شدن در سرزمین‌های میانه به سمت آن هدایت می‌شود. این پایانی است برای کسانی که به دنبال پذیرش نظم و حفظ وضعیت موجود هستند. ملینا (Melina)، مفسران انگشت (Finger Readers) و خود دو انگشت همگی اصرار دارند که تنها راه نجات سرزمین‌های میانه، ترمیم گلدن اوردر (قوانینی که تار و پود واقعیت را در دنیای الدن رینگ تشکیل می‌دهد) و بازگرداندن همه چیز به همان شکلی است که در گذشته بوده‌اند. آن‌ها در طول بازی به شدت بازیکن را به سمت این هدف تشویق می‌کنند. در پایان، آواتار بازی توصیه های آن‌ها را دنبال کرده و با طرفداری از اراده‌ی بزرگ (Greater Will) به عنوان یک خدای بیرونی و بهبود گلدن اوردر به یک الدن لرد تبدیل می‌شود. سپس بر تخت پادشاهی نشسته و نفوذ خدای بیرونی را در سراسر سرزمین‌ به نوعی گسترش می‌دهد.

این ساده‌ترین پایانی است که می‌توان به آن دست یافت، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که بازی را به همان شکلی که گفته می‌شود، انجام دهید. در عمل، این بدان معناست که شما باید حداقل دو نیمه خدا را شکست دهند و رون‌های آن‌ها بدست آورید. سپس باید به لیندل (Leyndell) سفر کنید و مارگوت (Morgott) را قبل از درخت ارد شکست دهید. پس از آن، باید به قله‌های غول‌ها سفر کنند و غولی با نام Fire Giant را نابود کنید. در ادامه ملینا ظاهر می‌شود و از خود برای شعله‌ور کردن درخت ارد استفاده می‌کند. از آنجا، شما به منطقه‌ی Crumbling Farum Azula منتقل خواهید شد؛ جایی که باید با Maliketh بجنگید تا در نهایت به درخت ارد دسترسی پیدا کنید. البته این امر مستلزم بازگشت به لیندل و مبارزه با آخرین نگهبان این درخت یعنی گادفری (Godfrey) است. پس از شکست او، می‌توانید وارد درخت ارد شده و در یک مبارزه با راداگون (Radagon) و هیولای الدن (Elden Beast) روبرو شوید. در نهایت برنده شدن در این نبرد به شما اجازه می‌دهد تا حلقه‌ی الدن را ترمیم کنید و به این پایان دست پیدا کنید.

Lord of Frenzied Flame

ارباب شعله‌ی آشفته

آیا تبدیل به ارباب شعله‌ی آشفته شده و اجازه می‌دهی که جهان در آتش بسوزد؟

رسیدن به دومین پایان اصلی بازی کمی دشوارتر است که البته با توجه به ماهیت الدن رینگ، این چندان چیز تعجب‌آوری نیست. این پایان برای کسانی است که به دنبال هرج و مرج و ویرانی هستند و می‌خواهند که جهان را در آتش مشاهده کنند، کاملا مناسب است. در این پایان، آواتار بازی درخواست اراده‌ی بزرگ و یارانش را رد می‌کند تا شعله‌ی آشفته (The Frenzied Flame) و گسترش هرج و مرج را در آغوش بگیرد. او در نهایت شروع به نابود کردن هر چیزی می‌کند که اراده‌ی بزرگ به ایجاد آن کمک کرده است و جهان را تبدیل به خاکستر می‌کند.

برای دستیابی به این هدف، شما باید توسط سه انگشت به نوعی علامت‌گذاری شوید؛ رویدادی که باعث می‌شود از پایان‌های دیگر محروم شوید و البته ملینا نیز شما را رها خواهد کرد زیرا برخلاف میل او عمل می‌کنید. برای یافتن سه انگشت، باید از طریق شخصیت‌هایی نظیر شبریری (Shabriri) یا هایتا (Hyetta) درباره شعله‌ی آشفته اطلاعاتی کسب کنید. سپس به کلیسایی (Cathedral of the Forsaken) در زیر لیندل بروید. در آنجا با یک باس اختیاری با نام Mohg روبرو شوید و از دیوار فذضی پشت سر او عبور کنید. این شما را به مکانی می‌برد که مملو از اجساد افرادی است که مدت‌ها پیش مرده‌اند و در آنجا دری از سنگ مذاب را پیدا می‌کنید که ظاهرا تکان نمی‌خورد. برای رسیدن به سه انگشت باید زره‌ی خود را به صورت کامل در بیاورید تا در برای شما باز شود.

از اینجا به بعد، باید بازی را به طور معمول ادامه دهید و زمانی که قرار است درخت ارد در آتش بسوزد، به جای ملینا خواهید سوخت. در نهایت هنگامی که باس نهایی شکست بخورد، هیچ راهی برای بهبود حلقه‌ی الدن وجود نخواهد داشت، در عوض این پایان شروع می‌شود. البته اگر به هر دلیلی نظر خود را تغییر دهید، امکان توقف آن وجود دارد. اما برای انجام این کار، باید وارد ماموریت مربوط به میلیسنت (Millicent) شوید؛ ماموریتی که از باتلاق‌ها و خرابه‌های منطقه‌ی Caelid شروع می‌شود و با شکست مالنیا (Malenia)، سخت‌ترین باس بازی، به پایان می‌رسد. انجام این کار به شما آیتم Miquella’s Needle را می‌دهد. این آیتم اگر در منطقه‌ی Dragonlord Placidusax استفاده شود، پایان‌های دیگر قابل دسترسی می‌شوند، اما پایان Lord of Frenzied Flame برای همیشه قفل می‌شود.

Age of Stars

الدن رینگ

آیا با رانی همراه می‌شوی و عصر ستارگان را آغاز می‌کنی؟

این آخرین پایان‌ اصلی است و شاید مبهم‌ترین آن‌ها نیز باشد. برای رسیدن به این پایان، به تکمیل یک ماموریت بسیار خاص نیاز دارید. در واقع برای کسانی که آرزوی تغییر دارند و به دنبال رسیدن به خرد از طریق ستاره‌ها هستند، این پایان مناسب خواهد بود. در این پایان، آواتار بازی به رانی جادوگر کمک می‌کند تا جایگزین ملکه ماریکا (Marika) شود و سرزمین‌های میانه را از تاثیر گلدن اوردر خلاص کند. با انجام این کار، رانی به یک الهه تبدیل می‌شود و تارنیشد را به عنوان ارباب و همسر خود می‌پذیرد. سپس از قدرت خود استفاده می‌کند تا گلدن اوردر را برای همیشه کنار بزند و ماه تاریک را برای ایجاد یک نظم و آیین جدید به میان آورد. سپس رانی سرزمین‌های میانه را ترک می‌کند و آواتار را به یک سفر هزار ساله در سراسر کیهان می‌برد و در واقع سرزمین‌های میانه را بدون یک لرد یا خدایی که مراقب آن باشد، می‌گذارد.

برای رسیدن به این پایان، باید ماموریت‌های پیچیده و طولانی مربوط به رانی را تکمیل کنید. این ماموریت‌ها شامل یافتن این جادوگر مرموز در بالای برج Ranni’s Rise در لیورنیا (Liurnia) و تلاش برای یافتن گنج مخفی شهر نوکرون (Nokron) است. دسترسی به این شهر زیرزمینی تنها با شکست دادن باس رادان (Starscourge Radahn) امکان‌پذیر است. کاوش در شهر در نهایت به یک صندوقچه‌ی حاوی آیتم Fingerslayer Blade، گنجی که رانی به دنبال آن است، می‌انجامد. در ادامه رانی شما را راهنمایی می‌کند تا بدن او را در بالای برج الهی (Divine Tower) لیورنیا پیدا کنند و Curse Mark را به دست آورند. بخش بعدی ماموریت شامل کشتن دشمنی به نام Baleful Shadow است که در شهر نوکشتلا (Nokstella) یافت می‌شود می‌شود. با استفاده از کلید Discarded Palace که بعد از کشتن او بدست می‌آورید، صندوق کنار رنلا (Rennala) در منطقه‌ی Raya Lucaria را باز کرده و حلقه‌ی ماه تاریک (Dark Moon) را کسب می‌کنید.

سپس شما باید یکی دیگر از باس‌های اختیاری بازی با نام Astel، را پیدا کرده و شکست دهید. پس از آن به منطقه‌ی جدیدی از نقشه و کلیسای Manus Celes دسترسی خواهید داشت. در غارهای زیر کلیسا، رانی را خواهید یافت. اگر حلقه را به او بدهید، بیدار می‌شود و سپس، وقتی که باس نهایی بازی شکست می‌خورد، پایان عصر ستاره‌ها آغاز می‌شود و رانی جادوگر (Ranni the Witch) تبدیل به رانی الهه (Ranni the Goddess) می‌شود.

Age of the Duskborn

الدن رینگ

آیا به دنبال آغاز دوران Duskborn و پایان دادن به یک نفرین جاودانگی هستی؟

 این اولین مورد از پایان‌های فرعی مرتبط با پایان اصلی الدن لرد است. برای کسانی که ارزش جاودانگی را درک می‌کنند و می‌خواهند که بر گلدن اوردر تسلط داشته باشند، این پایان مناسب است. در این پایان، تارنیشد با فیا (Fia) همراه می‌شود. به گادوین (Godwyn)، اولین نفر از نیمه خدایان که سقوط می‌کند، به عنوان خدای مرگ زندگی دومی اعطا می‌شود و فیا به او کمک می‌کند تا رون Death Prince را بسازد. این رون گلدن اوردر را به طور کامل بهبود می‌بخشد و چرخه‌ی طبیعی زندگی و مرگ را دوباره شروع می‌کند. تارنیشد روی تخت پادشاهی می‌نشیند و یک مه خاکستری و بی‌انتها سرزمین‌های میانه را فرا می‌گیرد و نفرین جاودانگی را برای کسانی که در آن زندگی می‌کنند، از بین می‌برد.

برای رسیدن به این پایان تاریک، شما باید مراحل مربوط به فیا را کامل کنید که البته به شدت با مراحل رانی به نوعی تلاقی دارد و بنابراین از دست دادن آن‌ها طبیعی است. در واقع لازم است چندین بار با فیا در Roundtable Hold صحبت کنید و به او اجازه دهید تا آواتار را در آغوش بگیرد و برکت (Blessing) خود را به او بدهد. در نهایت، او خنجری فرسوده را به شما خواهد داد. دادن این خنجر به شخصیتی به نام دی (D, Hunter of the Dead) باعث می‌شود تا فیا او را به قتل برساند و به منطقه‌ی Deeproot Depths نقل مکان کند.

شما او را در بالاترین بخش Deeproot Depths پیدا خواهید کرد. از اینجا، باید به ماموریت‌های مربوط به رانی بپردازید تا زمانی که Curse Mark را از بدن او بدست آورید. بردن این آیتم برای فیا باعث می‌شود که او در کنار جسد گادوین بخوابد و تعامل با او به شما اجازه می‌دهد تا وارد رویای او شده و باس Lichdragon Fortissax را شکست دهد. پس از تکمیل همه‌ی این‌ها به عنوان جایزه به شما رون Death Prince تعلق می‌گیرد. با در اختیار داشتن این رون و پس از شکست دادن باس نهایی، گزینه‌ی جدیدی به بازیکن ارائه می‌شود که با انتخاب آن، پایان ذکر شده را مشاهده کرده و به آزار و شکنجه‌ی کسانی که در مرگ زندگی می‌کنند، پایان خواهید داد.

Age of Order

Age of Order

آیا به دنبال یک جهان عاری از جاه طلبی و پایان درگیری هستی؟

این مورد یکی دیگر از پایان‌های فرعی برگرفته از پایان الدن لرد است و برای کسانی است که به دنبال ثبات و پایان نزاع در سرزمین‌های میانه هستند، مناسب محسوب می‌شود. در این پایان، تارنیشد با شخصیتی به نام Goldmask همراه شده و  رون Perfect Order را ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد این هدف واقعی اراده‌ی بزرگ است یعنی جهانی عاری از جاه طلبی و درگیری‌هایی که می‌تواند ایجاد کند. دنیایی که همه جایگاه خود را می‌دانند و هیچ قانونی را نمی توان تغییر داد یا کنار زد. آواتار بازی این واقعیت سخت جدید را بر سرزمین‌های میانه تحمیل می‌کند و بر تخت پادشاهی می‌نشیند تا در نور طلایی صلح غوطه‌ور شود. برای رسیدن به این پایان، شما باید ماموریت‌های مربوط به Goldmask را تکمیل کنید. انجام این کار بسیار ساده‌تر از ماموریت‌های رانی یا فیا است، زیرا ماموریت‌های Goldmask همراه با ماموریت‌های اصلی دنبال می‌شوند.

پس از ورود به منطقه‌ی Altus Plateau، برای اولین بار با گلدماسک در لبه‌ی یک پل شکسته ملاقات می‌کنید و برادر کورهین (Brother Corhyn) را نیز در همان نزدیکی پیدا خواهید کرد. این دو در تلاش برای حل معما هستند. آن‌ها را رها کنید و طلسم Law of Regression را در مقابل مجسمه‌ی غول پیکر ماریکا در داخل پایتخت پیاده‌سازی کنید تا نشان دهید که ماریکا و راداگون یکی هستند. گفتن این موضوع به گلد‌ماسک معما را حل می‌کند. سپس باید کورهین و گلد‌ماسک را در منطقه‌ی Stargazers’ Ruins در قله‌های غول‌ها یافته و با آن‌ها صحبت کند. با انجام این کار، می‌توانید به مسیر اصلی بپردازید تا لیندل در خاکستر غوطه‌ور شود. پس از آن می‌توانید جسد گلدماسک را در کنار کولوسئوم (Colosseum) پیدا کنید. برداشتن رون Perfect Order از بدن او، گزینه‌ی جدیدی را پس از شکست دادن باس نهایی بازی در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت با انتخاب آن، یک نوع آیین و حکومت جدید را در سرزمین‌های میانه برقرار خواهید کرد.

Blessing of Despair

الدن رینگ

یا شاید می‌خواهی که تنها رنج و بدبختی جهان را تماشا کنی؟

این آخرین پایان فرعی مرتبط با پایان الدن لرد است. برای کسانی که ساکنان سرزمین‌های میانه را تحقیر کرده و به دنبال نفرین همه‌ی آن‌ها هستند، این پایان مناسب است. در این پایان، تارنیشد با سرگین‌خوار (Dung Eater) کثیف و نفرت‌انگیز همراه می‌شود؛ شخصیتی که قصد دارد دنیا را فقط به این دلیل که از دیدن رنج مردم لذت می‌برد، نفرین کند. آواتار زمانی که بر تخت پادشاهی نشسته و به الدن لرد تبدیل می‌شود، نفرین را گسترش داده و ساکنان سرزمین‌های میانه و تمام نسل‌های آینده را آزار می‌دهد. در نهایت این مانع از بازگشت آن‌ها جهت تولد دوباره به درخت ارد می‌شود.

برای رسیدن به این پایان تلخ و غم‌انگیز، شما باید سرگین‌خوار را در منطقه‌ی Subterranean Shunning-Grounds پیدا کرده و او را از زندانش آزاد کنید. برای انجام این کار نیز ابتدا باید با روح او در Roundtable Hold صحبت کرده و آیتم Seedbed Curse را به او نشان دهید. این کار باعث می‌شود که سرگین‌خوار کلید Sewer-Gaol را به شما بدهد. پس از آزادی، او را می توان در منطقه‌ی Outer Moat در لیندل پیدا کرد؛ جایی که او شما را به مبارزه دعوت می‌کند. او را شکست دهید و او به سلول خود باز خواهد گشت. در آنجا از شما می‌خواهد که تعداد بیشتری از آیتم Seedbed Curse برای او بیاورید. اگر پنج عدد از این آیتم را به او تحویل دهید، سرگین خوار به شما رون Fell Curse را اهدا می‌کند. مانند پایان‌های فرعی قبلی، پس از شکست دادن باس نهایی به شما یک گزینه‌ی جدید داده می‌شود. در نهایت با انتخاب آن خواهید دید که دنیا در برابر بیماری و ناامیدی تسلیم می‌شود.

الدن رینگ در حال حاضر برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: Goomba Stomp

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link