اطلاعات جدیدی از ماجرای هک راک‌استار گیمز منتشر شد

اگر در این مدت اخبار گیمینگ را دنبال کرده باشید، می‌دانید که شرکت راک‌استار (Rockstar) مورد حمله هکرها قرار گرفت. به همین دلیل اطلاعات بسیار مهمی از بازی بعدی این شرکت به نام جی‌تی‌ای ۶ (GTA 6) به بیرون درز کرد. حال اخیراً اطلاعات زیادی از این ماجرا منتشر شده که چندین اطلاعات جدید از هکرها را به ما نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: جی‌تی‌ای ۶؛ همه‌ی ویدیوهایی که امروز از بازی به بیرون درز کردند

اینطور که به نظر می‌رسد فردی که مسئول هک شدن شرکت راک‌استار بوده است، به دنبال مذاکره با این شرکت است. نام این کاربر Teapotuberhacker بوده و در پست جدید خود این حرف را زده است:

من امروز صبح را با ۳۰۰۰ اطلاعیه از تلگرام آغاز کردم. اگر شما یکی از کاربران شرکت راک‌استار یا تیک تو (Take 2) هستید، می‌توانید به ایمیل یا شماره تلفن من پیام بدهید. من به دنبال مذاکره هستم.

اینکه این فرد چه چیزی را از شرکت راک‌استار می‌خواهد هنوز مشخص نیست. همینطور اینکه هنوز معلوم نیست که این فرد چه چیزی در دست دارد که می‌تواند به این شکل با راک‌استار و تیک تو مبارزه کند. Teapotuberhacker اخیراً یک ویدئو از بازی جی‌تی‌ای ۶ نشان داد. همینطور اینکه اطلاعات جدیدی از این بازی منتشر کرد. نکته جالب اینجاست که این کاربر به کدهای منبع (Source Code) هم دسترسی دارد. حتی آن را به بیرون به شکل ناقص عرضه کرد.

پس این فرد همچنان اطلاعات زیادی از راک‌استار در دست داشته و از آن‌ها در مذاکره خود استفاده خواهد کرد. در تصویری که منتشر شد، نقشه و دنیای این بازی نشان داده شد. اینطور که به نظر می‌رسد، بازی جی‌تی‌ای ۶ در وایس سیتی (Vice City) جریان دارد. البته این تنها قسمتی از دنیای این بازی خواهد بود.

هک شدن راکستار

هکر مشترک اوبر و راک‌استار

در خبری دیگر اعلام شد؛ هکری که شرکت راک‌استار را هک کرده، مسئول هک شدن شرکت اوبر (Uber) هم بوده است. اگر شما با این شرکت آشنایی ندارید، اوبر یک غول حمل ونقل بوده و در سرتاسر دنیا خدمات ارائه میدهد. البته این موضوع هنوز به طور رسمی تأیید نشده است. با این حال اوبر با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که امکان دارد این هکر همان فردی باشد که به اوبر آسیب زد.

اوبر باور دارد که این گروه هکر یا این فرد، با یک گروه به نام Lapsus$ در ارتباط است. این گروه در چند سال اخیر فعالیت خود را افزایش داده و بسیار قدرتمند شده است. این گروه مسئول تعدادی از بزرگ‌ترین حملات دنیای تکنولوژی مثل انویدیا، مایکروسافت، یوبیسافت و حتی سامسونگ است.

هک شدن راکستار

چندی پیش یک نوجوان ۱۶ ساله دستگیر شد. او مضنون به رئیس این گروه بودن بوده و در این مدت نزدیک به ۱۴ میلیون دلار جرم سایبری انجام داده است. اوبر در بیانیه خود اعلام کرد که این گروه از روند همیشگی هکرها استفاده می‌کند. با این حال توانسته موفقیت بسیار زیادی در این مدت کسب کند.

طبق چیزی که به نظر می‌رسد، گروه Lapsus$ به شرکت راک‌استار هم حمله کرده است. در این مدت FBI و دپارتمان عدالت آمریکا نیز به شدت دنبال این ماجرا بوده تا این هکرها را پیدا کند. در اصل این فاجعه اطلاعات می‌تواند مهم‌ترین اطلاعات عرضه شده در تاریخ گیمینگ باشد. راک‌استار نیز در یک پست این ماجرا را تأیید کرد و اعلام کرد که قرار نیست سرعت ساخت بازی تغییر کند. با این حال این شرکت از این ماجرا بسیار متأسف شده و ضرر زیادی را متحمل شد.

منبع: VideoGamesChronicle.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link