اسپنسر: سونی به دنبال کاهش رشد اکس باکس و تسلط پلی استیشن بر بازار است

با شکایت FTC از مایکروسافت دعوای حقوقی و لفظی این شرکت با مخالفان خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت وارد مرحله جدیدی شد و در آخرین اظهار نظرها فیل اسپنسر رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت سونی را یکی از مخالفین اصلی قرارداد و معامله اکتیویژن دانست.

اسپنسر در همین راستا ادعا کرد که سونی با کاهش رشد کنسول‌های اکس باکس در تلاش است تا بر سلطه پلی استیشن بر بازار کنسول ادامه دهد. او در ادامه اذعان کرد که سونی دیدگاه متفاوتی در رابطه با این صنعت دارد و این کاملا برعکس دیدگاه مایکروسافت است. اسپنسر در ادامه انتقادات مطرح شده در خصوص سونی بیان کرد که این شرکت همزمان با عرضه اولیه بازی‌ها، آن‌ها را برای PC منتشر نمی‌کند و آن‌ها حتی بازی‌های خود را در زمان عرضه همراه با اشتراک گیمینگ نیز در دسترس قرار نمی‌دهند.

درگیری‌های حقوقی و لفظی بر سر تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت ادامه دارد. با این حال با توجه به بزرگی اکتیویژن، برخورداری این شرکت از بازار و عناوین گسترده و لقب گرفتن به عنوان سومین ناشر مطرح ویدئوگیم در جهان، مایکروسافت باید انتظار بروز چنین مخالفت‌های گسترده‌ای را می‌کشید.

فیل اسپنسر سونی

در پنجشنبه هفته قبل نیز FTC بالاخره شکایت خود را برای مسدود کردن این معامله اعلام کرد و این نهاد دولتی بیان کرد که با انجام این معامله مایکروسافت قادر خواهد بود با سرکوب رقبای تجاری خود، مشتریان را به سمت استفاده از سرویس گیمینگ ابری، اکس باکس و سرویس اشتراکی سوق دهد.

فیل اسپنسر همچنین اعلام کرد که سونی به صورت فعالانه گفتگوها در مورد اینکه چرا معامله مایکروسافت و اکتیویژن نباید انجام شود را رهبری می‌کند و مدیر اکس باکس سونی را به تلاش برای استحکام تسلط کنسول پلی استیشن بر بازار متهم کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.