اختصاصی: آنباکس ویدیویی کارت گرافیک RTX 4080 16GB GAMING OC گیگابایت

طبق برنامه ریزی انویدیا، کلیه کارتهای گرافیک RTX 4080 در تاریخ ۱۶ نوامبر (حدود ۶ روز دیگر) به صورت رسمی‌ معرفی و روانه بازار خواهند شد. در این بین ما نیز در حال تست و بررسی کارت گرافیک غول پیکر GIGABYTE RTX 4080 16GB GAMING OC در لابراتوار مجموعه سخت افزار مگ هستیم.

از آنجایی که آنباکس قطعات جدید، همیشه از هیجان و لذت خاصی برخوردار است، دوست داشتیم شما را نیز شریک کنیم و این ویدیو را از آنباکس این کارت گرافیک زیبا و قدرتمند گیگابایت به صورت تک برداشت تهیه و تقدیم شما دوستان می‌کنیم.

RTX 4080 16GB GAMING OC گیگابایت

در بررسی این کارت گرافیک که در آینده منتشر خواهیم کرد، به تفصیل به خصوصیات فنی آن خواهیم پرداخت. اما عجالتاً برای این آنباکس، به صورت خلاصه آگاه باشید که کارت گرافیک RTX 4080 مجهز به چیپ AD103-300 از معماری Ada Lovelace است. این پردازشگر گرافیکی دارای ۴۵.۹ میلیارد ترانزیستور، تعداد ۹۷۲۸ هسته Cuda و ۱۶ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6X است که پهنای باند ۲۵۶ بیتی دارد.

فرکانس بوست پردازشگر گرافیکی RTX 4080 در مدل رفرنس برابر ۲۵۱۰MHz است. اما فرکانس بوست کارت گرافیک RTX 4080 GAMING OC گیگابایت به صورت اورکلاک شده برابر ۲۵۳۵MHz است. سرعت حافظه این کارت نیز برابر ۲۲.۴Gbps است.

RTX 4080 16GB GAMING OC گیگابایت

از نظر ابعادی، کارت گرافیک RTX 4080 GAMING OC گیگابایت طول ۳۴.۲، عرض ۱۵ و ضخامت ۷.۵ سانتیمتری دارد. مصرف این کارت کمی‌بیش از ۳۲۰ وات است و از طریق یک مبدل برق ۳ تا PCIe هشت پین به یک سوکت ۱۶ پین تغذیه می‌شود. از نظر عملکرد، RTX 4080 بیش از ۸۵ درصد قوی تر از سلف خود، کارت گرافیک RTX 3080 و تقریبا ۲۰ درصد ضعیف تر از RTX 4090 است.

قیمت نسخه رفرنس حدود ۱۱۹۹ دلار است و طبیعتا نسخه GAMING OC گیگابایت گرانتر خواهد بود. با هم آنباکس را تماشا می‌کنیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.