ابتکار عمل در چاپ سه بعدی خانه های ارزان

شرکت پیشرو چاپ سه بعدی به نام آیکون، رقابتی بلند پروازانه را معرفی کرده که هدف آن متحول کردن مسکن مقرون به صرفه است. این طرح که Initiative 99 نام دارد، طرح هایی را برای خانه های پرینت سه بعدی ارائه می دهد که می توانند با قیمت کمتر از ۹۹ هزار دلار آمریکا ساخته می شوند.

به گزارش سیناپرس، برای کسانی که با این فناوری آشنایی ندارند، معماری چاپ سه بعدی معمولاً به اینگونه عمل می کند. یک چاپگر سه بعدی بزرگ، مخلوطی شبیه سیمان را از یک نازل در لایه های مختلف چیده و به دنبال یک طرح دیجیتالی برای ساختن ساختار اصلی خانه آن را تکمیل می کند. سپس بازشوها مانند سقف، پنجره ها، درها و باقی الهاقات توسط انسان نصب می شوند. شرکت آیکون مدتی است که با چاپگر محبوب Vulcan خود در خط مقدم این فناوری در حال رشد قرار گرفته و همه چیز از زیستگاه فضایی برای ناسا تا خانه های مزرعه ای را تولید کرده است.

از زمانی که چاپگرهای سه بعدی برای اولین بار توسط علاقه مندان برای ساخت سازه های عجیب و غریب مورد استفاده قرار گرفتند، پتانسیل آنها برای تولید خانه های مقرون به صرفه قدم بعدی نسبتاً واضحی بوده است. اگرچه قطعاً موفقیت های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده است، اما خانه های پرینت سه بعدی مقرون به صرفه هنوز به طور قابل توجهی پیشرفت نکرده اند. با این حال، شرکت آیکون قصد دارد تمام این عوامل را با رقابت جدید تغییر دهد.

جیسون بالارد (Jason Ballard) مدیرعامل آیکون در بیانیه ای مطبوعاتی توضیح داد: ما در حال تغییر روش در مورد تولید مسکن مقرون به صرفه هستیم. زمانی که ما در مورد مسکن ارزان قیمت صحبت می کنیم، هدف ها اغلب مایوس کننده هستند. او افزود، هدف ما این است که این ابتکار به نوبه خود شرایطی را ایجاد کند تا مسکن ارزان قیمت چیزی امیدوارکننده، خوش بینانه و هیجان انگیز باشد و علاوه بر این، سرعت ساخت ساختمان را تسریع کند.

به گزارش سیناپرس، برای طرحی این خانه های مقرون به صرفه، شرکت آیکون قرار است مسابقه ای برای انتخاب طرح های برتر برای معماران از سراسر جهان، از جمله شرکت ها، طراحان فردی و دانشجویان دانشگاه آغاز کند. برآوردها از طرح های نهایی تقریباً یک سال به طول می انجامد و این مسابقه مجموعاً یک میلیون دلار جایزه خواهد داشت. آیکون می‌ گوید که متعهد به ساخت مجموعه‌ ای از طرح ‌های برنده در مکان‌های مختلف است که در آینده اعلام خواهد شد.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

نوشته ابتکار عمل در چاپ سه بعدی خانه های ارزان اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link