اخراج ۱۲ هزار کارمند توسط آلفابت + از دست رفتن ۹۷ هزار شغل فناوری در ۲۰۲۲

ساندار پیچای مدیر اجرایی شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت به تازگی خبر اخراج نزدیک به ۱۲,۰۰۰ هزار کارمند این شرکت را در تمام بخش‌ها اعلام کرده و او علاوه بر بررسی دقیق کسب و کار آلفابت اذعان کرده که مسئولیت کامل این تصمیم و تصمیماتی که منجر به اخراج این تعداد کارمند گوگل شده است را بر عهده گرفته است.

با این حال گوگل قرار است از کارکنان اخراج شده برای مدتی کوتاه حمایت کند و این شرکت بسته‌هایی را که شامل حداقل ۱۶ هفته حقوق، پاداش آن‌ها در ۲۰۲۲ و حمایت‌های بخش بهداشت و درمان به مدت ۶ ماه می‌شود را برای کارکنان اخراج شده خود در نظر می‌گیرد. ساندار پیچای همچنین از پرسنل این شرکت برای سخت کوشی و کمک‌های آن‌ها تشکر کرده است.

پیچای مدیرعامل گوگل در ادامه اذعان کرد که این خبر احتمالا برای کسانی که قرار است اخراج شوند آسان نخواهد بود اما او اظهار کرد که آلفابت به حمایت از افراد اخراج شده تا پیدا کردن شغل بعدی شان ادامه خواهد داد.

اخراج کارمند آلفابت

کار در شرکت‌های فناوری خصوصی هم‌اکنون با ریسک‌های خود همراه است و در زمان کرونا بسیاری از شرکت‌های فناوری تعداد کارکنان خود را برای پاسخگویی به نیازهای بازار افزایش دادند، اما با فروکش کردن همه‌گیری کووید ۱۹ و کاهش خطر آن، رکود نسبی شکل گرفت و اکثر شرکت‌ها در ماه‌های اخیر مجبور به کاهش تعداد کارمندان خود شده‌اند.

علاوه بر آلفابت و مایکروسافت، آمازون دیگر شرکت بزرگ آمریکایی نیز اخیرا تایید کرده که نزدیک به ۱۸,۰۰۰ نفر را که رقمی بی سابقه است را اخراج خواهد کرد. صنعت فناوری در ماه ژانویه امسال نسبت به کل دسامبر گذشته شاهد اخراج‌های گسترده بیشتری بوده و طبق گزارش‌ها تقریبا ۹۷,۱۷۱ نفر از ابتدای سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده شغل خود را از دست داده‌اند و این افزایشی ۶۴۹ درصدی نسبت به سال قبل در همین زمینه است.

در همین راستا سود سه ماهه سوم آلفابت نزدیک به ۲۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و به رقم ۱۳.۹ میلیارد دلار رسیده است. این کاهش سود منجر به تصمیم این شرکت برای کاهش فرآیند استخدام و شده و در همین راستا سرمایه‌گذاران نیز در نظر دارند که هزینه‌های شرکت را کنترل کنند. پس از اعلام خبر اخراج کارکنان آلفابت، سهام این شرکت در همین راستا به تازگی ۱.۸ درصد افزایش یافت.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link