اخراج ۱۱,۰۰۰ کارمند متا و قبول مسئولیت پذیری کامل توسط زاکربرگ

مارک زاکربرگ به تازگی تایید کرد که شرکت تحت رهبری‌اش یعنی متا قرار است ۱۳ درصد از کارکنان خود که شامل ۱۱,۰۰۰ نفر می‌شود را اخراج کند و در همین راستا زاکربرگ مسئولیت اقدامات شرکت تحت مدیریت‌اش را نیز بر عهده گرفته است. زاکربرگ در نامه‌ای به کارمندان خود گفت که تصمیم و تغییرات سختی که قرار است در متا گرفته شود را اعلام می‌کند و او در ادامه در مورد اقدامات اضافی متا برای تبدیل شدن به شرکتی کارآمدتر و با نیروی انسانی کمتر سخن گفته است.

زاکربرگ همچنین از توقف استخدام‌های جدید در سه ماهه ابتدایی سال مالی و کاهش هزینه‌های دیگر خبر داده است. زاکربرگ همچنین اظهار کرده که مسئولیت این تصمیم‌ها و نحوه اداره شرکت تا را رسیدن به این مرحله را بر عهده می‌گیرد و برای افرادی که اخراج شده‌اند یا تحت تاثیر اقدامات او قرار گرفته‌اند ابراز تاسف کرد.

کاهش ارزش ۵۰۰ میلیارد دلاری سهام متا در ۱۲ ماه اخیر

ارزش شرکت متا در ۱۲ ماه گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و درآمد خالص سه ماهه سوم این کمپانی نیز با ۵۲ درصد کاهش به ۴.۴ میلیارد دلار رسیده که آماری بسیار ناامیدکننده محسوب می‌شود. در همین رابطه سرمایه‌گذاران از عملکرد متا ابراز نگرانی کرده‌اند و این در حالی است که این شرکت سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در بخش متاورس انجام داده که فعلا هیچ کدام موفقیت چشمگیری برای این غول شبکه‌های اجتماعی به ارمغان نیاورده است.

اخراج کارکنان متا

تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری با رکود جهانی، کاهش درآمد و تورم روبرو هستند و در همین حال مجبور به اخراج کارمندان و کارکنان خود شده‌اند و اقدام متا تنها یکی از تعدیل نیروها توسط این شرکت‌ها به شماره می‎‌رود. در همین رابطه می‌توان شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، Snap، تسلا، Robinhood و توییتر را مثال زد.

با این وجود متا قرار است به کارکنان اخراج شده خود در ایالات متحده آمریکا ۱۶ هفته حقوق پایان کار و به ازای هر سال کار، دو هفته حقوق اضافی پرداخت کند. این شرکت همچنین بیمه درمانی آن‌ها را به مدت شش ماه پوشش می‌دهد و خدمات شغلی، مرخصی با حقوق باقی مانده و پشتیبانی مهاجرتی را برای کارکنانی که دارای ویزا هستند را ارائه می‌کند. زاکربرگ همچنین ادعا کرده که دسترسی سیستمی کارکنان اخراج شده به دلیل حساسیت داده‌های شرکتی سریعاً قطع خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.