ارتقای عملکرد DirectX 9 پردازنده های گرافیکی اینتل Arc A7 در درایورهای جدید

پردازنده‌های گرافیکی اینتل Arc A7 کمتر از دو ماه پیش به بازار عرضه شدند و معماری این محصولات در ابتدا قرار بود با استفاده از ترجمه API برای DirectX 9 و پشتیبانی از بازی‌های قدیمی ارائه شود، در همین راستا جدیداً اینتل نیز به ارتقا عملکرد این ویژگی پرداخته است. برخی از بازی‌های محبوب ورزشی هنوز از این API استفاده می‌کنند و به عنوان مثال می‌توان Counter-Strike: Global Offensive را مثال زد

همین نیز اینتل را متقاعد کرده که روی بهبود دایرکت اکس ۹ تمرکز کند. نکته مهم در این رابطه این است که اینتل هنوز قابلیت‌های ترجمه API دایرکت اکس ۹ و ۱۲ را حذف نکرده و در همین راستا برخی از بازی‌ها قادرند تا از تکنولوژی قدیمی‌تر نیز پشتیبانی کنند. اینتل با ارائه این راهکار بر روی بهینه‌سازی پرفورمنس برخی بازی‌های خاص تمرکز می‌کند و همچنین سعی می‌کند بهترین عملکرد را برای بازی‌های دیگر ارائه دهد.

اینتل ارتقا عملکرد DirectX 9
اینتل ارتقا عملکرد DirectX 9

آپدیت دایرکت اکس ۹ با جدیدترین ورژن درایور Arc GPU 3953 عرضه شده و با نسخه‌های جدید این درایورها نیز دسترسی به آن نیز امکان پذیر است. تقویت قابلیت DirectX9 نه تنهای برای پردازنده‌های گرافیکی سری Alchemist بلکه قرار است برای GPU های لپ تاپ اینتل نیز عرضه شود.

اینتل ارتقا عملکرد DirectX 9
اینتل ارتقا عملکرد DirectX 9

اینتل در همین رابطه ادعا کرده که ارتقا عملکرد تا ۱.۰۳ و ۱.۷۹ برابر در بازی‌های DirectX 9 صورت خواهد گرفت و اگر ادعای اینتل درست باشد این مهم‌ترین ارتقای عملکرد برای سری بازی‌های پشتیبانی کننده از آن در رزولوشن‌های ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p است. این بروزرسانی مقداری اندکی فریم‌ریت‌ کند را ارتقا می‌دهد و در حالت کلی ظاهرا عملکرد فریم ریت را ۲.۳ برابر بهبود می‌دهد. با توجه به این اطلاعات می‌توان شاهد زمان‌بندی بهتر فریم، ثبات بیشتر و گیم‌پلی روان‌تر بود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.