احتمال ساخت تراشه های اسنپدراگون گلکسی S23 توسط خود سامسونگ

پیش‌تر شایعاتی در خصوص عرضه گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ با نسخه اورکلاک شده از پردازنده پرچمدار و نسل جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ منتشر شده بود و حالا در تازه‌ترین شایعات ادعا شده که سامسونگ چیپست‌های تقویت شده برای سری S23 را در بخش تولید تراشه خود یعنی Samsung Foundry خواهد ساخت.

غول فناوری کره‌ای معمولا در سال‌های گذشته گوشی‌های پرچمدار سری S خود را با تراشه‌های اختصاصی ساخت خود یعنی اگزینوس عرضه می‌کرد و در برخی مناطق جغرافیایی و بازارها نیز ار چیپست‌های پرچمدار کوالکام نیز استفاده می‌کرد. در همین راستا سامسونگ به خصوص گوشی‌های سری اس که قرار بود در بازارهای مهم آمریکا، کانادا و چین عرضه شوند را با سری تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون ارائه می‌کرد و نسخه پشتیبانی کننده از پردازنده اگزینوس را برای دیگر مناطق جغرافیایی در دسترس قرار می‌داد.

با این وجود پس از واکنش‌های شدید در خصوص تفاوت عملکردی در دو چیپست در گوشی‌های رده بالای سامسونگ، این شرکت حالا برای سری جدید به صورت جهانی قرار است از پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده کند. علاوه بر این، گزارش‌های غیررسمی اخیر نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از لحاظ پرفورمنس بهبود مناسبی را تجربه کرده و توانایی پشتیبانی از سرعت کلاک بالاتر را نسبت به نسخه مرجع دارد.

گوشی های سری گلکسی S23 سامسونگ

حالا به تازگی توییتی  و در یک خبر غیررسمی ادعا شده که تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در ۲ نسخه عرضه خواهد شد و در همین رابطه نسخه اورکلاک AC قرار است با استفاده از تکنولوژی ساخت ۴ نانومتری TSMC N4P تولید شود، در حالی که در همین خصوص ادعا شده که ورژن دیگر که AB نام دارد قرار است توسط خود سامسونگ با استفاده از نودهای ۴nm LPE تولید شود، به نظر می‌رسد نسخه اورکلاک احتمالا برای استفاده در سری گلکسی S23 انتخاب شود.

TSMC بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تراشه ساز جهان است و پس از این شرکت تایوانی، Samsung Foundry نیز معمولا در رتبه دوم قرار گرفته است. طبق شایعات اسنپدراگون ۸ نسل ۲  قرار است به هسته اصلی Cortex X3 Prime با فرکانس پردازشی ۳.۲GHz عرضه شود و در نسخه‌های اورکلاک شده فرکانس این هسته نیز تا ۳.۳۲ گیگاهرتز نیز افزایش پیدا کرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.