آیا صفحه نمایش لپ‌تاپ به گلس نیاز دارد؟

لپ‌تاپ برای بسیاری از مردم گران‌ترین ابزار الکترونیکی محسوب می‌شود که برخی نیز از آن به عنوان ابزار اصلی کار خود استفاده می‌کنند. به این ترتیب بیشتر افراد می‌خواهند که از لپ‌تاپ‌های خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنند. یکی از کالاهای مهم برای مراقبت از نمایشگر، گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ است.

این محصول احتمال آسیب دیدن صفحه نمایش دستگاه شما را کاهش می‌دهد. همچنین گلس علاوه بر محافظت از لپ‌تاپ شما کاربردهای مهم دیگری نیز دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. پیش از ورود به بحث، اگر درگیر انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ جدید هستید، می‌توانید از دکمه‌ی زیر برای خرید یک لپ‌تاپ خوب با بهترین قیمت ممکن کمک بگیرید.

خرید انواع لپ‌تاپ از دیجی‌کالا

آیا محافظ صفحه نمایش لپ‌تاپ ارزش خرید دارد؟

خرید کالای الکترونیک

همه ما می‌دانیم که قیمت لپ‌تاپ‌ها در ایران و حتی جهان در حال افزایش است و باید به دنبال راهی برای افزایش عمر قطعات آن‌ها باشیم. قیمت محافظ‌های صفحه نمایش لپ‌تاپ کاملا متفاوت است و نمی‌توان یک قیمت دقیق برای آن‌ها در نظر گرفت. با این وجود قطعا قیمت آن‌ها از یک صفحه نمایش جدید پایین‌تر خواهد بود. برخی از افراد فکر می‌کنند که گلس‌ها فقط برای تبلت و موبایل مناسب هستند و برای لپ‌تاپ‌ها هیچ کاربردی ندارند؛ اما ما در این بخش ۴ کاربرد مهم از گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ را برای شما بررسی خواهیم کرد.

۱) محافظت در برابر آسیب‌های احتمالی

صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های ما همیشه در معرض آسیب هستند. از آن جایی که این دستگاه‌ها قابل حمل هستند، ریسک آسیب دیدن آن‌ها بسیار بالاست و مانند یک شیشه احتمالا شکستن دارند. پس استفاده از یک گلس خوب که در برابر خط و خش‌های احتمالی و شکستن مقاومت بالایی نشان دهد، برای لپ‌تاپ ما بسیار پراهمیت است.

۲) حذف لکه‌ها و اثر انگشت

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و این بدان معناست که صفحه نمایش لکه‌ها و اثر انگشت را واضح‌تر نشان می‌دهد و زودتر کثیف می‌شود. از طرف دیگر بسیاری از کاربران لپ‌تاپ‌های غیر لمسی نیز برای باز و بسته کردن دستگاه خود، انگشتان را روی صفحه دستگاه قرار می‌‌دهند. همچنین به صورت معمول گرد و غبار زیادی روی دستگاه ما می‌نشیند که ما نمی‌توانیم به راحتی و بدون وجود گلس‌ها، صفحه نمایش را تمیز کنیم. پس تنها راه چاره برای ما در شرایط فعلی استفاده از گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ است.

راهنمای خرید از دیجی‌کالا

۳) حفاظت از حریم خصوصی و شخصی

استفاده از گلس مخصوص حریم خصوصی و شخصی برای کسانی که از لپ‌تاپ خود در مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند، یک امر ضروری است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که در یک مکان عمومی در حال استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی خود باشید و افراد مختلف نیز در حال نگاه کردن به شما باشند. گلس حریم شخصی (مخصوص لپ‌تاپ) به شکلی طراحی شده که فقط با زاویه مستقیم بتوانید به آن نگاه کنید و افراد از زوایای دیگر نتوانند صفحه نمایش دستگاه شما را مشاهده کنند و در واقع فقط آن را سیاه ببینند.

۴) جلوگیری از خستگی چشم

احتمالا می‌دانید که اکثر وسایل الکترونیکی یک نور آبی از خود ساطع می‌کنند که می تواند چرخه خواب شما را مختل کند و باعث خستگی زیاد چشم شما بشود. اگر ساعت‌های زیادی را روی لپ‌تاپ خود زمان می‌گذرانید، داشتن محافظ لپ‌تاپ که نور آبی را جذب کند به شما کمک می‌کند تا چشمان سالم‌تری داشته باشید.

محققان آمریکایی بر این باورند که همه‌ی افراد پس از هر ۲۰ دقیقه استفاده از لوازم الکترونیکی باید حداقل ۲۰ ثانیه به یک جسم در فاصله‌ی دور نگاه کنند. این کار باعث می‌شود تا چشم شما کمتر خسته و حتی دیرتر ضعیف بشود.

نکته: علاوه بر نکات قبل شما باید همیشه حداقل ۲۵ اینچ از صفحه کامپیوتر خود دورتر بنشینید و ارتفاع صفحه را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید با گردنی صاف به آن نگاه کنید.

آیا استفاده از گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ واقعا برای ما تاثیرگذار است؟

خرید کالای الکترونیک از دیجی‌کالا

محافظ صفحه نمایش لپ‌تاپ به طور موثری از صفحه نمایش شما در برابر خط و خش، لکه، گرد و غبار و کثیفی محافظت می‌کند. حال این که چقدر خوب کار می‌کند، به نوع و برند آن وابسته است. محافظ‌های صفحه نمایش می‌توانند از پلاستیک یا شیشه سکوریت ساخته شوند. محافظ‌های ساخته شده با شیشه سکوریت محافظت بهتری را برای دستگاه شما ارائه می‌دهند و به همین منظور قیمت بالاتری نیز دارند. محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای بر کیفیت تصویر صفحه لپ‌تاپ شما اصلا تأثیر نمی‌گذارد و کیفیت را مثل گذشته برای شما حفظ می‌کند.

با این حال محافظ‌های پلاستیکی ارزان‌تر صفحه نمایش ممکن است با گذشت زمان تخریب شوند و رنگ زردی به خود بگیرند که تا حدودی تصاویر لپ‌تاپ شما را محو می‌کند. البته دقت داشته باشید که قیمت پایین آن‌ها باعث می‌شود که در صورت نیاز به راحتی بتوانید آن‌ها را پس از گذشت چند ماه تعویض کنید.

گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ

یکی از نکات مهم برای افرادی که لپ‌تاپ لمسی دارند، عدم کاهش سرعت کار با دستگاه است. اگر واقع‌بینانه به این موضوع نگاه کنیم، گلس‌های پلاستیکی و شیشه‌ای هیچ تاثیری روی سرعت کار به صفحه‌های لمسی ندارند. مثال بارز آن‌ها نیز گوشی‌های موبایل ما هستند که با گلس‌های مختلف می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. پس این باور که گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ لمسی باعث کاهش سرعت کار با لپ‌تاپ ما می‌شود، کاملا اشتباه است.

۵ محافظ صفحه نمایش برتر برای لپ‌تاپ‌ها

گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ

اگر تا این بخش از مطلب قانع شده‌اید که هر لپ‌تاپی با هر قابلیتی به یک گلس محافظ صفحه نمایش نیاز دارد، بهتر است که ادامه مطلب را نیز مطالعه کنید. در این بخش قصد داریم که ۵ گلس برتر برای لپ‌تاپ‌های مختلف را از فروشگاه دیجی‌کالا به شما معرفی کنیم تا با خیالی راحت و بدون هیچ دردسری کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید. پنج محافظ صفحه نمایش برتر برای لپ‌تاپ‌ها در بازار عبارتند از:

۱) محافظ صفحه نمایش مدل Screen Guard مناسب برای لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ

محافظ صفحه نمایش مدل Screen Guard مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ

اگر شما هم صاحب یک لپ‌تاپ ۱۵.۶ اینچی و به دنبال یکی از برترین گلس‌های بازار هستید، قطعا این کالا مناسب شماست. از مزایای این کالا می‌توان به مواردی همچون وضوح و شفافیت بالا، حفظ کیفیت تصاویر، قابلیت نظافت راحت، مقاومت در برابر قطرات آب و عرق اشاره کرد. این کالا پرفروش‌ترین گلس لپ‌تاپ موجود در فروشگاه دیجی‌کالاست که بسیاری از کاربران از آن رضایت کامل دارند. از طرف دیگر قیمت پایین آن باعث شده که افراد در صورت نیاز بتوانند به راحتی پس از گذشت مدتی به سراغ تعویض آن بروند و در واقع خیال مشتری از همه چیز راحت باشد.

محافظ صفحه نمایش مدل Screen Guard مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ

۲) محافظ صفحه نمایش مدل ROLEVEL مناسب برای لپ تاپ ۱۴.۱ اینچ

خرید محافظ کالاهای الکترونیک

برای کاربران لپ‌تاپ‌های اپل که اصولا دستگاه‌های گران قیمتی نیز دارند، گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ جزو ملزومات استفاده از دستگاه است. برخلاف مابقی کالاهای جانبی دستگاه‌های اپل، قیمت این کالا بسیار خوب و البته پایین است. نظرات کاربران نشان می‌دهد که این کالا امتحان خود را پس داده و جنس خوبی نیز دارد. این محافظ صفحه نمایش لپ‌تاپ و مانیتور دارای وضوح و شفافیت بالا و حفظ کیفیت تصاویر و قابلیت نظافت راحت و مقاوم در برابر قطرات آب است. همچنین برای انواع لپ‌تاپ و مانیتور ۱۴.۱ اینچی کاملا قابل استفاده خواهد بود.

محافظ صفحه نمایش مدل ROLEVEL مناسب برای لپ تاپ 14.1 اینچ

۳) برچسب محافظ صفحه نمایش مدل Anti Scratch Screen Protector

برچسب محافظ صفحه نمایش مدل Anti Scratch Screen Protector

اگر لپ‌تاپ شما بین ۱۳ تا ۱۵ اینچ است، این گلس برای دستگاه شما قابل استفاده خواهد بود. اندازه اصلی این کالا ۱۵.۶ اینچ است ولی قابل برش به اندازه‌های کوچک‌تر نیز خواهد بود. این برچسب از جنس شیشه است و برای محافظت و زیبایی صفحه نمایش دستگاه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلس Anti Scratch Screen Protector به منظور جلوگیری از خط و خش افتادن، ساییده شدن و کثیف شدن لپ‌تاپ و مانیتور شما طراحی شده و قابل استفاده در کلیه وسایلی که دارای صفحه نمایش هستند، می‌باشد. همچنین از انعکاس تصویر و نور شدید محیط اطراف شما جلوگیری می‌کند.

برچسب محافظ صفحه نمایش مدل Anti Scratch Screen Protector

۴) محافظ صفحه نمایش و پشت لپ تاپ مدل TO-501 مناسب برای لپ‌ تاپ ۱۵.۶ اینچ به همراه محافظ کیبورد و ماوس پد

محافظ صفحه نمایش و پشت لپ تاپ مدل TO-501 مناسب برای لپ‌ تاپ 15.6 اینچ به همراه محافظ کیبورد و ماوس پد

اگر شما هم به دنبال این هستید که با یک تیر چند نشان بزنید، به سراغ خرید این کالا بروید. همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، با خرید این کالا در واقع ۵ کالا تحویل می‌گیرد. از طرف دیگر قیمت پایین این مجموعه باعث افت کیفیت محصولات آن نشده است. نظرات کاربران پس از خرید این مجموعه کالا در دیجی‌کالا نشان می‌‌دهد که با یک پک کالایی بی‌نظیر روبه‌رو هستیم. این مجموعه کالا شامل موارد زیر است:

  •  محافظ کیبورد
  • محافظ پشت لپ‌تاپ برای لپ‌ تاپ ۱۵.۶ اینچی
  • محافظ صفحه نمایش برای لپ‌ تاپ ۱۵.۶ اینچی
  • محافظ اطراف تاچ پد
  • یک عدد ماوس پد
محافظ صفحه نمایش و پشت لپ تاپ مدل TO-501 مناسب برای لپ‌ تاپ 15.6 اینچ به همراه محافظ کیبورد و ماوس پد

۵) محافظ صفحه نمایش لپ تاپ مدل Universal مناسب برای لپ تاپ ۱۹ اینچ

محافظ صفحه نمایش لپ تاپ مدل Universal مناسب برای لپ تاپ 19 اینچ

لپ‌تاپ‌های ۱۹ اینچی با وجود تعداد پایین در بازار، اما باز هم بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. این گلس مناسب برای لپ‌تاپ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی است. با توجه به سایز بزرگ این کالا و خاص بودن آن، قیمت این گلس کمی بالاتر از موارد دیگر است. از طرفی کاربرانی که به سراغ خرید این کالا رفته‌اند از کیفیت بالای آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرده‌اند. این کالا کاملا شفاف است و در حال حاضر نسخه مات آن در فروشگاه موجود نیست. همچنین کار کردن با قلم (روی دستگاه‌هایی که این امکان را دارند) با وجود گلس Universal کاملا ساده و آسان خواهد بود. اگر دوست دارید که این کالا را مشاهده و یا خریداری نمایید، می‌توانید از دکمه‌ی زیر کمک بگیرید.

محافظ صفحه نمایش لپ تاپ مدل Universal مناسب برای لپ تاپ 19 اینچ

جمع‌بندی

خرید لوازم جانبی از دیجی‌کالا

در این مطلب تلاش کردیم تا با بررسی موارد مختلف و ارائه‌ی دلایل منطقی شما را قانع کنیم که هر لپ‌تاپی به یک گلس محافظ صفحه نمایش نیاز دارد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی ما باید از کالاهای جدید که برای بهبود و راحتی زندگی انسان‌ها ساخته می‌شوند، در راه درست استفاده کنیم. گلس صفحه نمایش لپ‌تاپ نیز جزو مواردی است که مثل گلس گوشی موبایل همگی ما باید از آن استفاده کنیم. آیا شما مورد دیگری را می‌شناسید که بتوانیم به ۵ مورد بالا اضافه کنیم؟ همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.