آیفون ۱۴ یا گلکسی S21 فن ادیشن؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟


در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۴ با سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن می‌پردازیم تا ببینیم کدام محصول به عنوان یک پرچم‌دار مقرون به صرفه می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد و گزینه‌ی بهتری برای خرید به حساب بیاید.

هم سامسونگ و هم اپل امسال از دو گوشی گلکسی S21 فن ادیشن و آیفون ۱۴ رونمایی کردند. هرچند گلکسی S21 فن ادیشن در واقع می‌بایست سال قبل راهی بازار می‌شد که اگر این را در نظر بگیریم، باید دو گوشی را از دو نسل کاملا متفاوت به حساب بیاوریم.

آیفون ۱۴ در حالی که مدل استاندارد پرچم‌داران جدید اپل به حساب می‌آید، گلکسی S21 فن ادیشن یک پرچم‌دار اقتصادی است اما با این حال هر دوی آن‌ها در مقایسه با پرچم‌داران قدرتمندتر از خود یک سری کم و کاستی‌هایی دارند که باعث شده قیمت‌شان به مراتب کمتر از آن‌ها باشد. در نتیجه شما با خرید آن‌ها به امکانات و قابلیت‌های فراوان دسترسی خواهید داشت بدون اینکه مبلغ زیادی بپردازید. حال در این مطلب به مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

خرید سامسونگ گلکسی S21 فن ادیشن از دیجی‌کالا


آیفون ۱۴ در مقابل گلکسی S21 فن ادیشن


۱. طراحی، کیفیت ساخت و نمایشگر

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
ابعاد و وزن ۷٫۹ × ۷۴٫۵ × ۱۵۵٫۷ میلی‌متر – ۱۷۷ گرم ۷٫۸ × ۷۱٫۵ × ۱۴۶٫۷ میلی‌متر – ۱۷۲ گرم
استانداردهای مقاومتی IP68 – مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق ۱٫۵ متری تا ۳۰ دقیقه IP68 – مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق ۶ متری تا ۳۰ دقیقه
کیفیت ساخت پنل پشتی از جنس پلاستیک، فریم از جنس آلومینیوم پنل پشتی از جنس شیشه، فریم از جنس آلومینیوم
مشخصات نمایشگر ۶٫۴ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X ۶٫۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED
فناوری‌های نمایشگر +HDR10 – رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی، وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ – تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ – محافظ صفحه گوریلاگلس ویکتوس HDR10 – دالبی ویژن، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی، وضوح ۲۵۳۲ × ۱۱۷۰ – تراکم پیکسلی ۴۶۰ پیکسل بر هر اینچ – محافظ صفحه سرامیک شیلد گلس

با نگاهی به جدول مشخصات، به نظر می‌رسد روی کاغذ، در بخش طراحی و کیفیت ساخت برتری برای آیفون ۱۴ باشد. پنل پشتی این گوشی از شیشه ساخته شده در حالی که گلکسی S21 فن ادیشن با پلاستیک ساخته شده که البته جنس و کیفیت این پلاستیک بسیار عالی است ولی شما حس و حال بهتری با در دست داشتن آیفون ۱۴ خواهید داشت. جنس فریم هر دو گوشی هم از آلومینیوم است که از این حیث تفاوتی بین دو محصول دیده نمی‌شود.

گلکسی S21 (چپ) در مقابل گلکسی S21 فن ادیشن (راست)

روی پنل پشتی دو گوشی هم یک ماژول دوربین را شاهد هستیم که در آیفون ۱۴ دو دوربین و در S21 فن ادیشن هم سه دوربین درون آن قرار گرفته است. دوربین‌های آیفون به شکل ضربدری و دوربین‌های کهکشانی سامسونگ هم به شکل عمودی در کنار هم قرار گرفته‌اند. در طراحی ماژول هم بین دو گوشی تفاوت دیده می‌شود. ماژول گلکسی S21 فن ادیشن با فریم ادغام شده به نظر می‌رسد (که اینطور نیست) اما ماژول آیفون ۱۴ به صورت مجزا روی پنل پشتی تعبیه شده است. اینکه کدام یک زیباتر است به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد چون در هر دو گوشی چنین طراحی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

gsmarena 003 2 1

گلکسی S21 فن ادیشن نمایشگری ۶٫۴ اینچی دارد که در مقایسه با نمایشگر ۶٫۱ اینچی آیفون ۱۴ تا حدودی بزرگ‌تر است اما نه آنقدر بزرگ‌تر که بخواهیم بگوییم کار کردن با نماینده‌ی سامسونگ بسیار سخت‌تر است. این گوشی تقریبا ۱ سانتی‌متر بزرگ‌تر، ۲٫۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۰٫۱ میلی‌متر هم ضخیم‌تر از آیفون ۱۴ است که این اعداد در عمل خیلی خود را نشان نمی‌دهند.

آیفون ۱۴ از تمامی زوایا

گلکسی S21 فن ادیشن از تمامی زوایا

اما از لحاظ کیفیت نمایشگر، روی کاغذ برتری از آن آیفون ۱۴ است. این گوشی فقط در یک زمینه در مقابل S21 فن ادیشن ضعف محسوسی دارد و آن هم رفرش‌ریت است. شما می‌توانید در گلکسی S21 فن ادیشن رفرش‌ریت را روی ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید در حالی که در گوشی اپل این میزان به ۶۰ هرتز محدود می‌شود. اگرچه کار با گوشی‌های اپل به لطف بهینه‌سازی عالی نرم‌افزار و هماهنگی خوب آن با سخت‌افزار بسیار نرم و روان به نظر می‌رسد اما با این حال باز هم گلکسی S21 فن ادیشن تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را هنگام گشت و گذار در منوها و شبکه‌های اجتماعی و… در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیفون 14 گلکسی S21 فن ادیشن

آیفون اندکی وضوح و چگالی پیکسلی بیشتری دارد اما در عمل شما خیلی تفاوت خاصی را مشاهده نمی‌کنید. از طرفی روی پنل جلوی آیفون یک ناچ نسبتا بزرگ تعبیه شده که میزبان دوربین سلفی و حسگرهای تشخیص چهره است. در حالی که در گلکسی S21 فن ادیشن به‌جای چنین ناچی یک حفره‌ی کوچک بکار رفته که یکپارچگی نمایشگر را بیشتر و بهتر حفظ می‌کند. به صورت کلی به نظر می‌رسد در بخش نمایشگر در عمل، کار کردن با گلکسی S21 فن ادیشن بیشتر شما را راضی نگه خواهد داشت تا آیفون ۱۴.

آیفون 14 گلکسی S21 فن ادیشن

دوربین

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال – سنسور ۱/۱٫۷۶ اینچی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.5 و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت – سنسور ۱/۱٫۷ اینچی
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 – پوشش زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 – پوشش زاویه‌ی ۱۲۰ درجه‌ای
دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳ برابری ندارد
کیفیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه، ۷۲۰P با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه، +HDR10 ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۲۵/۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰ فریم بر ثانیه، دالبی ویژن HDR با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، سینماتیک مود با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۴K
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9
کیفیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه ۴K با سرعت ۲۴/۲۵/۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۲۵/۳۰/۶۰/۱۲۰ فریم بر ثانیه

در بخش دوربین، باز هم روی کاغذ برتری از آن آیفون ۱۴ است با این تفاوت که بار دیگر گلکسی S21 فن ادیشن در یک بخش کلیدی دست بالاتر را دارد و آن هم بهره‌مندی از دوربین تله‌فوتو است. این یعنی شما با گلکسی S21 فن ادیشن می‌توانید از اجسامی که در فواصل دورتری از شما قرار دارند با زوم ۳ برابری و بدون افت کیفیت عکاسی کنید در حالی که آیفون ۱۴ اصلا از چنین قابلیتی برخوردار نیست تا بدین ترتیب از این لحاظ اصلا نیازی به مقایسه و بررسی نباشد. البته نماینده‌ی اپل از امکان زوم ۵ برابری دیجیتال بهره می‌برد که کیفیت آن خیلی بالا نیست.

gsmarena 018 2
gsmarena 021 1

اما در عکاسی با دوربین اصلی، هر دو گوشی در نور روز تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی ثبت می‌کنند. اگرچه آیفون به لطف گشودگی بازتر دریچه دیافراگم خود می‌تواند نور بیشتری جذب کرده و جزئیات را بهتر به نمایش بگذارد اما به صورت کلی شما می‌توانید از تصاویر ثبت شده توسط هر دو گوشی لذت ببرید. تفاوت اصلی جایی رقم می‌خورد که به عکاسی در نور شب می‌رسیم. در این جا آیفون ۱۴ دست بالاتر را دارد و به لطف پیکسل‌های بزرگتر، شاتر سریع‌تر و موتور پردازشی جدید تحت عنوان Photonic Engine، تصاویری را ثبت می‌کند که هم نزدیک به واقعیت هستند و هم آنقدر روشن که بتوانید جزئیات را در آن‌ها به‌خوبی مشاهده کنید.

رابط کاربری دوربین آیفون ۱۴

رابط کاربری دوربین گلکسی S21 فن ادیشن

بخش دیگری که آیفون ۱۴ به مراتب بهتر ظاهر می‌شود فیلم‌برداری است. عملکرد خارق‌العاده‌ی آیفون‌ها در این بخش بر کسی پوشیده نیست و در این مقایسه هم واقعا جای بحثی باقی نمی‌ماند چون آیفون ۱۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. به لطف سینماتیک مود آپدیت شده، حالت Action Mode برای جلوگیری از لرزش‌های ناخواسته با عملکردی به مراتب بهتر از قبل و امکان فیلم‌برداری در سرعت‌های مختلف از جمله قابلیت‌هایی است که باعث شده آیفون ۱۴ در کنار کیفیت حیرت‌انگیز خود در ضبط ویدیو، به انتخابی به مراتب بهتر از S21 فن ادیشن تبدیل شود.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

دوربین سلفی

گلکسی S21 فن ادیشن آیفون 14
گلکسی S21 فن ادیشن آیفون 14

پرتره

نرم‌افزار و سخت‌افزار

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۲۰۰ A15 بایونیک
مشخصات پردازنده مدل اسنپدراگون = ۸ هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ – یک هسته از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، ۳ هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – مدل اگزینوس = همین ترتیب و تعداد هسته با این تفاوت که فرکانس هسته‌ها به ترتیب روی ۲٫۹، ۲٫۸ و ۲٫۲ گیگاهرتز تنظیم شده است ۶ هسته با ترتیب ۲ + ۴ = ۲ هسته از نوع Avalanche با فرکانس ۳٫۲۳ گیگاهرتز و ۴ هسته از نوع Blizzard با فرکانس ۱٫۸۲ گیگاهرتز
گرافیک آدرنو ۶۶۰ / G78 MP14 گرافیم سفارشی ۵ هسته‌ای اپل
ترکیب حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ گیگابایت – نوع حافظه UFS 3.1 ۱۲۸/۶، ۲۵۶/۶، ۵۴۱۲/۶ گیگابایت – نوع حافظه NVMe
نسخه‌ی سیستم‌عامل و رابط کاربری اندروید ۱۲ مبتنی بر رابط One UI 4 iOS 16
مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری / امنیتی ۴ / ۵ سال ۵ سال

گلکسی S21 فن ادیشن از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.0 به صورت پیش‌فرض بهره می‌برد و طبق سیاست جدید سامسونگ تا چهار سال هم می‌توان آن را به اندروید جدید پشتیبانی کرد. این یعنی گوشی یادشده با دریافت اندروید ۱۶ به کار خود پایان خواهد داد. البته در هنگام نگارش این مطلب، S21 فن ادیشن اندروید ۱۳ را هم به عنوان نخستین آپدیت عمده‌ی خود به صورت پایدار دریافت کرده است.

آیفون ۱۴ در طرف مقابل از iOS 16 بهره می‌برد که التبه اکنون باید به نسخه‌ی ۱۶.۱ آپدیت شده باشد. اپل هم از گوشی‌های خود حداقل تا ۵ سال پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی می‌کند که از این حیث یک سال از سامسونگ پیش است.

آیفون 14 گلکسی S21 فن ادیشن

هر دو سیستم‌عامل فوق‌العادع غنی هستند و تقریبا می‌توان گفت نیازی نخواهید داشت که آن‌ها در برطرف کردن‌شان با مشکل مواجه شوند. امکان شخصی‌سازی قطعا در گوشی سامسونگ بیشتر است چون به صورت کلی اندروید دست شما را در این زمینه بازتر می‌گذارد. حال یک سری اپ‌های شخص ثالث نظیر Good Lock هم برای گوشی‌های سامسونگ در دسترس قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها شخصی‌سازی را بدون حد و مرز انجام دهید.

در گوشی‌های آیفون امکانات شخصی‌سازی خوبی با iOS 16 اضافه شده که از جمله این موارد می‌توان به شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل اشاره کرد که عملا دست شما را برای اعمال هر تغییری باز می‌گذارد. این قابلیت برای کاربران آیفون واقعا جدید و عالی است و حتی در یک سری بخش‌ها بهتر و جذاب‌تر از امکان شخصی‌سازی اندروید هم هست اما به صورت کلی در گلکسی S21 فن ادیشن فضای بیشتری برای مانور در تمامی بخش‌ها خواهید داشت. یک برتری محسوس دیگر گلکسی S21 فن ادیشن در این بخش پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن است که نماینده‌ی اپل در کمال تعجب و علی‌رغم بهره‌مندی از پیش‌نیاز سخت‌افزاری از آن پشتیبانی نمی‌کند.

gsmarena 026

همچنین باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که گلکسی S21 فن ادیشن از سنسور اثرانگشت اپتیکال به عنوان راه حل امنیتی خود بهره می‌برد در حالی که برای بازگشایی قفل صفحه در آیفون ۱۴ به سنسور تشخیص چهره متکی هستید که هر دوی آن‌ها عملکرد بسیار سریع و دقیقی دارند و نمی‌توان گفت یکی قطعا بر دیگری برتری دارد.

شما می‌توانید تصاویر مربوط به رابط کاربری هر دو گوشی را در بخش‌های مختلف در زیر مشاهده کنید.

آیفون ۱۴

گلکسی S21 فن ادیشن

در بخش سخت‌افزار اما اوضاع متفاوت است. گلکسی S21 فن ادیشن از اسنپدراگون ۸۸۸ و در برخی از بازارها هم با اگزینوس ۲۲۰۰ راهی بازار شده که عملکرد مدل مجهز به اسنپدراگون در این تست مورد بررسی قرار گرفته است. روی کاغذ، در تمامی تست‌ها آیفون ۱۴ برتر نشان داده که کاملا هم انتظار می‌رفت. در عمل هم اسنپدراگون ۸۸۸ بعد از مدتی داغ می‌کند و بخشی از توان خود را از دست می‌دهد. در پایداری هم امتیاز خوبی برای گلکسی S21 فن ادیشن ثبت نشده است. هرچند باید گوشی زیاد تحت فشار قرار بگیرد که چنین ضعفی را شاهد باشید.

آیفون ۱۴ اما در فشار زیاد اگرچه داغ می‌کند و بخشی از توان خود را از دست می‌دهد اما آنقدر قدرتمند و سریع هست که باز هم بتواند تجربه‌ای لذت‌بخش را در انجام کارهای مختلف برای شما به ارمغان بیاورد. عملکرد آیفون ۱۴ در پایداری به مراتب بهتر از گلکسی S21 فن ادیشن است و این یعنی اگر برای کار سنگین قصد خرید گوشی را دارید، این آیفون ۱۴ است که می‌تواند نیاز شما را به شکل بهتری برآورده کند. شما می‌توانید نتایج تست‌های مختلف را هم در زیر مشاهده کنید. در تمامی تست‌ها عدد بیشتر نشان‌دهنده‌ی عملکرد بهتر است.

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
گیک‌بنچ ۵ (تک هسته‌ای) ۱۰۹۶ ۱۷۳۸
گیک‌بنچ ۵ (چند هسته‌ای) ۳۰۴۹ ۴۷۶۱
GFX Car Chase ES 3.1 ۵۶ ۶۰
۳DMark Wild Life ۵۴۳۲ ۹۷۵۷
AnTuTu 9 ۷۱۹۶۹۶ ۸۱۷۱۲۵

توجه داشته باشید هر دو گوشی به‌راحتی از پس نیازهای شما در انجام کارهای مختلف بر می‌آیند و سرعت و قدرت بالایی دارند اما اگر کار شما به گونه‌ای است که گوشی طولانی مدت در فشار قرار می‌گیرد، مثلا گیمر هستید و می‌خواهید مدت زمان زیادی با گوشی بازی کنید، نماینده‌ی اپل بیشتر شما را راضی نگه می‌دارد.

باتری و شارژر

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژر ۲۵ وات حداکثر ۲۳ وات
شارژر درون جعبه ندارد ندارد
پورت شارژر USB-C لایتنینگ
شارژر بی‌سیم دارد، ۱۵ وات دارد، ۱۵ وات
فناوری شارژ معکوس دارد، ۴٫۵ وات دارد، ۷٫۵ وات
مدت زمان شارژ شدن ٪۵۱ در ۳۰ دقیقه و ۱۰۰٪ در ۷۵ دقیقه ٪۶۰ در ۳۰ دقیقه و ۱۰۰٪ در ۹۱ دقیقه
شارژدهی در وب‌گردی ۱۰ ساعت و ۲۵ دقیقه ۱۸ ساعت و ۱ دقیقه
شارژدهی در پخش ویدیو ۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه ۱۸ ساعت و ۲۸ دقیقه
شارژدهی در مکالمه ۳۱ ساعت و ۱۳ دقیقه ۱۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

توجه داشته باشید اعداد و ارقام ثبت شده برای آیفون ۱۴ و گلکسی S21 فن ادیشن با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت GSMArena است. همانطور هم که مشاهده می‌کنید، با آیفون ۱۴ اگر بخواهید به انجام کارهای معمولی بپردازید، چون رفرش‌ریت ۶۰ هرتزی دارد عملکرد فوق‌العاده خوبی در نگه‌داری شارژ به شما می‌دهد و حتی می‌توانید تا دو روز هم روی توانایی‌های آن حساب کنید.

آیفون 14 گلکسی S21 فن ادیشن
آیفون 14 گلکسی S21 فن ادیشن

اما گلکسی S21 فن ادیشن به احتمال بسیار زیاد در یک روز دو بار نیاز به شارژ خواهد داشت. حتی اگر رفرش‌ریت ۶۰ هرتز را برایش فعال کنید. البته اگر زیاد مکالمه می‌کنید، گلکسی S21 فن ادیشن همراه بهتری برایتان خواهد بود. یکی از برتری‌های S21 فن ادیشن در این بخش بهره‌مندی آن از پورت USB-C است که عملکرد به مراتب بهتری هم از لحاظ سرعت انتقال فایل و هم سرعت شارژ شدن از لایتنینگ دارد.

بلندگو

نام گوشی گلکسی S21 فن ادیشن آیفون ۱۴
بلندگوی استریو دارد دارد
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد

از لحاظ کیفیت صدا، طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت GSMArena و همچنین اطلاعات قبلی که از گوشی‌های سامسونگ و اپل در اختیار داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که آیفون ۱۴ عملکرد بهتری از رقیب خود دارد. این گوشی در تست بلندی صدا توانسته امتیاز ۲۵٬۲- را بدست بیاورد تا برچسب «خیلی خوب» را مقابل کیفیت بلندگوی خود ببیند. این در حالی است که برای گلکسی S21 فن ادیشن این امتیاز روی ۲۶٫۹- قرار دارد که «خوب» ارزیابی شده است. در صورت تمایل می‌توانید به صدای پخش شده از هر دو گوشی در زیر گوش دهید و خودتان قضاوت کنید. توجه داشته باشید در این بخش هیچ یک از دو گوشی از جک هدفون بهره نمی‌برند.

آیفون ۱۴

گلکسی S21 فن ادیشن

نتیجه

به صورت کلی به نظر می‌رسد هر دو گوشی بتوانند به بهترین شکل ممکن نیاز کاربران خود را برطرف کنند. قطعا هر یک از آن‌ها به خاطر قیمت نسبتا پایینی که در مقایسه با پرچم‌داران گران‌قیمت‌تر خود دارند، یک سری ضعف‌هایی هم دارند اما می‌توان از برخی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. هر دو آنقدر خوب هستند که بتوانند در انجام بازی، در ویرایش تصویر و فیلم، انجام کارهای سنگین با اپلیکیشن‌های مختلف، وب‌گردی و… شما را همراهی کنند. هرچند یک سری نکات هم هست که باید به آن‌ها توجه داشت. در زیر به صورت خلاصه به نقاط قوت و ضعف هر دوی این گوشی‌ها پرداخته شده است.

نقاط قوت گلکسی S21 فن ادیشن در مقایسه با آیفون ۱۴

  • نمایشگر با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز
  • طراحی زیبا و استاندارد، نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک
  • بهره‌مندی از حفره‌ی کوچک به‌جای ناچ روی نمایشگر
  • پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن
  • بهره‌مندی از دوربین تله‌فوتو
  • رابط کاربری و سیستم‌عامل با امکان شخصی‌سازی بیشتر
  • شارژر سریع‌تر
  • قیمت مناسب‌تر
نقاط قوت آیفون ۱۴ در مقابل گلکسی S21 فن ادیشن

  • چگالی و بیشنیه‌ی روشنایی بیشتر نمایشگر
  • طول عمر بالاتر باتری
  • بلندگوهای باکیفیت‌تر
  • عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده عالی
  • عملکرد کم‌نظیر دوربین در ضبط ویدیو و همچنین عکاسی در نور شب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت
  • کیفیت ساخت بدنه (ترکیب شیشه و فلز)

به نظر شما، کدام یک از این دو گوشی به عنوان یک پرچم‌دار مقرون به صرفه ارزش خرید بیشتری دارد؟ آیفون ۱۴ یا گلکسی S21 فن ادیشن؟

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.