ادعای دبیر شورای امنیت کشور؛ قطع اینترنت در زمان کنکور سراسری امکان پذیر است!

«سید مجید میراحمدی»، دبیر شورای امنیت کشور اعلام کرد در صورتی که نتیجه گرفته شود که اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع شود، شورای امنیت کشور آن را عملی خواهد کرد. این مسئله در حالی مطرح می‌شود که چند هفته گذشته، وزیر ارتباطات از عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری خبر داده بود.

دبیر شورای امنیت کشور در نشست تعیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اعلام کرد کنکور سراسری یک آزمون مهم و سرنوشت‌ساز برای داوطلبان و خانواده‌های آنان است. او گفت میلیون‌ها نفر در شهر و روستاهای ایران دغدغه کنکور سراسری را دارند. او تاکید کرد «کیفیت»، «سلامت»، «انضباط» و «امنیت» رخداد آزمون از شاخصه‌های کارآمدی نظام است.

اگر نظام جمهوری اسلامی این رویداد را با امنیت و سلامت برگزار کند، جلوه کارآمدی و توانمندی امنیتی و انتظامی کشور افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، اگر خدشه‌ای در برگزاری این رویداد به وجود آید، قدرت نظام اجتماعی کشور کاهش می‌یابد. او اضافه کرد سلامت کنکور سراسری مهم است و کلیه دستگاه‌های دولتی باید در اجرای بی‌نقص این آزمون، تمام تلاش خود را به کار ببرند. این یک تکلیف اجباری و تعطیل‌ناپذیر است. «میراحمدی» ادعا کرد دستورالعمل ویژه وزیر علوم و سازمان سنجش برای برگزاری کنکور سراسری مورد استقبال قرار گرفت و این دستورالعمل‌ها باعث شد کنکور سال گذشته بدون تقلب و سالم برگزار شود.

قطع اینترنت در کنکور سراسری

قطع یا عدم قطع اینترنت در زمان کنکور؛ مسئله این است!

او اعلام کرد طرح‌هایی مبنی بر افزایش میزان سلامت کنکور سراسری توسط شورای امنیت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند. او گفت یکی از این طرح‌ها، قطع یا عدم قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور است. او تاکید کرد در صورتی که نگرانی برای امنیت کنکور به وجود آید، شورای امنیت وظیفه دارد تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان کنکور اعمال کند. «میراحمدی» اشاره کرد در صورتی که مسئولان شورای امنیت به یک نتیجه واحد برسند، با طرح قطع اینترنت در زمان آزمون سراسری استقبال خواهند کرد.

این مسئله در حالی مطرح می‌شود که «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اینترنت کشور دیگر در زمان امتحانات یا کنکور قطع نمی‌شود. اما او اشاره کرد برخی از تصمیمات برای افزایش امنیت کنکور یا امتحانات نهایی از سوی نهادهای دیگر ارائه می‌شود و همه چیز در اختیار وزارتخانه نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.