اتصال به وای فای در حالت هواپیما برای کاربران اندروید ممکن شد

گوگل درحال ایجاد تغییری کوچک اما مفید در گوشی‌های اندرویدی است. اگر وای فای را در حالی که حالت هواپیما فعال است روشن کنید، اولین‌باری که این کار را انجام دهید، اعلانی با این متن نمایش داده خواهد شد: Wi-Fi on in airplane mode / If you keep Wi-Fi on, it will stay on the next time you’re in airplane mode. این اعلان می‌گوید که وای‌فای در حالت هواپیما روشن است / اگر وای‌فای را روشن نگه دارید، بار دیگر با فعال‌شدن حالت هواپیما، وای‌فای نیز روشن خواهد شد.

گوگل می‌گوید وقتی برای اولین‌بار حالت هواپیما را در دستگاه اندرویدی خود فعال می‌کنید، بلوتوث و وای‌فای خاموش می‌شوند. پیش از این، گوگل به کاربران اجازه می‌داد تا بلوتوث را حتی در حالت هواپیما فعال نگه دارند. این باعث می‌شود تا هر زمان که حالت هواپیما روشن است، هدفون یا ساعت هوشمند مجهز به بلوتوث خاموش نشود. به‌عبارت دیگر، کاربران می‌توانستند حتی درحالت هواپیما، همچنان از لوازم‌جانبی بلوتوثی متصل به گوشی اندرویدی خود استفاده کنند.

حالت هواپیما وای فای

اتصال به وای فای در حالت هواپیما

اکنون گوگل همین ویژگی را برای وای‌فای نیز ارائه می‌دهد. اگر هنگام فعال‌بودن حالت هواپیما، وای‌ فای را روشن کرده باشید، گوشی شما این اقدام را به‌خاطر می‌سپارد و بار دیگر که حالت هواپیما را فعال کنید، وای‌فای دستگاه همچنان روشن باقی خواهد ماند. درحال‌حاضر با وجود تعداد زیادی از خطوط هوایی که امروزه امکان اتصال به وای‌فای را ارائه می‌دهند، همچنان می‌توانید هنگام پرواز به شبکه‌ وای‌فای متصل شوید.

برای روشن‌کردن حالت هواپیما به Settings > Network & internet > Turn Airplane mode on or off بروید. روش دیگر این است که مرکز اعلان را از بالای نمایشگر به‌سمت پایین بکشید و سپس روی گزینه‌ AirPlane Mode ضربه بزنید. برای اتصال به شبکه‌ی وای‌فای نیز به قسمت Settings > Network & internet مراجعه کنید.

اکنون باید شبکه‌ موردنظرتان را از میان فهرست موجود انتخاب و اگر با گذرواژه محافظت می‌شود، رمزعبور آن را وارد کنید. برای روشن کردن بلوتوث نیز به مسیر Settings > Connected devices > Connection preferences > Bluetooth مراجعه کنید.

فقط به‌یاد داشته باشید که چه بلوتوث و وای‌فای را روشن یا هر دو را خاموش کنید، یا یکی را فعال و دیگری را غیرفعال کرده، تلفن اندرویدی شما این‌مورد را به‌خاطر خواهد آورد که آخرین‌بار در این شرایط وای‌فای و بلوتوث درچه وضعیتی قرار داشتند. از آن به‌بعد نیز با هربار فعال‌کردن حالت مذکور، تنظیمات وای‌فای و بلوتوث مطابق آخرین تغییرات شما اعمال خواهد شد.

با توجه به توضیحات صفحه‌ پشتیبانی گوگل، این ویژگی برای همه گوشی‌های اندرویدی دردسترس قرار خواهد گرفت. بااین‌حال درحال‌حاضر فقط می‌توانیم تأیید کنیم که این تغییر برای کاربران پیکسل ۶ ارائه شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.