اطلاعاتی از گوشی شیائومی پوکو X5 منتشر شد

Poco X4 Pro 5g 2

اینطور که به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد گوشی پوکو X5 را به‌زودی رونمایی و راهی بازار کند تا بدین ترتیب به‌نوعی بتواند ضعف‌های X4 پرو را جبران کند.

اگر به خاطر داشته باشید، در ماه فوریه‌ی امسال بود که شیائومی تصمیم گرفت از گوشی پوکو X4 پرو به عنوان جانشین مستقیم پوکو X3 پرو رونمایی کند. اما در حالی که پوکو X3 پرو به لطف بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند، X4 پرو در کمال تعجب، ناامیدکننده ظاهر شد و نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند. اما حالا به نظر می‌رسد شیائومی برای جبران این موضوع می‌خواهد جانشین X4 پرو را رونمایی و راهی بازار کند. محصولی که تحت عنوان پوکو X5 شناخته می‌شود و به‌تازگی هم اطلاعاتی در رابطه با آن منتشر شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب‌سایت Xiaomiui، پوکو X5 قرار است به‌زودی رونمایی شود. البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که شیائومی امسال از مدل استاندارد پوکو X4 رونمایی نکرد و اینکه می‌بینیم X5 بدون اینکه جانشین گوشی خاصی شود در دسترس قرار می‌گیرد در نوع خود جالب است. هرچند از پوکو X4 پرو هم در ابتدا به عنوان X4 یاد می‌شد. این یعنی شاید پوکو X5 هم در واقع همان X5 پرو باشد.

از نام این محصول مورد انتظار اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم اما وب‌سایت یادشده معتقد است این گوشی همانند پوکو X3 پرو، نمایشگری ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت. همچنین پنل این نمایشگر به احتمال زیاد از جنس LCD خواهد بود که شاید برای برخی از کاربران یک نکته‌ی منفی به حساب بیاید چون نمایشگر OLED هم مصرف کمتری دارد و هم به شرکت‌ها اجازه می‌دهد سنسور اثر انگشت را زیر پنل تعبیه کند.

در این گوشی خبری از پردازنده‌ی نه چندان قدرتمندی مثل اسنپدراگون ۶۹۵ که در پوکو X4 پرو بکار گرفته شده نیست. اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس به عنوان قلب تپنده در پوکو X5 ایفای نقش خواهد کرد. پردازنده‌ای که از چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی آن هم آدرنو ۶۴۲L است که توانایی بالایی هم دارد.

این گوشی مورد انتظار با نام رمز «رد وود» (redwood، چوب قرمز) در پایگاه داده IMEI شیائومی با شماره مدل‌های ۲۲۰۱۰۱۳۲۰C برای بازار چین، ۲۲۰۱۰۱۳۲۰G برای بازار جهانی و ۲۲۰۱۰۱۳۲۰I برای بازار هندوستان لیست شده است. البته مدلی که قرار است در بازار چین به فروش برسد از برند ردمی خواهد بود. سوای این مواردی که گفته شده، فعلا اطلاعات خاصی از پوکو X5 در اختیار نداریم و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری پیرامون آن باشیم.

منبع: NotebookCheck

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.