احتمالاً حدود یک‌میلیون حساب کاربری از زمان ورود ایلان ماسک به توییتر غیرفعال شده‌اند

elon musk worried twitter logo blue dark

زمانی‌که ایلان ماسک پلتفرم اجتماعی توییتر را ازآنِ خود کرد، برخی کاربران و افراد مشهور اعلام کردند که حساب‌های کاربری‌شان را غیرفعال و درواقع نارضایتی خود را از مدیریت جدید این شبکه‌ی اجتماعی اعلام خواهند کرد.

بسیاری از این کاربران درنهایت متوجه می‌شوند که صحبت درباره‌ی این کار از انجام‌دادنش آسان‌تر است؛ زیرا اغلب تهدید خود را عملی نمی‌کنند و مانند همیشه به استفاده از توییتر ادامه خواهند داد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرایط در حال تغییر است؛ چراکه به‌گزارش Neowin، بسیاری از افراد حساب کاربری خود را از زمان روی‌کار‌آمدن ماسک غیرفعال کرده‌اند.

براساس داده‌های جدید Bot Sentinel، شرکتی که رفتارهای غیراصولی را در توییتر ردیابی می‌کند، این شبکه‌ی اجتماعی در فاصله‌ی بین ۲۷ اکتبر تا ۱ نوامبر شاهد غیرفعال‌شدن ۸۷۷ هزار حساب کاربری بوده است. در همین‌ دوره‌ی زمانی، ۴۹۷ هزار حساب دیگر در این پلتفرم اجتماعی به حالت تعلیق درآمده‌اند. با اضافه‌کردن این اعداد، توییتر تقریباً ۱٫۴ میلیون کاربرش را از دست داده است.

مقاله‌ی مرتبط:

Bot Sentinel برای به‌دست‌آوردن تعداد حساب‌های غیرفعال‌شده در توییتر، از نسبت کاربرانی که آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کرده است، بهره برده و سپس این درصد را در کل پایگاه کاربران توییتر، یعنی ۲۳۷ میلیون نفر، اِعمال کرده است.

غیرفعال‌کردن حساب به‌معنای بسته‌شدن عمدی حساب ازطرف کاربر است. همچنین، تعلیق حساب یعنی توییتر حساب‌های کاربری را به‌دلیل نداشتن فعالیت و اصالت یا نقض قوانین حذف می‌کند.

تحلیل مؤسسه‌ی تحقیقاتی Network Contagion نشان می‌دهد که برخی در تلاش هستند تا محدودیت‌های توییتر را پس‌ از ورود ایلان ماسک آزمایش کنند. به‌عنوان مثال، از زمانی‌که مدیرعامل تسلا اعلام کرد توییتر را خریده است، استفاده از کلمات ممنوعه در این پلتفرم فقط در ۱۲ ساعت، حدود ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

کریستوفر بوزی، بنیان‌گذار Bot Sentinel، پیش‌بینی می‌کند که محیط خصمانه‌ی روبه‌رشد در توییتر درنهایت باعث فرسایش کاربران خواهد شد. وی می‌گوید:

معتقدم اگر کاربران به غیرفعال‌کردن انبوه حساب‌های خود ادامه دهند، این پلتفرم با مشکلی بزرگ مواجه خواهد شد. اگر افراد چپ‌گرا و‌ کسانی که به حاشیه رانده شده‌اند، این شبکه‌ی اجتماعی را ترک کنند، توییتر با Parler یا Truth تفاوتی نخواهد داشت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.