از شنا تا گولاگ جدید؛ بررسی مهم‌ترین تفاوت‌های وارزون ۱ و ۲

با عرضه‌ی بازی بتل رویال مورد انتظار کال آو دیوتی: وارزون ۲.۰، بسیاری از بازیکنان نسخه‌ی اول که برای مدتی موقت از دسترس خارج شده بود، به این بازی پیوستند. این استقبال به حدی بود که تعداد بازیکنان این بازی در عرض ۵ روز از ۲۵ میلیون نفر عبور کرد.

گفتنی است که نسخه‌ی اول وارزون خود به اندازه‌ی کافی پیچیده است و دنباله‌اش نیز با مکانیک‌های جدیدی که احتمالا حتی طرفداران سرسخت بازی را حداقل در ابتدا گیج می‌کند، این روند را ادامه می‌دهد. در واقع با اینکه وارزون ۲.۰ به طور کلی بسیار شبیه به نسخه‌ی قبلی خود است، اما با تغییراتی همراه شده است که بهتر است قبل از تجربه‌ی بازی از آن‌ها آگاه شوید.

ترکیب سلاح‌ها (Loadouts)

وارزون 2.0

خوشبختانه لود‌اوت‌ها در وارزون ۲.۰ همچنان وجود دارند، اما آن‌ها متفاوت از قبل هستند. نکته‌ی اصلی که باید در مورد آن‌ها بدانید این است که دیگر نمی‌توانید به سادگی یک Loadout Drop را از یک ایستگاه خرید خریداری کنید. در عوض شما باید، شما باید بخش‌هایی (Strongholds) را پاکسازی کنید. این‌ها ساختمان‌هایی تحت کنترل هوش مصنوعی در نقشه‌ی بازی هستند که در مکان‌های مشخصی ظاهر می‌شوند. راه دیگر برای بدست آوردن سلاح‌های لوداوت خود، بررسی دراپ‌هایی که به طور کلی روی نقشه ظاهر می‌شوند. با این حال در این بازی مجموعه‌ای از Loadout Drops وجود دارد که ظاهر شده (برخلاف یک عدد برای هر تیم) و پس از برداشتن، برای همیشه از بین می‌روند.

همچنین در رابطه با بخش کلی سلاح‌ها، سیستم لوداوت وارزون ۲.۰ مشابه‌ی مدرن وارفر ۲ است. در واقع بیش از ۵۰ سلاح در بخش‌های مختلف وجود دارند که هر کدام از آن‌ها شامل تجهیزات جانبی هستند. همچنین زمانی که یک سلاح به سطح آخر آن رساندید، شما حالت جدیدی را باز خواهید کرد که در آن می‌توانید سلاح خود را بهتر تنظیم کنید. سیستم پرک نیز بازگشته است اما تغییراتی دارد. شما قبل از ورود به نقشه از دو پرک بهره خواهید برد و در هنگام بازی می‌توانید پرک سوم و چهارم را برای خود فعال کنید.

 گولاگ

گولاگ وارزون 2.0

وارزون ۲.۰ از گولاگ جدیدی بهره می‌برد. به جای قرار دادن بازیکنان در نبردهای ۱v1 برای بقا و بازگشت به بازی، گولاگ جدید دارای مبارزات ۲v2 است. در آن، شما با یک بازیکن تصادفی همراه می‌شوید که او نیز طبیعتا در بازی مرده است. البته به نظر می‌رسد که بازی بازیکن هم‌تیمی شما در بازی را در اولویت قرار می‌دهد اما اگر تنها کشته شده باشید، طبیعتا با یک فرد غریبه هم‌تیمی خواهید شد.

حال پس از مدت زمان مشخصی، اگر هنوز هیچ تیمی حذف نشده باشد، یک Jailer که شبیه به یک Juggernaut است، بیرون آمده و اولین تیمی که این دشمن را از بین می‌برد، برنده شده و به بازی باز می‌گردد. بدون شک متغیرهای بسیار بیشتری در موفقیت شما در گولاگ جدید وجود دارد و به نوعی پیچیده‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از گولاک وارزون ۱ شده است.

حلقه‌های پایانی

وارزون 2.0

یکی از جذاب ترین ویژگی های جدید در وارزون ۲.۰ نحوه‌ی کار حلقه‌های نهایی است.در این نسخه پس از گذشت مدت زمانی از بازی، دیگر بازیکنان فقط به یک حلقه‌ی نهایی محدود نمی‌شوند. در عوض، تا سه حلقه می‌تواند ظاهر شود که در پایان این حلقه‌ها تبدیل به یک حلقه‌ی کلی می‌شوند. این یک تغییر جذاب است که ریتم و سرعت بازی را افزایش می‌دهد و بازیکنان را مجبور می‌کند که بیشتر از قبل نزدیک هم جمع شوند. در هر صورت هر حلقه‌ای را که انتخاب می‌کنید، همراهی همی‌تیمی‌هایتان را فراموش نکنید.

لوت کردن

جمع‌آوری تجهیزات و به طور کلی لوت کردن نیز تغییراتی داشته است. در وارزون ۱ سلاح‌ها و تجهیزات روی زمین و صندوق‌های مختلف بودند و البته پس از کشتن دیگر بازیکنان نیز می‌توانستید از تجهیزات آن‌ها بهره ببرید. با این حال تجهیزات در وارزون ۲.۰ بی جهت روی زمین قرار داده نشده‌اند و اقلامی مانند بسته‌های سلامتی در بخش کمک‌های اولیه‌ی ساختمان‌ها قرار دارند. از طرفی میتوانید سوخت‌ مورد نیاز را در جایگاه‌های سوخت‌گیری نقشه پیدا کنید. در واقع تجهیزات به طور منطقی در نقشه قرار داده شده‌اند. از طرفی وقتی بازیکنی را از میان بردارید، تمام تجهیزات او روی زمین نمی‌افتند بلکه در قالب یک کیف کوچک قرار می‌گیرند که می‌توانید آن را لوت کنید. این باعث شده تا دیگر آیتمی را ناخودآگاه از دست ندهید.

 سیستم اینونتوری

وارزون 2.0

سیستم اینونتوری بازی نیز دستخوش تغییراتی شده و به سمت سیستم‌هایی بر پایه‌ی کوله پشتی که در بازی‌هایی نظیر پابجی و ایپکس لجندز دیده می‌‌شوند، متمایل شده است. این بدان معناست که در ابتدای بازی شما از یک کوله پشتی کوچک برخوردار هستید که طبیعتا فضای محدودی دارد و در نقشه می‌توانید به کوله‌ پشتی‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنید. از طرفی کوله‌ پشتی بزرگ به شما اجازه می‌دهد تا فارغ از دو سلاح اصلی خود یک سلاح اضافه نیز حمل کنید. البته این سلاح را تنها می‌توانید با دوست خود به اشتراک بگذارید یا آن را با یکی از دو سلاح اصلی خود به هر دلیلی جابجا کنید.

 ایستگاه‌های خرید نیز همانطور که ذکر شد دیگر محلی برای خرید لود‌اوت‌های شما نیستند بلکه به دو بخش تجهیزات و سلاح تقسیم شده‌‌اند. در بخش تجهیزات می‌توانید به مواردی مانند نارنجک، درون، C4، زره و غیره دست پیدا کنید و هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. با این حال بخش سلاح به شما اجازه می‌دهد تا تنها یک سلاح را خریداری کنید و همه‌ی سلاح‌ها از قیمت یکسانی برخوردار هستند.

قابلیت شنا

وارزون 2

ویژگی دیگری که در وارزون ۲.۰ وجود دارد، قابلیت شنا کردن است. در نسخه‌ی اول این قابلیت وجود نداشت و پس از پریدن به درون آب عملا از بازی کنار می‌رفتید، اما در این نسخه می‌توانید شنا کرده و از برخی از سلاح‌های محدود نظیر کلت نیز در هنگام شنا کردن استفاده کنید. البته شما راه دیگری برای عبور از آب نیز دارید و آن استفاده از قایق‌ها محسوب می‌شود. با این حال باید دقت داشته باشید که در آب آسیب پذیرتر هستید. همچنین در وارزون ۲.۰ تعداد وسایل نقلیه تقریبا دو برابر شده و به ۱۰ رسیده است.

حالت سوم شخص

حالت سوم شخص وارزون 2.0

همانطور که انتظار می‌رفت، وارزون ۲.۰ از حالت سوم شخص نیز استفاده می‌کند. البته این حالت، حالت پیش‌فرض بازی نیست و نمی‌توانید در وسط نبرد، زاویه‌ی دید خود را تغییر داده و از حالت اول شخص به سوم شخص یا برعکس تغییر دهید بلکه باید قبل از شروع مسابقه آن را انتخاب کرده باشید. با این حال به نظر می‌رسد که حالت اول شخص به طور کلی جذابیت بیشتری داشته باشد و بسیاری به آن رجوع کنند.

تغییرات جزئی

در کنار یک سری از تغییرات کلی، تعدادی تغییرات جزئی نیز وجود دارند. به عنوان مثال در وارزون ۱ هنگامی که از هواپیما به بیرون پریده و به سمت نقشه حرکت می‌کردید، می‌توانستید در میان زمین و آسمان به دیگر بازیکنان شلیک کنید و آن‌ها را از همان ابتدا از میان بردارید. البته خود نیز ممکن بود که به این شکل از بازی کنار روید. با این حال این ویژگی در وارزون ۲.۰ کنار گذاشته شده تا بازیکنان بهتر بتوانند به انتخاب مکانی بهتر برای جمع‌آوری تجهیزات فکر کنند.

وارزون 2.0

ویژگی چت Proximity Chat نیز که بر پایه‌ی فاصله‌ی بازیکنان از یکدیگر بنا شده نیز برای اولین بار در یک نسخه از کال آو دیوتی یعنی وارزون ۲.۰ وجود دارد. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید صدای بازیکنان مختلف را هنگامی که در نزدیکی آن‌ها قرار دارید بشنوید. این ویژگی در بازی‌هایی نظیر پابجی نیز دیده می‌شود. گفتنی است که در وارزون ۲.۰ در فاصله‌ی ۵۰ متری می‌توانید صدای بازیکنان مختلف را بشنوید.

وارزون ۲.۰ هم اکنون به صورت رایگان برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. گفتنی است که نسخه‌ی قبلی وارزون نیز پس از مدت کوتاهی که از دسترس خارج شده بود، با نام Warzone Caldera دوباره قابل تجربه است اما به نظر می‌رسد که تمرکز اکتیویژن دیگر روی نسخه‌ی دوم باشد و این بازی دیگر آپدیت بزرگی دریافت نکند.

منبع: Digitaltrends

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link