ادامه جدال اتحادیه اروپا و اپل؛ فروشگاه‌های نرم‌افزاری در یک قدمی رسیدن به iOS

apple

اپل شرکتی نیست که به داشتن اکوسیستمی سازگار با محصولات و خدمات خارجی معروف باشد. اما، پس از اجرایی شدن کامل «قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا» (یا به اختصار DMA) این مسئله می‌تواند در آینده‌ای نزدیک دستخوش تغییر شود.

به گزارش Android Authority، در اواخر سال ۲۰۲۰، قانون بازارهای دیجیتال به کمیسیون اروپا پیشنهاد شد. سپس پارلمان اروپا و شورا در مارس ۲۰۲۲ با DMA موافقت کردند. اکنون نیز قانون مذکور به مرحله‌ی جدیدی رسیده و انتظار می‌رود در ۲ می ۲۰۲۳ اجرایی شود.

قانون بازارهای دیجیتال که برای رقابتی‌تر و منصفانه‌تر کردن بخش فناوری طراحی شده است، اتفاقی بزرگ برای غول‌های فناوری محسوب می‌شود. پس از اجرایی شدن این قانون، شرکت‌های فناوری باید استانداردهای آن را رعایت کنند. اگر شرکتی در دسته‌ی گیت‌کیپر (صاحب پلتفرم که قصد انحصارطلبی دارد) قرار بگیرد، مسئولان آن موظف هستند خدمات یا پلتفرم‌های خود را به‌روی شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان دیگر باز کنند. چنین قانونی می‌تواند تأثیر زیادی روی اپل داشته باشد.

طبق تعریف قانون بازارهای دیجیتال به کمیسیون اروپا، اپل احتمالاً به‌عنوان گیت‌کیپر طبقه‌بندی می‌شود. به این معنی که قانون می‌تواند شرکت مذکور را موظف کند نحوه عملکرد پلتفرم و خدمات خود از جمله اپ استور، iMessage و … را تغییر دهد. درواقع، کوپرتینویی‌ها باید به کاربران خود اجازه دهند از فروشگاه‌های نرم‌افزاری شخص ثالث استفاده کنند.

همچنین مک‌رومرز به یکی از موارد اضافه‌ شده به DMA اشاره کرده است که براساس آن شرکت‌های دیگر می‌توانند درخواست همکاری با iMessage اپل را بدهند.

چندی پیش، تیم کوک در پاسخ به سوالی در مورد بهبود ارتباط متنی بین اندروید و آیفون گفت:

فکر نمی‌کنم کاربران ما بخواهند در این مرحله انرژی زیادی صرف کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

اما حالا به نظر می‌رسد باوجود تلاش‌هایشان، احتمالاً مجبور می‌شوند برای بهتر کردن این بخش انرژی صرف کنند.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link