اعلام نقشه راه پردازنده های PC اینتل در وبینار هفته آینده این شرکت

اینتل به تازگی اعلام کرد که نقشه راه پردازنده های PC را در وبینار خود در هفته آینده منتشر خواهد کرد. در این رویداد آنلاین کمپانی اینتل قرار است دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در مورد پاسخگویی به درخواست‌های بازار، درایورها و محصولاتی که در سال آینده قرار است معرفی شوند اعلام کند.

اینتل که بزرگ‌ترین تامین کننده ریزپردازنده در جهان است اخیراً بیشترین آسیب را در خصوص کاهش تقاضای بازار برای پردازنده‌های PC دیده است. با این حال انتظار می‌رود که در آینده تقاضا در این زمینه دوباره افزایش یابد و تیم مدیریتی اینتل در نظر دارد که کمپانی را برای برآورده کردن نیاز مشتریان و پاسخ به تقاضای بازار آماده کند.

اینتل قصد دارد اهداف خود در بخش PC را در یک وبینار آنلاین برای سرمایه‌گذاران این شرکت اعلام کند. اینتل هنوز نیز یک شرکت قدرتمند در بخش CPU محسوب می‌شود و محصولات PC آن چه الان و چه در آینده احتمالا توانایی‌های رده بالایی را ارائه خواهند داد.

این کمپانی آمریکایی در اوایل این هفته مجدداً بر نقشه راه خود و هدف گذاری تولید محصولات ۱.۸ نانومتری تایید کرد و اذعان کرد که تولید این تراشه‌ها در نیمه دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. همراه با اخبار در خصوص تکنولوژی تولید نودهای جدید، اینتل به چندین محصول برای PC از جمله سری پردازنده‌های Meteor Lake و Arrow Lake که به ترتیب قرار است در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ عرضه شوند اشاره کرد.

وبینار اینتل پردازنده PC

با این حال این شرکت به سری پردازنده‌های Lunar Lake که احتمالا قرار است در ۲۰۲۵ عرضه شوند اشاره‌ای نکرد. در همین راستا همچنین شایعاتی در خصوص نسخه بروز شده سری پردازنده‌های Raptor Lake منتشر شده و به نظر می‌رسد این محصولات قرار است در تابستان آینده عرضه شوند.

با این وجود اینتل به صورت رسمی عرضه چنین تراشه‌هایی را تایید نکرده است. بخش مهم دیگر در کسب و کار پردازنده‌های اینتل محصولات ورک استیشن و سرور محسوب می‌شوند و اینتل اخیراً وجود پردازنده‌های جدید سری Sapphire Rapids را برای سیستم‌های ورک استیشن تایید کرد. در هر حال وبینار پیش رو اینتل در خصوص پردازنده های PC احتمالا جذاب باشد و این شرکت قرار است خبرساز شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.