استفاده از هوش مصنوعی در هدایت کشتی های خودران

Zero Emission Feeder hero

با کمک هوش مصنوعی می توان هدایت کشتی های خودران را در اختیار گرفت. بدین ترتیب امکان هدایت آنها به سمت بندر و پهلو گرفتن وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نمایشگاه فناوری CES 2023 سازندگان قایق ها تلاش کردند تا از هوش مصنوعی در فناوری های خود استفاده کنند. این فناوری می تواند هدایت کشتی و قایق را برای ملوانان و یا قایقرانان تفریحی آسان کند.

یوهان ایندن، مدیر بخش تجارت دریایی در شرکت ولوو پنتا در این مورد می گوید: در زمان قرارگیری روی آب علاوه بر باد، جریان اب و امواج قرار دارند که باعث حرکت قایق ها می شوند.

این شرکت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ سیستمی را طراحی کرد که ملوانان با کمک آن می توانستند پهلوگیری قایق را به نحوی موثر کنترل کنند. پهلو گرفتن قایق یکی از بخش های استرس زا در قایقرانی به شمار می رود. هدف از توسعه این سیستم نیز بهبود ایمنی، افزایش آسایش و آرامش و ایجاد شرایط لازم برای قایقرانی افراد بیشتر بود.

این شرکت اکنون از نمونه جدیدی از یک قایق با نام Brunswick رونمایی کرد که می تواند با مسیریابی بهینه برای ورود به بندر، بدون دخالت انسان بهترین مکان را برای لنگر انداختن پیدا کند.

شرکت هیوندا نیز برنامه ای مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کرده است که می تواند قابلیت های بسیاری را ارایه کند. به عنوان مثال با کمک این برنامه می توان بهترین مکان برای آفتاب گرفتن را پیدا کرد و یا بهترین زمان برای دیدن غروب خورشید را تنظیم می کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.